Dipòsit Digital de Documents de la UAB 125 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
26 p, 416.4 KB Pragmatic competence of children with cochlear implants in linguistic activities / Mieres Maldonado, Daniela Viviana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Pérez Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
The objective of the study was to analyze the pragmatic competence of children with cochlear implants (CIs). The researchers explored whether children with CIs participated in communicative exchanges in a similar way to children with typical hearing (TH), as well as how the participation of children with CIs was regulated by the activity they performed. [...]
2023 - 10.1353/aad.2023.a922850
American Annals of the Deaf, Vol. 168 Núm. 4 (2023) , p. 174-190  
2.
26 p, 616.8 KB Co-viewing an educational video : a pilot study about mother-DHH child interaction / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Silvestre, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
This study analyzes the mother-child interaction that takes place after co-viewing an educational video, comparing a group of 12 Spanish hearing mothers of deaf or hard of hearing (DHH) 7- to 9-year-olds and a group of 12 Spanish mothers of an age-matched cohort of children with typical hearing (TH). [...]
2023 - 10.1093/deafed/enac044
Journal of Deaf Studies and Deaf Education, Vol. 28 Núm. 2 (2023) , enac044-7  
3.
10 p, 1.0 MB Production of nouns and adjectives of children with cochlear implants and of children with typical hearing / Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut)
This analytical cross-sectional study aimed to investigate the production of nouns and adjectives in 62 children between the ages 5 and 7, with 31 children having Cochlear Implants (CIs) and 31 children having Typical Hearing (TH). [...]
2024 - 10.1016/j.heliyon.2023.e23496
Heliyon, Vol. 10 Núm. 1 (2024)  
4.
8 p, 435.6 KB Effect of synchronous remote-based interventions on suicidal behaviours : protocol for a systematic review and meta-analysis / Comendador Vázquez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cebrià, Ana Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Palao, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psiquiatria i de Medicina Legal)
Introduction Suicide is among the leading causes of preventable death worldwide. The impact of suicide affects the personal, social and economic levels. Therefore, its prevention is a priority for public health systems. [...]
2023 - 10.1136/bmjopen-2023-075116
BMJ open, 2023, p. 1-8  
5.
23 p, 1.7 MB Methods for Heart Rate Variability Biofeedback (HRVB) : A Systematic Review and Guidelines / F. Lalanza, Jaume (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lorente Sánchez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Bullich, Raimon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; García, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Capdevila Ortís, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Heart Rate Variability Biofeedback (HRVB) has been widely used to improve cardiovascular health and well-being. HRVB is based on breathing at an individual's resonance frequency, which stimulates respiratory sinus arrhythmia (RSA) and the baroreflex. [...]
2023 - 10.1007/s10484-023-09582-6
Applied Psychophysiology Biofeedback, Vol. 48 Núm. 3 (september 2023) , p. 275-297  
6.
4 p, 100.2 KB Estratègies de Recerca en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [43886] / Torregrossa Alvarez, Miquel ; Losilla Vidal, Jose Maria ; Ramis Laloux, Yago ; Jordana, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Els objectius d'aquest modul son: Familaritzar l'estudiant amb el Treball de Fi de Master i començar a definir-ne la temàtica Treballar la cerca d'informació científica en bases de dades especialitzades Analitzar i descriure les diferents parts d'un treball acadèmic o un artícle científic Aspectes formals Introducció Mètode Resultats Discussió Referències Discutir sobre la originalitat i les contribucions dels treballs científics 1.
The objectives of this course are: To familiarize the student with the Master Project and start to define the demand To work on the scientific research in specialized data bases To analyze and describe the different sections of an academic work or a scientific article Formal aspects Introduction Method Results Discussion References To discuss about the originality and the contributions of the scientific literature 1.
Los objetivos de este módulo son: Familiarizar el estudiante con el Trabajo Final de Máster y empezar a definir la temática Trabajar la búsqueda de información científica en bases de datos especializadas Analizar y describir las diferentes partes de un trabajo académico o de un artículo científico Aspectos formales Introducción Método Resultados Discusión Referencias Discutir sobre la originalidad y las contribuciones de los trabajos científicos 1.

