Dipòsit Digital de Documents de la UAB 315 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
20 p, 665.2 KB La tecnología móvil de Realidad Virtual en educación : una revisión del estado de la literatura científica en España / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada) ; Rodríguez García, Antonio Manuel (Universidad de Granada)
La Realidad Virtual es una de las herramientas tecnológicas emergentes y su tendencia va en aumento en relación a su aplicación en el ámbito educativo. El presente escrito forma parte de una investigación más amplia sobre la aplicación de la metodología mobile learning en la Universidad española. [...]
Virtual Reality is one of the emerging technological tools and its tendency is increasing in relation to its application in the educational field. This paper takes part of a wider investigation on the application of the mobile learning methodology in the Spanish University. [...]

2018 - 10.21071/edmetic.v7i1.10139
Revista de Educación Mediatica y Tecnologia Educativa (EDMETIC), Vol. 7 Núm. 1 (2018) , p. 256-274  
2.
12 p, 507.1 KB La realidad virtual aplicada a la neurorrehabilitación : estudio bibliométrico sobre su influencia en la literatura científica / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Trujillo Torres, Juan Manuel (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
Desde los años 90 la realidad virtual se ha aplicado en el ámbito de la salud para tratar fobias y trastornos mentales. Actualmente se utiliza para la neurorrehabilitación, ya que es capaz de engañar al cerebro y extrapolar al usuario a un mundo virtual. [...]
Ever since the 1990s virtual reality has been applied in healthcare to treat phobias and mental disorders, and is currently used for neurorehabilitation, as it is able to deceive the brain and extrapolate the user to a virtual world. [...]

2018
Revista Cubana de Información en Ciencias de la Salud, Vol. 29 Núm. 2 (2018) , p. 1-11  
3.
17 p, 346.5 KB Indicadores de calidad para evaluar buenas prácticas docentes de «mobile learning» en Educación Superior / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
El mobile learning se alza como una metodología emergente que ya se está aplicando en distintas etapas educativas, por tanto es necesario poner el foco de atención en el tipo de prácticas que se están implementando con dispositivos móviles. [...]
Mobile learning stands as an emerging methodology that is already being applied in different educational stages, so it is necessary to focus on the type of practices that are being implemented with mobile devices. [...]

2018 - 10.14201/eks20181935368
Education in the knowledge society, Vol. 19 Núm. 3 (2018) , p. 53-68  
4.
6 p, 677.9 KB Use of social networks for international collaboration among medical students / Hinojo Lucena, Francisco Javier (Universidad de Granada. Departamento de Didáctica y Organización escolar) ; Aznar Díaz, Inmaculada (Department of Didactic and School Organization of the University of Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Department of Didactic and School Organization of the University of Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Department of Didactic and School Organization of the University of Granada)
Introduction: The collaboration between professionals from different countries has become a claim in the globalised world where we live. In this scenario, collaborative social networks play a fundamental role in bringing people from different territories together in the same virtual space that it favours the exchange of information. [...]
Introducción: La colaboración entre profesionales de diferentes países se ha convertido en un reclamo en el mundo globalizado donde vivimos. En este escenario, las redes sociales colaborativas juegan un papel fundamental al reunir a personas de diferentes territorios en el mismo espacio virtual para favorecer el intercambio de información. [...]

2020 - 10.1016/j.edumed.2018.08.009
Educacion Medica, Vol. 21 Núm. 2 (marzo 2020) , p. 137-141  
5.
23 p, 701.7 KB Dispositivos móviles para el aprendizaje: análisis de la investigación doctoral sobre mobile learning en España / Hinojo Lucena, F.J. (Universidad de Granada) ; Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
Las prestaciones de los dispositivos móviles actuales han hecho posible que su uso ya no se limite únicamente al acto comunicativo. En este trabajo, se analiza la influencia de los dispositivos móviles en el aprendizaje a partir del análisis de las tesis doctorales defendidas en España sobre mobile learning. [...]
The benefits of current mobile devices have made it possible for their use to no longer be limited to the communicative act. In this paper, the influence of mobile devices on learning is analyzed from the studies of a doctoral thesis defended in Spain on mobile learning. [...]

