Dipòsit Digital de Documents de la UAB 119 registres trobats  inicianterior70 - 79següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
70.
231 p, 3.1 MB La Construcció de les identitats i l'ensenyament de les ciències socials, de la geografia i de la història / Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Hassani Idrissi, Mostafa ; Sandoval Casilimas, Carlos Arturo ; Dosil Mancilla, Francisco Javier ; Fink, Nadine ; Éthier, Marc-André ; Lefrançois, David ; Demers, Stéphanie ; Batllori, Roser ; del Carmen Martín, Lluís ; Falgàs, Margarida ; Romero Diaz, Alfons ; Oller, Montserrat ; Santisteban, Antoni ; Fondevila, Josefina ; Sánchez, Ferran ; Nomen Recio, Jordi ; Ortega, Josep ; Palou Díez, Montserrat ; Moreno, Anna ; Obiols, Maria Rosa ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Henríquez Vásquez, Rodrigo ; Gonzalez Valencia, Gustavo ; Vallejo Rubinstein, Claudia ; Dooly Owenby, Melinda ; de Souza Barcelar, Lucicleide ; Miró i Fuentes, Xavier ; García Coca, Lluís ; Ibàñez Mir, Núria ; Sala Torres, M. Dolors ; Grau Verge, Ferran ; Almuni, Victòria ; Pulgarín Silva, Raquel ; Quiroz Posada, Ruth Elena ; Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (6es : 2009 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2010 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 93)  
71.
20 p, 320.4 KB Education for Citizenship and Identities / Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Individual identity is defined by unique traits and is constructed from the diversity of human beings and, at the same time, in the relationship with other people. This gives rise to a plurality of ways of thinking and perceiving the world. [...]
United States of America : IGI Global Information Science Reference, 2019 - 10.4018/978-1-5225-7110-0
Handbook of Research on Education for Participative Citizenship and Global Prosperity, 2019, p. 551-567  
72.
20 p, 673.4 KB Las representaciones sociales del alumnado sobre la crisis. ¿Qué soluciones ofrece el alumnado ante los problemas económicos? / Olmos Vila, Rafael (IES Bernat de Sarrià (Benidorm)) ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este artículo presenta los resultados de una investigación sobre las representaciones sociales de adolescentes de 16 a 18 años de la actual crisis económica. Estos adolescentes pertenecen a dos grupos de bachillerato de un mismo centro educativo y provienen de contextos socioeconómicos similares, sin embargo uno de los dos cursa las asignaturas de Historia Contemporánea y Economía (Grupo A) y el otro no (Grupo B). [...]
In the following article are reported the results of a research on social representations about the economic crisis of adolescents in between 16-18 years old. The two studied groups attend the same school and come from similar socioeconomic contexts; however one of the two groups courses the subjects of Contemporary History and Economics (Group A), and the other group doesn't (Group B). [...]

2017 - 10.7203/dces.32.9394
Didáctica de las ciencias experimentales y sociales, Núm. 32 (2017) , p. 51-70  
73.
6 p, 82.6 KB La Recerca en l'Àmbit de l'Educació per a una Ciutadania Democràtica [43226] / Santisteban Fernández, Antoni ; Oller Freixa, Montserrat ; Pagès, Joan ; González-Monfort, Neus ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Establir les bases per a la recerca sobre l'educació per a la ciutadania, l'educació política, l'estudi dels drets de segona generació, visibilitzar el sexisme i i les desigualtats. . . - Analitzar les investigacions sobre l'ensenyament i l'estudi del patrimoni a partir de recursos digitals. [...]
- Establishing the basis for citizenship education research, political education, the study of second generation rights, visibilisation of sexism and inequalities. . . - Analyzing research on teaching and the study of heritage from digital resources. [...]
- Establecer las bases para la investigación sobre la educación para la ciudadanía, la educación política, el estudio de los derechos de segunda generación, visibilizar el sexismo y las desigualdades. [...]

