Dipòsit Digital de Documents de la UAB 33 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
12 p, 433.1 KB Disseny i implementació d'un sistema de computació científica distribuïda utilitzant navegadors web i dispositius d'ús domèstic / Romero Sanchez, David ; Chow, Hing Fai Kevin, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Aquest article presenta el disseny i la implementació concreta d'un sistema de computació distribuïda heterogènia destinat a la recerca científica, utilitzant únicament navegadors web de dispositius d'ús quotidià. [...]
Este artículo presenta el diseño e implementación concreta de un sistema de computación distribuida heterogénea destinado a la investigación científica, utilizando únicamente navegadores web de dispositivos de uso cotidiano. [...]
This paper presents the design and concrete implementation of a heterogeneous distributed computing system intended for scientific research, using only web browsers of everyday devices. The goal is to offer an efficient, secure, easy-to-use solution without requiring any type of installation or granting of elevated privileges. [...]

2023
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
6 p, 134.4 KB Reseña de Santos, Lorenzo y Mella (2020): El aprendizaje-servicio y la educación universitaria / García-Romero, David (Universidade de Santiago de Compostela)
2022 - 10.5565/rev/athenea.3236
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 22 Núm. 3 (2022) , p. e3236 (Reseñas)  
3.
27 p, 218.8 KB Análisis de un proceso de institucionalización del Aprendizaje-Servicio universitario / García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Blanch Gelabert, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Muchas universidades han iniciado procesos complejos y diversos de institucionalización del Aprendizaje-Servicio como forma de atender a objetivos tanto de profesionalización como de compromiso social. [...]
Many universities have engaged in the institutionalization of Service-Learning, due to its potential to approach objectives such as professionalization or social commitment. These endeavors are diverse and complex. [...]

2021 - 10.5565/rev/athenea.2934
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 21 Núm. 3 (2021) , p. e2934 (Artículos)  
4.
22 p, 579.2 KB Los fondos de identidad y el tercer espacio. Una estrategia de legitimación cultural y diálogo para la escuela intercultural / Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Zhang-Yu, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Díaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Camps-Orfila, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
La inclusión en la escuela de alumnos procedentes de la inmigración y de grupos racializados supone afrontar los retos planteados por las discontinuidades entre la cultura escolar y la familiar, indicadoras de unas relaciones de poder asimétricas por las que la cultura familiar y comunitaria del alumno no es legitimada en tanto que se mantiene fuera del aula e incluso es estigmatizada. [...]
The inclusion in the school of students from immigrant and racialized groups entails facing the challenges related with discontinuities between school and family culture, which are indicators of asymmetric power relations for which the student's family and community culture are not legitimized. [...]

2019 - 10.4067/S0718-07052019000100061
Estudios pedagógicos (Valdivia), Vol. 45, núm. 1 (2019) , p. 61-81  
5.
3 p, 471.1 KB Fons d'identitat : com fer significativa la pràctica escolar en entorns d'exclusió social / Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Zhang-Yu, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; García-Díaz, Sarai (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Camps-Orfila, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; Marín-Suazo, Carolayn (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI)) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Desenvolupament Humà, Intervenció Social i Interculturalitat (DEHISI))
Les estratègies de recerca-acció, basades en els Fons de Coneixement (FdC) i els Fons d'Identitat (FdI), s'orienten a la construcció d'una escola inclusiva mitjançant la connexió de l'esfera familiar i comunitària amb l'escolar, propiciant l'aprenentatge significatiu en entorns on el fracàs i l'abandonament escolar són endèmics. [...]
Las estrategias de investigación-acción, basadas en los Fondos de Conocimiento (FdC) y los Fondos de Identidad (FdI), se orientan a la construcción de una escuela inclusiva mediante la conexión de la esfera familiar y comunitaria con la escolar, propiciando el aprendizaje significativo en entornos donde el fracaso y abandono escolar son endémicos. [...]

