Dipòsit Digital de Documents de la UAB 109 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.02 segons. 
1.
15 p, 1.9 MB The Role of Managers in Corporate Change Management : A Bibliometric Review / Gutiérrez-Iñiguez, Ángel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; Collado-Agudo, Jesús (Universidad de Cantabria) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa)
In response to a business context characterized by change, a large number of approaches from different areas of knowledge has developed in the literature without an integrative framework. For this reason, the purpose of this research is to provide a comprehensive overview of change management literature. [...]
2023 - 10.3390/su151410811
Sustainability, Vol. 15 Núm. 14 (july 2023) , p. 10811  
2.
1.2 MB Consumer responsibility for sustainable consumption and the preference for local brands / Canal Simón, Berta ; Rialp Criado, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest treball té com a objectiu determinar l'impacte de la responsabilitat del consumidor per un consum sostenible dels joves en la probabilitat de compra de marques locals considerant l'experiència, la imatge i la qualitat de les marques locals com a mediadors i el paper de l'etnocentrisme com a antecedent de la qualitat i de la probabilitat de comprar marques locals. [...]
Este trabajo tiene como objetivo determinar el impacto de la responsabilidad del consumidor por un consumo sostenible de los jóvenes en la probabilidad de compra de marcas locales considerando la experiencia, la imagen y la calidad de las marcas locales como mediadores y el papel del etnocentrismo como antecedente de la calidad y de la probabilidad de comprar marcas locales. [...]
This paper aims to determine the impact of consumer responsibility for sustainable consumption of young people on local brand purchase likelihood considering the experience, the image, and the quality of local brands as mediators and the role of ethnocentrism as antecedent of the quality and local brand purchase likelihood. [...]

2023
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]  
3.
4 p, 102.6 KB Metodologies i Tècniques de Recerca [44174] / Abril-Sellarés, María ; Rialp Criado, Jose ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Universitària de Turisme i Direcció Hotelera ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola Fundació Universitat Autònoma de Barcelona-Formació (Escola FUAB-f)
L'objectiu d'aquest mòdul és que l'alumne pugui adquirir les competències necessàries per gestionar de forma adequada el coneixement científic dins del camp de les arts i les humanitats i del turisme, i, més concretament de les activitats turístiques relacionades amb el patrimoni. [...]
The objective of this module is that the student can acquire the necessary skills to adequately manage scientific knowledge within the field of arts and humanities and tourism, and more specifically related tourist activities with heritage. [...]
El objetivo de este módulo es que el alumno pueda adquirir las competencias necesarias para manejar de forma adecuada el conocimiento científico dentro del campo de las artes y las humanidades y del turismo, y más concretamente de las actividades turísticas relacionadas con el patrimonio. [...]

2023-24
Màster Universitari en Gestió Turística del Patrimoni Cultural [1426]
3 documents
4.
5 p, 108.2 KB Mètodes Quantitatius de Recerca Aplicada en Economia i Empresa [42620] / Castells-Quintana, David ; Rialp Criado, Jose ; Davtyan, Karen ; Narbón Perpiñá, Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Proporcionar als estudiants les eines técniques cuantitatives necessàries per realitzar investigació aplicada en economia i empresa.
To provide the students with the technical and quantitative tools necessary to carry out applied research in economics and business.
Proporcionar a los estudiantes las herramientas técnicas y cuantitativas necesarias para llevar a cabo la investigación aplicada en economía y empresa.

2023-24
Màster Universitari en Recerca Aplicada en Economia i Empresa / Applied Research in Economics and Business [1133]
3 documents
5.
18 p, 6.5 MB Value capture and embeddedness in social-purpose-driven ecosystems. A multiple-case study of European digital healthcare platforms / Pundziene, Asta (Kaunas University of Technology) ; Gerulaitiene, Neringa (Kaunas University of Technology) ; Bez, Sea Matilda (University of Montpellie) ; Georgescu, Irène (University of Montpellie) ; Mathieu, Christopher (Lund University) ; Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Nieminen, Hannu (Tampere University) ; Varri, Alpo (Tampere University) ; Boethius, Susanne (Lund University) ; van Gils, Mark (Tampere University) ; Giménez, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Narbón Perpiñá, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Prior Jiménez, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Vilutiene, Laura (Kaunas University of Technology)
We aim to answer the question of the effect of a social-purpose-driven ecosystem on value capture from digital health platforms. We call the social-purpose-driven ecosystem a phenomenon which seeks social impact before profits and aims to empower citizens for individual and collective well-being. [...]
2023 - 10.1016/j.technovation.2023.102748
Technovation, Vol. 124 (June 2023) , art. 102748  
6.
6 p, 109.3 KB Investigació Comercial I [102355] / Rialp Criado, Jose ; Roca Batlle, Monica ; Lamberti, Giuseppe ; Llavina Esparza, Alexandra ; Gimeno Sanchez, Anna ; Isierte Moreno, Laura Victoria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
En aquesta assignatura es presenten els projectes d'investigació comercial com l'eina més usual d'obtenció d'informació, amb la finalitat de reduir la incertesa inherent a qualsevol procés de decisió en l'àmbit comercial de l'empresa. [...]
This course presents commercial research projects as the most common tool for obtaining information in order to reduce the uncertainty inherent in any decision process in the commercial area of the company. [...]
En esta asignatura se presentan los proyectos de investigación comercial como la herramienta más usual de obtención de información, con la finalidad de reducir la incertidumbre inherente a cualquier proceso de decisión en el ámbito comercial de la empresa. [...]

