Dipòsit Digital de Documents de la UAB 56 registres trobats  anterior11 - 20següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
11.
30 p, 7.0 MB An archosauromorph dominated ichnoassemblage in fluvial settings from the late Early Triassic of the Catalan Pyrenees (NE Iberian Peninsula) / Mujal Grané, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Bolet Mercadal, Arnau (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Oms Llobet, Oriol (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; López, José Angel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia)
The vertebrate recovery after the end-Permian mass extinction can be approached through the ichnological record, which is much more abundant than body fossils. The late Olenekian (Early Triassic) tetrapod ichnoassemblage of the Catalan Pyrenean Basin is the most complete and diverse of this age from Western Tethys. [...]
2017 - 10.1371/journal.pone.0174693
PLoS One, Vol. 12, Issue 4 (April 2017) , art. e0174693  
12.
15 p, 3.0 MB Quasi-homothetic transformation for comparing the mechanical performance of planar models in biological research / Marcé Nogué, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l’Enginyeria) ; De Miguel, Daniel (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; De Esteban-Trivigno, Soledad (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Gil Espert, Lluís (Universitat Politècnica de Catalunya. Departament de Resistència de Materials i Estructures a l’Enginyeria)
The potential of Finite Element Analysis (FEA) as an analytical technique in biological research has been widely highlighted in recent years. In spite of its great power, only in the best of circumstances one can compare the behaviour of models that differ in size and shape. [...]
2013 - 10.26879/365
Palaeontologia electronica, Vol. 16, issue 3 (Nov. 2013)  
13.
5 p, 86.0 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Fortuny Aymemí, Josep Maria ; Guinjoan Francisco, Marc ; Boukafri Itahriouan, Kaouthar ; Clemente Ciscar, Francisco ; Prat Moratonas, Montserrat ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
It is a compulsory third year course that focuses on the development of skills of teaching and mathematical analysis, based on real situations of primary mathematics classroom, which allows students to design, manage and evaluate of innovative, interdisciplinary and diversified mathematical activities in their future teaching. [...]
Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
14.
10 p, 1.1 MB Comparative 3D analyses and palaeoecology of giant early amphibians (Temnospondyli: Stereospondyli) / Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Marcé Nogué, Jordi (Universitat Politècnica de Catalunya) ; Steyer, J. Sébastien (Centre de Recherches en Paléobiodiversité et Paléoenvironnements. Muséum national d’Histoire naturelle) ; de Esteban Trivigno, Soledad (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Mujal Grané, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Gil, Lluís (Universitat Politècnica de Catalunya)
Macroevolutionary, palaeoecological and biomechanical analyses in deep time offer the possibility to decipher the structural constraints, ecomorphological patterns and evolutionary history of extinct groups. [...]
2016 - 10.1038/srep30387
Scientific Reports, Vol. 6, (July 2016) , art. 30387  
15.
11 p, 2.6 MB Cranial biomechanics in basal urodeles: the Siberian salamander (Salamandrella keyserlingii) and its evolutionary and developmental implications / Zhou, Zupeng (Guilin University of Electronic Technology. School of Mechanical and Electrical Engineering) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Marcé Nogué, Jordi (University of Hamburg. Centrum für Naturkunde) ; Skutschas, Pavel P. (Saint Petersburg State University. Department of Vertebrate Zoology)
Developmental changes in salamander skulls, before and after metamorphosis, afect the feeding capabilities of these animals. How changes in cranial morphology and tissue properties afect the function of the skull are key to decipher the early evolutionary history of the crown-group of salamanders. [...]
2017 - 10.1038/s41598-017-10553-1
Scientific Reports, Vol. 7, (August 2017) , art. 10174  
16.
21 p, 911.3 KB The intervals method : a new approach to analyse finite element outputs using multivariate statistics / Marcé Nogué, Jordi (Universität Hamburg. Centrum für Naturkunde) ; De Esteban-Trivigno, Soledad (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Püschel, Thomas A. (University of Manchester. School of Earth and Environmental Sciences) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
Background. In this paper, we propose a new method, named the intervals’ method, to analyse data from finite element models in a comparative multivariate framework. As a case study, several armadillo mandibles are analysed, showing that the proposed method is useful to distinguish and characterise biomechanical differences related to diet/ecomorphology. [...]