2018 - 10.17851/1983-3652.11.3.154-175
Texto Livre, Vol. 11 Núm. 3 (septiembre 2018) , p. 154-175  
6.
70 p, 1004.2 KB Home care and digital platforms in Spain / Blanchard, Olivia (Digital Future Society) ; Rathi, Aayush contributor (Centre for Internet and Society) ; Juares, Carmen contributor (Comisiones Obreras (CCOO)) ; Hobden, Claire contributor (International Labour Organisation) ; Samman, Emma contributor (Overseas Development Institute) ; Ticona, Julia contributor (University of Pennsylvania) ; Arroyo, Liliana contributor (ESADE) ; Rodríguez Fernandez, Maria Luz contributor (University of Castilla-La Mancha) ; Moreno, Sara, 1978- contributor (Universitat Autònoma de Barcelona)
The introduction of the Ley de Promoción de la Autonomía Personal y Atención a las Personas en Situación de Dependencia, LAPAD (Promotion of the Autonomy and Care of People in a Situation of Dependency Law, LAPAD) in 2006 represented a major step forward with its universal recognition of the right to care. [...]
Barcelona Digital Future Society 2021  
7.
The floral repressors TEMPRANILLO1 and 2 modulate salt tolerance by regulating hormonal components and photo-protection in Arabidopsis / Osnato, Michela (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Cereijo, Unai (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Sala, Jan (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Matías Hernández, Luis (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Aguilar Jaramillo, Andrea Elizabeth (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Rodríguez-Goberna, María Rosa (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Riechmann, José Luis (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Rodríguez Concepción, Manuel (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Pelaz Herrero, Soraya (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Members of the plant specific RAV family of transcription factors regulate several developmental and physiological processes. In the model plant Arabidopsis thaliana, the RAV TEMPRANILLO 1 (TEM1) and TEM2 control important phase changes such as the juvenile to adult and the vegetative to reproductive transitions. [...]
2021 - 10.1111/tpj.15048
The Plant Journal, Vol. 105, Issue 1 (January 2021) , p. 7-21
7 documents
8.
18 p, 4.3 MB Cervical Electrical Neuromodulation Effectively Enhances Hand Motor Output in Healthy Subjects by Engaging a Use-Dependent Intervention / Kumru, Hatice (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Flores, África (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Rodríguez-Cañón, María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Edgerton, Victor (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; García, Loreto (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Benito-Penalva, Jesús (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Navarro, Xavier (Xavier) (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Gerasimenko, Yury (Department of Physiology and Biophysics, University of Louisville, Louisville, KY 40292, USA) ; García Alías, Guillermo (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann) ; Vidal, Joan (Institut Germans Trias i Pujol. Institut Guttmann)
Electrical enabling motor control (eEmc) through transcutaneous spinal cord stimulation is a non-invasive method that can modify the functional state of the sensory-motor system. We hypothesize that eEmc delivery, together with hand training, improves hand function in healthy subjects more than either intervention alone by inducing plastic changes at spinal and cortical levels. [...]
2021 - 10.3390/jcm10020195
Journal of clinical medicine, Vol. 10 (january 2021)  
9.
16 p, 1.4 MB Efecto de la metodología mobile learning en la enseñanza universitaria : meta-análisis de las investigaciones publicadas en WOS y Scopus / Aznar Díaz, Inmaculada (Universidad de Granada) ; Cáceres Reche, María Pilar (Universidad de Granada) ; Romero Rodríguez, José María (Universidad de Granada)
La implementación de dispositivos móviles en la enseñanza universitaria es una realidad que precisa poner el foco de atención en el efecto que están teniendo en el aprendizaje. Este trabajo tiene por objetivo analizar el efecto de la metodología mobile learning en la enseñanza universitaria a partir de la revisión de la literatura científica en las bases de datos Web of Science y Scopus. [...]
The implementation of mobile devices in university education is a reality that needs to focus on the effect they are having on learning. The purpose of this paper is to analyze the effect of the mobile learning methodology in university teaching from on the review of the scientific literature in Web of Science and Scopus databases. [...]

2018 - 10.17013/risti.30.1-16
RISTI - Revista Ibérica de Sistemas e Tecnologias de Informação, Núm. 30 (2018) , p. 1-16  
10.
8 p, 286.1 KB El papel de la técnica publicitaria Branded Content para generar nuevos vínculos de compromiso entre marca y sociedad / Rodríguez-Rabadán, Maria (Universidad Internacional de la Rioja)
La práctica publicitaria del Branded Content ha tomado fuerza en los últimos años. La creación de contenidos de carácter informativo, educativo o de entretenimiento, al servicio de la marca presenta una oportunidad real en la generación de vínculos a medio y largo plazo con el consumidor y espectador. [...]
The advertising practice of Branded Content has gained strength in recent years. The creation of informative, educational or entertainment content, at the service of the brand, presents a real opportunity in the generation of medium and long term connections with the consumer and the viewer. [...]

2021 - 10.5565/rev/qp.350
Questiones publicitarias, Vol. 4 Núm. 27 (2021) , p. 31-37 (Ensayos)  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 315 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
6 RODRIGUEZ, M.
1 Rodriguez, Ma. Victoria
13 Rodriguez, Margarita
7 Rodriguez, Maria Jose
2 Rodriguez, Maria Pilar
1 Rodriguez, Maria Rita
1 Rodriguez, Maria San Martin
3 Rodriguez, Mariano
4 Rodriguez, Mariano L.
1 Rodriguez, Marta
1 Rodriguez, María V.
1 Rodriguez, María V.
7 Rodriguez, Montserrat
6 Rodríguez, M.
1 Rodríguez, M. D.
1 Rodríguez, M. José
1 Rodríguez, M.I.
4 Rodríguez, M.J.
1 Rodríguez, Manuela
7 Rodríguez, Marc
1 Rodríguez, Marcelo
13 Rodríguez, Margarita
1 Rodríguez, Maria Luisa
1 Rodríguez, Maria del Carmen
4 Rodríguez, Mariano L.
1 Rodríguez, María Alejandra
1 Rodríguez, María C
1 Rodríguez, María E.
1 Rodríguez, María Fernanda
2 Rodríguez, María Jesús
1 Rodríguez, María Josefa
1 Rodríguez, María Josefa
7 Rodríguez, María José
2 Rodríguez, María Laura
2 Rodríguez, María Pilar
1 Rodríguez, María Teresa
1 Rodríguez, María;
1 Rodríguez, Melissa
1 Rodríguez, Miguel A.
1 Rodríguez, Minerva
1 Rodríguez, Miquel
1 Rodríguez, Miren
1 Rodríguez, Miriam
2 Rodríguez, Montse
7 Rodríguez, Montserrat
1 Rodríguez, Mª C.
2 Rodríguez, Mª José
2 Rodríguez, Mª Rita
1 Rodríguez, Mª del Mar
1 Rodríguez, MºJosé
1 Rodríguez, Mónica
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.