2023-24
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Pla d'Estudis en Economia [1407]
Pla d'Estudis en Economia [1408]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
7.
5 p, 107.2 KB Investigació Comercial II [102354] / Rialp Criado, Jose ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat d'Economia i Empresa
Aquest curs té com a objectiu abordar diferents anàlisis realitzades en departaments de comercialització i/o departaments d'intel·ligència de màrqueting, o als instituts d'investigació de mercats, relacionats amb els processos de decisió en l'àrea comercial. [...]
This course aims to address different analyses carried out in marketing and/or intelligence departments, or market research institutes, related to decision processes in the commercial area. More precisely, the objective is to present processes and technologies that enable marketers to evaluate the success of their marketing initiatives or, in other words, explain how their marketing programs are performing. [...]
Este curso tiene como objetivo abordar diferentes análisis realizados en departamentos de comercialización y / o departamentos de inteligencia de marketing, o en institutos de investigación de mercados, relacionados con los procesos de decisión en el área comercial. [...]

2023-24
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1102]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [1416]
Pla d'Estudis d' Administració i Direcció d'Empreses [1417]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses i Grau en Dret [1420]
Grau en Administració i Direcció d'Empreses [950]
Pla d'Estudis d'Administració i Direcció d'Empreses Dret [994]
3 documents
8.
1.4 MB Essays on the role of moocs in the context of contemporary higher education / Wang, Kai ; Hemmen Almazor, Esteban van, dir. ; Rialp Criado, Josep, dir.
Aquesta investigació es centra en el paper dels MOOC: molts estudis rellevants tenen ben documentats els comportaments dels estudiants envers els MOOC, però pocs han discutit l'impacte dels MOOC des de les perspectives de l'administració d'educació superior i la percepció dels professors. [...]
Esta investigación se centra en el papel de los MOOC: muchos estudios relevantes han documentado bien los comportamientos de los estudiantes hacia los MOOC, pero pocos han discutido el impacto de los MOOC desde la perspectiva de la administración de la educación superior y la percepción de los profesores. [...]
This research focuses on the role of MOOCs, many relevant studies have well-documented student behaviours towards MOOCs, but few ones have discussed the impact of MOOCs from the perspectives of higher education administration and teachers' perception. [...]

2022  
9.
17 p, 461.5 KB Hofstede's cultural dimensions as a moderator of the relationship between ambidextrous learning and corporate sustainability in born global firms / Escandon-Barbosa, Diana (Pontificia Universidad Javeriana) ; Salas-paramo, Jairo (Pontificia Universidad Javeriana) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research analyzes the moderation effects of Hofstede's Cultural Dimensions (Power Distance, Uncertainty Avoidance and Indulgence) in the relationship between Ambidextrous learning and corporate sustainability in born global firms. [...]
2021 - 10.3390/su13137344
Sustainability, Vol. 13, Núm. 13 (2021) , p. 7344  
10.
22 p, 1.2 MB Consumers' preferences for electric vehicles : the role of status and reputation / Buhmann, Kathrin Monika (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa)
This paper provides insight into motivational reasons for consumers' preferences for Electric Vehicles (EVs) assuming equal and different prices between EVs and traditional vehicles. Referring to consumer behavior, it shows that reputation-driven consumers prefer EVs only when the purchase price is more expensive than that of other vehicles, thus suggesting that true environmental concern is attenuated by reputation motives; and that the desirability of EVs as sustainable products only increases if prices are more expensive. [...]
2023 - 10.1016/j.trd.2022.103530
Transportation research. Part D Transport and environment, Vol. 114 (2023) , article 103530  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 109 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.