Dipòsit Digital de Documents de la UAB 113 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
13 p, 562.7 KB Enseñar y aprender en el ciberespacio : Aportes desde las pedagogías ciberfeministas a la educación virtual. Revisión sistemática de literatura / Sepúlveda-Parrini, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Los entornos virtuales presentan enormes desafíos en términos de brechas y desigualdades. Una de ellas es el rol del género y sus implicaciones en las relaciones mediadas por las tecnologías. En este escenario, los entornos virtuales de educación superior no son una excepción. [...]
2022 - 10.5209/tekn.77868
Teknokultura, Vol. 19 Núm. 2 (2022) ,p.241-253  
2.
23 p, 693.3 KB Transformación digital y metodológica de la formación profesional en la era pos-COVID / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Belando-Montoro, María R. (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Estudios Educativos) ; Torres Sánchez, Mónica (Universidad de Málaga. Departamento de Teoría e Historia de la Educación) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
En los últimos años, han existido distintas iniciativas para la modernización de la Formación Profesional (FP) al respecto de las estrategias docentes y el uso de tecnologías digitales. Este estudio tiene por objeto analizar la transformación digital y metodológica de la FP que la pandemia haya podido generar. [...]
In recent years, several initiatives have attempted to revamp Vocational Education and Training (VET) regarding teaching strategies and digital technologies. The purpose of this study is to analyse the digital and methodological transformation that the pandemic may have generated in VET. [...]

2024 - 10.6018/rie.563191
Revista investigación educativa, Vol. 42 Núm. 2 (2024)  
3.
5 p, 329.5 KB Regulació de l'aprenentatge en l'aula invertida en l'assignatura 'Psicopedagogia de les organitzacions' / Valdivia, Paloma (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona)
El projecte Re-flip defineix estratègies per a acompanyar en la regulació de l'aprenentatge autònom en contextos d'aula invertida amb el suport de les tecnologies. Fruit del treball interdisciplinar de 14 professores i professors, s'ha generat aquest recurs on es presenta un exemple d'estratègies per a la regulació de l'aprenentatge en el context de l'aula invertida. [...]
2023 (Re-Flip)
2 documents
4.
20 p, 903.4 KB The school-life balance effect on acquiring cross-disciplinary competences in VET : disruption or continuity during COVID-19? / Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Fernández-Sequi, Héctor (Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Considering that teleworking and online training are on the rise following the pandemic, studying how school-life balance affects the development of VET competences in online learning during COVID-19 can provide relevant information to enhance educational equity in the future. [...]
2023 - 10.1007/s12186-023-09314-1
Vocations and Learning, Vol. 16 Núm. 2 (2023) , p. 207-226  
5.
4.1 MB Universidad y Discapacidad Intelectual : valoración del Programa Diploma en Habilidades Laborales para la mejora de la Calidad de Vida / Contesse Carvacho, Paula ; Pineda i Herrero, Pilar, dir. ; Sanahuja Gavaldà, José María, dir.
La finalització de l'educació postsecundària s'associa amb un accés millor a l'ocupació i és una manera important d'incrementar els índexs de qualitat de vida de les persones amb discapacitat intel·lectual; i tot i que els programa universitaris inclusius han augmentat a tot el món se sap poc sobre com aquests impacten directament en la qualitat de vida dels estudiants amb DI. [...]
La finalización de la educación postsecundaria se asocia con un mejor acceso al empleo y es una forma importante de incrementar los índices de calidad de vida de las personas con discapacidad intelectual; y aun cuando los programa universitarios inclusivos han aumentado en todo el mundo se sabe poco acerca de cómo estos impactan directamente en la calidad de vida de los estudiantes con DI. [...]
Completion of post-secondary education is associated with better access to employment and is an important way to increase quality of life rates for people with intellectual disabilities; And even though inclusive university programs have increased around the world, little is known about how they directly impact the quality of life of students with ID. [...]

2022  
6.
22 p, 2.4 MB The effect of dual vocational education and training on grades and graduation in Catalonia, Spain / Mora, Toni (Universitat Internacional de Catalunya) ; Escardíbul, Josep Oriol (Universitat de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Dual vocational education and training (VET) has recently been introduced in Catalonia, as in the whole of Spain, and it should be the only VET system in the near future. However, Dual VET still coexists with traditional VET. [...]
Routledge, 2022 - 10.1080/00131911.2022.2076656
Educational Review  
7.
16 p, 370.0 KB Los factores de eficacia de la formación en centros de trabajo. Evaluación de la FCT en Barcelona / Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'investigació "Eficàcia de la Formació" (EFI)) ; Ciraso Calí, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La formación en centros de trabajo (FCT) es clave en la formación profesional (FP) para el desarrollo competencial de los estudiantes en un puesto de trabajo real. El objetivo es evaluar la eficacia de la FCT mediante la medición de los factores que influyen en ella. [...]
Workplace Learning (WL) is key in VET to develop students' skills in a real placement. The aim is to evaluate the effectiveness of WL through the measurement of the factors that influence it. A questionnaire composed of 57 items was administered to a representative sample of 1,174 VET students in Barcelona area. [...]

2019  
8.
239 p, 1.3 MB Informe d'avaluació del programa d'inserció sociolaboral Aprendre a Aprendre : Avaluació del programa d'inserció laboral "Aprendre a aprendre" / Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodríguez Parrón, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Paredes, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Grup Interuniversitari de Polítiques Educatives (GIPE)
Aquest informe d'avaluació del programa d'inserció sociolaboral "Aprendre a aprendre" és el resultat de l'encàrrec fet pel Departament de Governació i Administracions Públiques de la Generalitat de Catalunya al Grup d'Anàlisi de Polítiques Educatives i de Formació (GAPEF) de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2008  
9.
11 p, 17.7 MB Seqüències d'aprenentatge actiu i autoregulat en el context de l'aula invertida : el projecte c-flip / Noguera, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Cussó i Segura, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Fajardo Martinez, Sonia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Martínez, Reinaldo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Moschetti, Mauro Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Pagés Mimó, Adrià (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Rodríguez-Gómez, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sala Roca, Josefina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Sepúlveda-Parrini, Paloma
Les infografies que es presenten a continuació són el resultat de l'aplicació de la metodologia d'aula invertida en un conjunt d'assignatures. A continuació es detalla el conjunt de principis que articulen les infografies d'aquest producte digital: Els dissenys i redissenys han partit d'uns pilars comuns: a) el disseny de seqüències d'aprenentatge flexibles i amb el suport de les tecnologies digitals, i b) el foment de l'aprenentatge actiu i autoregulat (veure pàgina 1). [...]
2022  
10.
27 p, 999.0 KB Intention to Transfer and Transfer Following eLearning in Spain / Quesada Pallarès, Carla (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; González Ortiz de Zárate, Aitana (Universidad a Distancia de Madrid. Work Sciences Department) ; Pineda i Herrero, Pilar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ; Cascallar, Eduardo (KU Leuven University. Faculty of Psychology and Educational Sciences)
Understanding vocational learning and transfer is vital to European citizens. We need to understand how transfer works, which factors influence it, and how these factors affect employee behaviour. Research in online training specific to Southern Europe is needed to move the field forward. [...]
2022 - 10.1007/s12186-022-09292-w
Vocations and Learning, 2022  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 113 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.