Dipòsit Digital de Documents de la UAB 259 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
17 p, 344.8 KB What do we know so far about the research-teaching nexus in Initial Teacher Training? Findings from a systematic review / Wang, Yuqian (Durham University. School of Education) ; Newton, Douglas (Durham University. School of Education) ; Moger, Pauline (Durham University. School of Education) ; Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Arnau-Sabatés, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
Initial Teacher Education (ITE) Programmes comprise campus-based teaching sessions and school practice. This article carries out a systematic review from the context of Initial Teacher Education programmes in Higher Education, using the term 'nexus' to summarise the various ways research is integrated into campus-based teaching, and the various forms of research-informed teaching in school placement within ITE programmes. [...]
2023 - 10.1002/rev3.3405
Review of Education, Vol. 11,e.3405, Núm. 2 (2023) , p. 1-17  
2.
19 p, 477.1 KB Unlocking the potential of research-informed practice : Insights into benefits, challenges, and significance among teachers in Catalonia, Poland, and England / Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Kowalczuk-Walędziak, Marta (University of Białystok. Faculty of Education) ; Brown, Chris (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Dret)
This survey-based study delves into the intricate interplay of research utilisation in the pedagogical approaches of a sample of 534 teachers across Catalonia (Spain), Poland, and England. Applying Baudrillard's Theory of Consumption lenses, we present novel insights into the multifaceted aspects of research use, including its benefits, costs, and significance within the teaching profession. [...]
Wiley-Blackwell, 2024 - 10.1111/ejed.12639
European journal of education, 2024, p.1-19  
3.
7 p, 463.4 KB L'ús de models de formació triàdics per a la millora de la formació dels estudiants del Grau d'Educació Primària : Promovent el desenvolupament de la competència per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores / Valdés Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
Es presenta un model innovador de formació inicial de mestres de primària desenvolupat per la UAB i el CESIRE de la Generalitat de Catalunya. Es tracta d'un model de formació triàdic basat en les comunitats d'aprenentatge que promou el desenvolupament de la competència dels estudiants del grau d'Educació Primària en anglès per a l'ensenyament integrat de la ciència indagadora i la llengua estrangera en escoles innovadores.
This paper presents a pre-service primary teacher development program developed by the Autonomous University of Barcelona and the CESIRE of the Catalan Government. It is a triadic partnership based on learning communities that promotes the development of the competence of the students of the Primary Education Degree that the UAB offers in English to work in inquiry based science and foreign language integrated learning contexts in innovative schools.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
4.
9 p, 534.0 KB La col·laboració de la Universitat en la inclusió educativa als centres de secundària : el professorat de suport com a agent innovador a l'aula ordinària / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Sanahuja Gavaldà, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Aquest treball emergeix del treball consensuat i col·laboratiu entre un equip de professors-investigadors de la UAB i l'equip docent d'un Institut d'Educació Secundària per conèixer el paper del professorat de suport (USEE) a les aules ordinàries i potenciar el treball cooperatiu entre aquest professorat i el professorat d'aula en un context d'aula ordinària, mitjançant el desenvolupament d'estratègies metodològiques eficaces i innovadores per millorar el procés d'inclusió i E-A de tot l'alumnat.
This work emerges from consensus and collaborative work between a team of teachers- researchers from the UAB and the teaching staff of Secondary School for knowing the role of support teachers (USEE) in regular classrooms, and enhancing cooperative work between those and classroom teachers, within this context of regular classroom, by developing effective and innovative methodologies to improve the inclusion and teaching-learning of all students.