2023-24
Màster Universitari en Psicologia de l'Esport i de l'Activitat Física [1380]
3 documents
7.
Linguistic Intervention Strategies Speech-Language Pathologists Use With Children Using Cochlear Implants / Mieres Maldonado, Daniela Viviana (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Losilla Vidal, Josep Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Pérez, Encarna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cambra, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The aim of this study was to explore the strategies that speech-language pathologists (SLPs) use during their linguistic interventions on children with cochlear implants (CIs). The sample comprised 7 SLPs in interactions with 62 children, 31 with CIs and 31 with typical hearing (TH), from 5 to 7 years of age. [...]
2023 - 10.1093/deafed/enad030
Journal of deaf studies and deaf education, 09 August 2023  
8.
6 p, 110.4 KB Fonaments Científics i Professionals de la Psicologia Sanitària [43417] / Edo Izquierdo, Silvia ; Losilla Vidal, Jose Maria ; Pujal Llombart, Margarita ; Binelli, Cynthia ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Quero Martínez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
L'objectiu general d'aquest mòdul és que l'estudiant construeixi un concepte de salut integral, que d'acord amb les directrius de l'OMS comprèn el factors psicològics, biològics, educatius i socials que ajuden les persones i les comunitats a millorar el seu benestar, tot incrementant el seu coneixement i influint en les seves actituds. [...]
The general objective of this module is for the student to build a comprehensive health concept, in accordance with WHO guidelines. That is, knowing how psychological, biological, educational and social factors help people and communities improve its well-being, increasing its knowledge and changing attitudes. [...]
El objetivo general de este módulo es que el estudiante construya un concepto de salud integral, que de acuerdo con las directrices de la OMS comprende el factores psicológicos, biológicos, educativos y sociales que ayudan a las personas y las comunidades a mejorar su bienestar, incrementando su conocimiento e influyendo en sus actitudes. [...]

2023-24
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1507]
3 documents
9.
6 p, 108.4 KB Introducció a la metodologia científica i als processos psicològics bàsics [101729] / Edo Izquierdo, Silvia ; Losilla Vidal, Jose Maria ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Vives Brosa, Jaume ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura ha de formar als alumnes en les bases de la documentació i de la metodologia científica; aconseguint que l'alumne sigui competent per demostrar que compren i fa ús correcte de la terminologia i la metodologia pròpies de la recerca científica. [...]
This course gives basic knowledge about documentation and scientific methodology, as well as competences for understanding and using scientific research terminology and methodology appropriately. Student will also acquire skills on identifying scientific main advances on the psychological processes linked with speech-therapist's professional development. [...]
Esta asignatura debe formar a los alumnos en las bases de la búsqueda sistemática de documentación y de la metodología científica; consiguiendo que el alumno sea competente para demostrar que entiende y hace un uso correcto de la terminología y la metodología propias de la investigación científica. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents
10.
6 p, 108.1 KB Mètodes d'investigació en logopèdia [101691] / Vives Brosa, Jaume ; Losilla Vidal, Jose Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
S' espera que al finalitzar l'assignatura l'estudiant sigui capaç de: 1. Comprendre els supòsits en els que es basa la lògica de la investigació científica. 2. Diferenciar les alternatives metodològiques usades en la investigació en logopèdia. [...]
At the end of the course the student will be able to: 1. Understand the assumptions on which the logic of scientific research is based. 2. Differentiate the methodological alternatives used in speech therapy research. [...]
Se espera que al finalizar la asignatura el estudiante sea capaz de: 1. Comprender los supuestos en los que se basa la lógica de la investigación científica. 2. Diferenciar las alternativas metodológicas usadas en la investigación en logopedia. [...]

2023-24
Grau en Logopèdia [1383]
3 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 125 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Losilla, J.
1 Losilla, Josep Maria
1 Losilla, Josep-Maria
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.