Dipòsit Digital de Documents de la UAB 146 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
8 p, 375.8 KB Aprender a diseñar proyectos en respuesta a necesidades reales y en colaboración con entidades sociales / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bailes, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Social) ; Edo Izquierdo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i Metodologia de las Ciències de la Salut)
Presentamos una experiencia de ApS en la que, siguiendo la metodología ABP, los estudiantes diseñan proyectos para responder a necesidades reales presentadas por entidades que trabajan en ámbitos de la salud, la educación y la intervención social. [...]
We are presenting a learning-. service experience in which, following the PBL methodology, students design projects to face real needs presented by organizations working in areas of health, education and social intervention. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
17 p, 309.3 KB Community Resilience Processes in Schools with Roma Students during COVID-19 : Two Case Studies in Spain / Martínez-Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide. Faculty of Social Sciences) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide. Faculty of Social Sciences) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
The aim of this paper is to describe coping strategies for difficulties generated by the COVID-19 pandemic in schools categorized as "highly vulnerable" in Spain, mainly focusing on children from immigrant and Roma families. [...]
2023 - 10.3390/su151310502
Sustainability, Vol. 15 Núm. 13 (july 2023) , article number 10502  
3.
5 p, 120.4 KB Treball de Fi de Màster [42600] / Rojas Arredondo, Jesús ; Elejabarrieta Olabarri, Francisco Javier ; Iñiguez Rueda, Lupicinio ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujal Llombart, Margarita ; Pujol Tarres, Juan ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel ; Cubells Serra, Jenny ; Montenegro Martinez, Marisela ; Camps Perarnau, Susana ; Tirado Serrano, Francisco Javier ; Rubio García, Remedios ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Sintetitzar el conjunt d'aprenentatges obtinguts a la comprensió de la recerca i la intervenció psicosocial. Integrar l'experiència d'acostament al camp dels fenòmens psicosocials a través d'una anàlisi orientada teòricament. [...]
To synthesise all the learning obtained in the understanding of psychosocial research and intervention. To integrate the experience of approaching the field of psychosocial phenomena through a theoretically oriented analysis. [...]
Sintetizar el conjunto de aprendizajes obtenidos en la comprensión de la investigación y la intervención psicosocial. Integrar la experiencia de acercamiento al campo de los fenómenos psicosociales a través de un análisis orientado teóricamente. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
4.
4 p, 103.6 KB Eines i Habilitats per la Intervenció Psicosocial i Comunitària [42590] / Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujol Tarres, Juan ; Montenegro Martinez, Marisela ; Camps Perarnau, Susana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Indentificar i analitzar diferents marcs de comprensió que guien la intervenció psicosocial i comunitària. Conèixer les principals eines per la planificació i l'avaluació de processos d'intervenció. [...]
Identify and analyse different comprehension frameworks that guide psychological-social and community intervention. Know the main tools for planning and evaluating intervention processes. Develop skills for information gathering, interpretation and negotiation of demand. [...]
Identificar y analizar diferentes marcos de comprensión que guían la intervención psicosocial y comunitaria. Conocer las principales herramientas para la planificación y la evaluación de procesos de intervención. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
5.
7 p, 116.9 KB Àmbits de la Intervenció Psicosocial. Inclusió i Diversitat: Cultura, Minories i Gènere [42586] / San Roman Sobrino, Maria Beatriz ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujal Llombart, Margarita ; Borràs Català, Vicent ; Cubells Serra, Jenny ; Montenegro Martinez, Marisela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
1. Conèixer els conceptes fonamentals que caracteritzen els àmbits d'estudi: "Estudis culturals i minories" i "Estudis de gènere en el camp psicosocial" 2. Analitzar els marcs jurídics actuals que regeixen aquests àmbits 3. [...]
1- To know the fundamental concepts that characterize the fields of study: "Cultural and Minority Studies" and "Gender Studies in the Psychosocial Field". 2- To analyse the current legal frameworks governing these areas. [...]
1. Conocer los conceptos fundamentales que caracterizan los ámbitos de estudio: "Estudios culturales y minorías" y "Estudios de género en el campo psicosocial". 2. Analizar los marcos jurídicos actuales que rigen estos ámbitos. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
6.
4 p, 120.2 KB Pràctiques Externes d'Intervenció Psicosocial [42599] / Montenegro Martinez, Marisela ; Elejabarrieta Olabarri, Francisco Javier ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Pujal Llombart, Margarita ; Pujol Tarres, Juan ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel ; Martinez Martinez, Luz Maria ; Cubells Serra, Jenny ; Arozarena Cañamares, Esther ; Rojas Arredondo, Jesús ; Padrós Castells, Marta ; Pellicer Cardona, Isabel ; San Roman Sobrino, Maria Beatriz ; Camps Perarnau, Susana ; Tirado Serrano, Francisco Javier ; Rubio García, Remedios ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Utilitzar les eines adquirides per a la detecció de necessitats i avaluació de les demandes presents en l'àmbit d'intervenció específic. Aplicar tècniques d'intervenció i avaluació adequades per a les problemàtiques i situacions identificades i els plans d'acció desenvolupats. [...]
Use the tools acquired for the detection of needs and evaluation of the demands present in the specific intervention field. Apply appropriate intervention and evaluation techniques for the problems and situations identified, and the action plans developed. [...]
Utilizar las herramientas adquiridas para la detección de necesidades y evaluación de las demandas presentes en el ámbito de intervención específico. Aplicar técnicas de intervención y evaluación idóneas para las problemáticas y situaciones identificadas y los planes de acción desarrollados. [...]