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
5.
20 p, 285.7 KB Embroidering Growth : a narrative inquiry into an EFL teacher's development through Linguistic Landscapes / Solmaz, Osman (Dicle University (Turquia))
This study explores the Linguistic Landscapes (LL)-oriented professional development of an English as a Foreign Language (EFL) teacher through narrative inquiry. Focusing on her LL-centered growth in an educational setting, it captures her personal narratives to understand the impact of LL activities on her professional development. [...]
Aquest estudi explora el desenvolupament professional orientat als Paisatges Lingüístics (PL) d'una professora d'anglès com a llengua estrangera (ILE) mitjançant una investigació narrativa. L'estudi capta les seves narratives personals per comprendre l'impacte de les activitats de PL en el desenvolupament professional. [...]
Este estudio explora el desarrollo profesional orientado a los Paisajes Lingüísticos (PL) de una profesora de inglés como lengua extranjera (ILE) mediante una investigación narrativa. El estudio capta sus narrativas personales para comprender el impacto de las actividades de PL en su desarrollo profesional. [...]
Cette étude explore le développement professionnel axé sur les paysages linguistiques (PL) d'un enseignant d'anglais langue étrangère (ILE) à travers une enquête narrative. L'étude capture leurs récits personnels pour comprendre l'impact des activités de PL sur leur développement professionnel. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1343
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1343 (Invited Authors)  
6.
11 p, 1.0 MB Desenvolupament d'un Mission Control Web per a un projecte de Realitat Virtual per a la formació de professorat / Hernández Navarrete, Adrián ; Robles Martínez, Sergi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
A aquest treball es desenvolupa una aplicació web que es comunica amb un joc de Realitat Virtual creat pel projecte de recerca Didascalia orientat a la formació de professorat. Aquesta aplicació permet a l'usuari monitorar l'estat del joc i, a més, interactuar amb les diferents simulacions en curs. [...]
En este trabajo se desarrolla una aplicación web que se comunica con un juego de Realidad Virtual creado por el proyecto de investigación Didascalia orientado a la formación del profesorado. Esta aplicación permite al usuario monitorizar el estado del juego y, además, interactuar con las diferentes simulaciones en curso. [...]
In this work, a web application that communicates with a Virtual Reality game created by the Didascalia research project oriented to teacher training is developed. This application allows the user to monitor the state of the game and, in addition, to interact with the ongoing simulations. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
7.
4 p, 161.7 KB L'aportació de Jordi Domènech a la formació continuada del professorat / Manresa Potrony, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació) ; Oliveras Prat, Begonya (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Santacruz Parrilla, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciències de l'Educació)
En l'article s'exposa la perspectiva que té l'ICE de la UAB de Jordi Domènech com a formador de professorat, a partir de l'experiència de col·laboració viscuda i del repàs dels cursos que hi va impartir. [...]
The article presents the UAB ICE's perspective on Jordi Domènech as a teacher trainer. It draws from his collaborative experiences and a comprehensive review of the courses he conducted. This reflection highlights the distinctive features of his training methodologies and his identity as a trainer, showcasing his commitment to staying abreast of the latest trends in education and addressing the current needs of the education system.
En el artículo se expone la perspectiva que tiene el ICE de la UAB de Jordi Domènech como formador de profesorado, a partir de la experiencia de colaboración vivida y del repaso de los cursos que impartió. [...]

2024 - 10.5565/rev/ciencies.507
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 36-39 (Articles)  
8.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
9.
5.0 MB Challenges and expectations regarding business courses in which English is the medium of instruction : Crossing views from students and teachers in Taiwan and Spain / Wang, Nuo-Yin ; Masats i Viladoms, M. Dolors (Maria Dolors), dir.
L'adopció de l'anglès com a mitjà d'instrucció (EMI) ha estat una estratègia per atraure estudiants internacionals emprada abastament arreu del món per moltes universitats de països de parla no anglesa. [...]
La adopción del inglés como medio de instrucción (EMI) ha sido una estrategia para atraer a estudiantes internacionales empleada ampliamente en todo el mundo por muchas universidades de países de habla no inglesa. [...]
Adopting English as a Medium of Instruction (EMI) has been a strategy employed by many universities in non-English speaking countries worldwide to attract international students. Spain and Taiwan are two of the countries in which universities offer most EMI courses. [...]

2023  
10.
30 p, 478.9 KB Teachers' intercultural competence : a requirement or an option in a culturally diverse classroom? / Álvarez Valdivia, Ibis Marlene (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; González Montoto, Iosbel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
This paper reports an exploratory study of the development of intercultural competence (IC) in elementary school teachers in Catalonia, Spain, utilising mixed-method quantitative and qualitative assessments. [...]
2018 - 10.1080/13603116.2017.1377298
International Journal of Inclusive Education, Vol. 22 Núm. 5 (2018) , p. 510-526  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 259 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.