2017 - 10.7717/peerj.3793
PeerJ, Vol. 5 (October 2017) , e3793  
17.
10 p, 3.2 MB First direct archosauromorph remains from the Early-Middle Triassic transition of the Iberian Peninsula / Ezcurra, Martín D. (Museo Argentino de Ciencias Naturales. Sección Paleontología de Vertebrados) ; Fortuny Terricabras, Josep (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Mujal Grané, Eudald (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Bolet Mercadal, Arnau (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont)
This paper discusses the taxonomic affinities of three isolated teeth discovered in the Buntsandstein facies of the Catalan Coastal Ranges and central-eastern Pyrenean basins that crop out in Catalonia, north-eastern Spain. [...]
2017
Palaeontologia electronica, Vol. 20, issue 3 (2017)  
18.
141 p, 1.5 MB Análisis de las decisiones del profesor de matemáticas en su gestión de aula / Garzón Castro, Diego, autor. ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
El trabajo doctoral "Análisis de las decisiones del profesor de matemáticas en su gestión de aula" contribuye a la investigación en la Didáctica de las Matemáticas al desarrollo profesional del profesor — en lo que refiere al uso provechoso, por parte del profesor, del pensamiento matemático del estudiante— y al estudio de las competencias profesionales del profesor, es decir, identificar, interpretar y decidir cómo responder a la comprensión del estudiante en relación con momentos. [...]
The doctoral work "Mathematics teacher decisions in his classroom management analysis" contributes to mathematics didactics investigation for teacher professional development – with respect to a profitable use, by the teacher side, of student mathematics thought – and professional competences teacher study, that is to say, identify, interpret and decide how to respond to the student's understanding in connection with instances. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
19.
76 p, 8.2 MB Registre sedimentari i icnològic del fini-carbonífer, Permià i Triàsic continentals dels Pirineus Catalans : evolució i crisis paleoambientals a l'equador de Pangea / Mujal Grané, Eudald, autor. ; Oms, O., (Oriol), dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia) ; Fortuny Terricabras, Josep, dir. (Institut Català de Paleontologia Miquel Crusafont) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geologia.
L'estudi del registre sedimentari i paleontològic del fini-Carbonífer, Permià i Triàsic continentals dels Pirineus Catalans han permès caracteritzar-ne l'evolució paleoambiental i paleoclimàtica i la seva repercussió sobre els ecosistemes terrestres durnt la transició Paleozoic–Mesozoic. [...]
The sedimentary and paleontological record study of the terrestrial end-Carboniferous, Permian and Triassic from the Catalan Pyrenees allowed to characterize its paleoenvironmental and paleoclimatic evolution and their influence on the terrestrial ecosystems during the Paleozoic–Mesozoic transition. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
5 documents
20.
200 p, 4.0 MB Una Innovación docente basada en los modelos emergentes y la modelización matemática para conjunto generador y espacio generado / Cárcamo Bahamonde, Andrea, autor. ; Gómez i Urgellés, Joan, 1959- supervisor acadèmic. ; Fortuny, Josep M. (Josep Maria) supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals.
Esta tesis doctoral tuvo como objetivo generar una innovación docente en el curso de Álgebra Lineal a nivel universitario basada en los modelos emergentes y la modelización matemática. Con el propósito de lograr dicha meta, se diseñó y refinó una trayectoria hipotética de aprendizaje (THA) para los conceptos de conjunto generador y espacio generado. [...]
This doctoral thesis is intended to generate a teaching innovation in the course of Linear Algebra studies at the university level based on emergent models and mathematical modelling. In order to achieve this goal, a hypothetical learning trajectory (HLT) was designed and refined for the concepts of spanning set and span. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 56 registres trobats   anterior11 - 20següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
2 Fortuny, Joan
9 Fortuny, Josep M
19 Fortuny, Josep M.
10 Fortuny, Josep M.,
2 Fortuny, José Ma.
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.