2023-24
Màster Universitari en Recerca i Intervenció Psicosocial [1131]
3 documents
7.
7 p, 135.5 KB Psicologia Cultural i de la Comunicació [102564] / Lalueza Sazatornil, José Luis ; Feliu i Samuel-Lajeunesse, Joel ; Montenegro Martinez, Marisela ; Camps Perarnau, Susana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part tant de la Menció Anàlisi i Intervenció Psicosocial, com de la Menció Anàlisi i Intervenció Psicoeducativa. La comunicació és un procés central en la construcció social i personal; un procés en el que es produeixen i negocien significats dins d'un context cultural constitutiu i constituït pels mateixos processos comunicatius. [...]
This subject is part of both the Psychosocial Analysis and Intervention Minor and the Psychoeducational Intervention Minor. Communication is a central process in social and personal construction; a process in which meaning is produced and traded within a constitutive cultural context and constituted by the same communication processes. [...]
Esta asignatura forma parte tanto de la Mención Análisis e Intervención Psicosocial, como de la Mención Análisis e Intervención Psicoeducativa. La comunicación es un proceso central en la construcción social y personal; un proceso en el que se producen y negocian significados dentro de un contexto cultural constitutivo y constituido por los mismos procesos comunicativos. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
8.
8 p, 120.5 KB Pràctiques Integrades [106401] / Barajas Vélez, Ana ; Balada, Ferran ; Edo Izquierdo, Silvia ; Fornieles Deu, Albert ; Guillazo Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal i Alemany, Roser ; Martinez Martinez, Luz Maria ; Cantera Espinosa, Leonor M ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Faucha Hernández, Mireia ; Pretus Gomez, Clara-Helena ; Crespo-Puig, Neus ; Bonillo Martín, Albert ; Muro Rodriguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar a l'estudiantat d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar al estudiantado de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
3 documents
9.
22 p, 214.6 KB Descentrar la mirada etnocéntrica : una experiencia basada en los fondos de conocimiento / Zhang-Yu, Cristina (Universitat de Girona) ; Vendrell-Pleixats, Júlia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Barreda Escrig, Clàudia (Institut-Escola El Til·ler (Barcelona)) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
La aproximación de los fondos de conocimiento es una puesta en valor de los saberes y prácticas familiares como forma de resistencia dentro de la cultura escolar hegemónica. En este trabajo compartimos las reflexiones, tensiones y transformaciones que maestras e investigadoras hemos identificado durante el transcurso de nuestra experiencia en un instituto-escuela de Barcelona. [...]
The funds of knowledge approach values families' knowledge and practices as a form of resistance within the hegemonic school culture. In this paper we share some reflections, tensions and transformations that we teachers and researchers have identified during our experience in a high school in Barcelona. [...]

2023 - 10.5565/rev/athenea.3150
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 1 (2023) , p. e3150 (Artículos)  
10.
28 p, 645.6 KB Prácticas Integradas en la Facultad de Psicología : una experiencia de innovación docente fundamentada en la metodología del Aprendizaje Basado en Problemas / Peñaranda-Cólera, Maria del Carmen (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Costa Miserachs, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Mitjavila i Garcia, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Coll-Andreu, Margalida (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Domènech i Argemí, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Guillazo i Blanch, Gemma (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Izquierdo, Conrad (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Viladrich, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia)
En esta comunicación presentamos la experiencia de innovación docente derivada del desarrollo e implementación de la asignatura "Prácticas Integradas" del Grado de Psicología en la Facultad de Psicología de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
In this paper we present the educational innovation experience derivated from the development and implementation of the course "integrated practices" in the bachelor in psychology of the faculty of psychology at the autonomous university of Barcelona. [...]

2012
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 1 (2012)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 146 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Lalueza, J. L.
3 Lalueza, Jose Luis
3 Lalueza, José Luis
3 Lalueza, José Luís
3 lalueza, José Luis
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.