2018-19
3 documents
74.
7 p, 93.3 KB La Recerca sobre l'Ensenyament del Temps Històric, l'Espai Geogràfic i la Formació del Pensament Social [43205] / Santisteban Fernández, Antoni ; Pagès, Joan ; Llusa Serra, Juan ; González-Monfort, Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
- Analitzar els diferents aspectes de la formació del pensament històric: consciència històrica i temporalitat, imaginació històrica i empatia, i interpretació de les fonts. - Analitzar els diferents aspectes de la formació del pensament geogràfic: construcció de l'espai, el paisatge, el territori i les identitats. [...]
- Analyzing the different aspects of the formation of historical thinking: historical consciousness and temporality, historical imagination and empathy, and interpretation of the sources. - Analyzing the different aspects of the formation of geographical thinking: space construction, landscape, territory and identities. [...]
- Analizar los diferentes aspectos de la formación del pensamiento histórico: conciencia histórica y temporalidad, imaginación histórica y empatía, e interpretación de las fuentes. - Analizar los diferentes aspectos de la formación del pensamiento geográfico: construcción del espacio, el paisaje, el territorio y las identidades. [...]

2018-19
3 documents
75.
2 p, 181.0 KB Reseña / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: María Paula GONZÁLEZ AMORENA, Los profesores y la historia argentina reciente. Saberes y prácticas de docentes de secundaria de Buenos Aires.
2009
Enseñanza de las ciencias sociales, Núm. 8 (2009) , p. 119-120  
76.
14 p, 105.9 KB Las competencias comunicativas en la formación democrática de los jóvenes : describir, explicar, justificar, interpretar y argumentar / Casas i Vilalta, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials) ; Bosch Mestres, Dolors ; González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
En este artículo se presenta una investigación sobre la enseñanza y el aprendizaje de las habilidades cognitivas y lingüísticas o competencias comunicativas para aprender y comunicar ciencias sociales. [...]
In this article we present a research on teaching and learning cognitive and linguistic abilities or communicative competence to learn and communicate social science. We identify and analyse the cognitive and linguistic abilities essential to a democratic education of youths: description, explanation, justification, interpretation and argumentation. [...]

2005
Enseñanza de las ciencias sociales, Núm. 4 (2005) , p. 39-53  
77.
14 p, 250.2 KB Una investigación cualitativa y etnográfica sobre el valor educativo y el uso didáctico del patrimonio cultural / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de les Ciències Socials)
Se han hecho valiosas aportaciones acerca del estudio del patrimonio cultural desde la perspectiva de las diversas ciencias sociales y de la didáctica, pero dichas aportaciones parece que han encontrado escaso eco en la enseñanza-aprendizaje de las ciencias sociales. [...]
Valuable contributions have become about the study of the cultural patrimony from the perspective of diverse social sciences and the didactics, but these contributions it seems that they have found little echo in the education-learning of social sciences. [...]

2008
Enseñanza de las ciencias sociales, Núm. 7 (2008) , p. 23-37  
78.
2 p, 477.0 KB Reseña / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: Dominique GROUX (dir. ); Nicole TUTIAUX-GUILLON (coord. ), La Revue Française d'Éducation Comparée. Raisons, Comparaisons, Éducations, nº 4. L'Harmattan, 2009.
2010
Enseñanza de las ciencias sociales, Núm. 10 (2011) , p. 107-108  
79.
2 p, 66.9 KB Reseña / González-Monfort, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Obra ressenyada: François AUDIGIER ; Nadine FISK ; Nathalie FREUDIGER ; Phillippe HAEBERLI (eds). L'éducation en veu du développement durable : sciences sociales et élèves en débat. Cahier de la section des sciences de l'éducation. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias sociales, Núm. 12 (2013) , p. 150-151  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 119 registres trobats   inicianterior70 - 79següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Gonzalez, N.
1 Gonzalez, N.J.
28 Gonzalez, Nazario
3 Gonzalez, Nerea
7 Gonzalez, Neus
1 Gonzalez, Noel
1 González, N.
28 González, Nazario
1 González, Nazario,
3 González, Nerea
2 González, Noemí
1 González, Norma Viviana
3 González, Nuria
1 González, Nurys del Carmen
3 González, Núria
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.