2020
UAB divulga, Maig 2020
2 documents
6.
17 p, 462.1 KB Following the trail of the 5th dimension : learning from contradictions in a university-community partnership / Lalueza Sazatornil, José Luis, (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona)
Over the past 20 years, our research group has developed a set of action research projects inspired by the Laboratory of Comparative Human Cognition's Fifth Dimension. In this article, we analyze their historical trajectories by examining their sustainability from the perspective of the experiment by design, as developed by Michael Cole. [...]
2019 - 10.1080/10749039.2019.1611859
Mind, culture, and activity, Vol. 27 Issue 2 (2019) , p. 132  
7.
24 p, 122.8 KB Procesos de aprendizaje en aprendizaje-servicio universitario : una revisión teórica / García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona)
El Aprendizaje-Servicio (ApS) ha extendido su alcance en la educación superior en las últimas décadas, incrementando el número de programas implementados y de centros que los sustentan. Este proceso ha sido acompañado por un despegue de la investigación, con la aparición de sociedades académicas y revistas dedicadas al ámbito. [...]
Service-Learning (S-L) has expanded its scope in higher education in recent decades, increasing the number of programs implemented and centres that sustain them. This process has been accompanied by a development of research and the creation of new academic societies in the area. [...]

2019 - 10.5944/educxx1.22716
Educación XX1, Vol. 22, núm. 2 (2019) , p. 45-68  
8.
403 p, 6.2 MB Una Mirada dialógica al aprendizaje-servicio : relatos sobre sentido, agencia y mutualidad en la quinta dimensión = A dialogic look at service-learning : tales about sense, agency and mutuality in the fifth dimension / García-Romero, David ; Lalueza Sazatornil, José Luis, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Esta investigación constituye el análisis desde la perspectiva Histórico-Cultural de un programa de Aprendizaje-Servicio que recibe el nombre de Proyecto Shere Rom a través del estudio de la experiencia concreta de estudiantes participantes en el mismo. [...]
This research develops an analysis of a Service-Learning program name Shere Rom Project from the Cultural-Historical perspective and through the study of the concrete experience of five participant students. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
9.
31 p, 777.3 KB A numerical estimate of the regularity of a family of Strange non-chaotic Attractors / Alsedà i Soler, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Mondelo González, José María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques) ; Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Matemàtiques)
We estimate numerically the regularities of a family of Strange Non-Chaotic Attractors related with one of the models studied in C. Grebogy et al. (1984) (see also G. Keller (1996)). To estimate these regularities we use wavelet analysis in the spirit of R. [...]
2017 - 10.1016/j.physd.2016.12.006
Physica D. Nonlinear phenomena, Vol. 347 (May 2017) , p. 74-89  
10.
10 p, 100.6 KB Proyectos de aprendizaje-servicio para la docencia, intervención e investigación educativa sostenible en contextos de exclusión social / Sánchez Busqués, Sònia (Universitat Autònoma de Barcelona) ; García-Romero, David (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lalueza Sazatornil, José Luis (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Padrós Castells, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Macías Gómez-Estern, Beatriz (Universidad Pablo de Olavide) ; Marco Macarro, María José (Universidad Pablo de Olavide) ; Martínez Lozano, Virginia (Universidad Pablo de Olavide)
'Clase Mágica-Sevilla' y 'Proyecto Shere Rom' son proyectos de aprendizaje-servicio universitarios que trabajan con minorías culturales en contextos de exclusión social. Desarrollan innovaciones educativas en las cuales estudiantes universitarios colaboran con miembros de minorías culturales. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' and 'Shere Rom Project' are university-based Learning-Service projects that work with cultural minorities in contexts of social exclusion. They develop educational innovations in which university students collaborate with members of cultural minorities. [...]
'Clase Mágica-Sevilla' et 'Projet Shere Rom' sont des projets universitaires d'apprentissage, qui s'adressent aux minorités culturelles en situation d'exclusion social. L'objectif est de développer des innovations éducatives, réussir à atteindre son but grâce aux étudiants universitaires qui collaborent avec des membres des minorités culturelles. [...]

2018
Revista española de desarrollo y cooperación, Núm. 42 (2018) , p. 64-96  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 33 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
1 Romero, D. A. R.
2 Romero, Daniel
1 Romero, Dennis
1 Romero, Devani
1 Romero, Diana
1 Romero, Diego
1 Romero, Dora
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.