Dipòsit Digital de Documents de la UAB 4 registres trobats  La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
22 p, 1.5 MB The 'Big DP' hypothesis : new evidence from gender agreement in a Shipibo-Spanish language contact situation / Sánchez, Liliana (University of Illinois Chicago) ; Camacho, José (University of Illinois at Chicago) ; Mayer, Elisabeth (Australian National University) ; Rodríguez Alzza, Carolina (The University of Texas at Austin)
Previous evidence suggests clitics and determiners do not enter the same type of gender agreement relations in contact varieties of Spanish, despite proposals that treat clitics as determiners (big DP - Determiner Phrase - hypothesis) (Uriagereka 1995; Cecchetto 1999, 2000; Belletti 2005). [...]
Els treballs anteriors suggereixen que els clítics i els determinants no entren en el mateix tipus de relacions de concordança de gènere en varietats de contacte de l'espanyol, tot i les propostes que tracten els clítics com a determinants (hipòtesi del SD gros) (Uriagereka 1995; Cecchetto 1999, 2000; Belletti 2005). [...]

2023 - 10.5565/rev/catjl.357
Catalan journal of linguistics, Vol. 22 (2023) , p. 127-148 (Articles)  
2.
19 p, 463.7 KB Adjectives in Heritage Spanish / Sánchez, Liliana (University of Illinois Chicago) ; Camacho, José (University of Illinois Chicago)
Ordering of predicative adjectives within the Noun Phrase varies cross linguistically in systematic ways (Cinque 2010). In Spanish adjectival ordering exhibits more flexibility than in English. To test the extent to which the stricter word order in English affects Spanish adjectival ordering, 35 heritage bilingual Spanish speakers living in an English dominant environment were asked to judge adjectival word orders and interpret adjective elisions. [...]
2021 - 10.5565/rev/isogloss.107
Isogloss, Vol. 7 (2021) , p. 1-19 (Articles)  
3.
8 p, 793.0 KB Aprendizaje basado en juegos como herramienta de educación ambiental sobre la fauna nativa de Colombia / Salas, Gilbert ; Castiblanco, Florinda (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Gualteros, Yudi (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Hurtado, Humberto (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Medina, Deyanira (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Nava Escudero, César (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Ochoa, Nelly (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Olaya, Diana (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Pereira, Lida (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Rincón, René (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Rivera, Elcida (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Rodríguez, Liduina (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Sánchez, Andrea (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Sánchez, Liliana (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Silva, Giovanni (Universidad de Ciencias Aplicadas y Ambientales (Bogotà, Colòmbia)) ; Dueñas, Fernando (Universidad El Bosque (Bogotà, Colòmbia))
Este estudio evaluó el efecto de un juego sobre el conocimiento de las especies nativas de Colombia en estudiantes de 4º a 9º grado de colegios rurales y urbanos, quienes respondieron un cuestionario pre- y post-juego después de 4-5 semanas. [...]
2017
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2017) , p. 3417-3424  
4.
5 p, 117.4 KB La argumentación como vía para la mejora del aprendizaje de las ciencias. un estudio desde las problemáticas ambientales / González, Jennifer (Gimnasio La Montaña (Colòmbia)) ; Sánchez, Liliana (Universidad Autónoma de Colombia) ; García-Martínez, Álvaro (Universidad Distrital Francisco José de Caldas (Colòmbia))
La presente investigación tuvo como objetivo el diseñar una estrategia didáctica para mejorar el aprendizaje de estudiantes de secundaria en el contexto de problemáticas ambientales, basada en la argumentación. [...]
2013
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2013) , p. 1607-1611 (Innovacions didàctiques)  

Vegeu també: autors amb noms similars
1 Sanchez, L. Escudero
21 Sanchez, Laia
5 Sanchez, Laura
1 Sanchez, Lorena
1 Sanchez, Lourdes
1 Sanchez, Luis
8 Sanchez, Luis,
8 Sanchez, Luís,
21 Sànchez, Laia
1 Sánchez, L.
1 Sánchez, L.G.
21 Sánchez, Laia
6 Sánchez, Laia,
5 Sánchez, Laura
1 Sánchez, Lluís
1 Sánchez, Luciano
1 Sánchez, Luis Carlos
1 Sánchez, Luis.
14 Sánchez, Luisa Victoria,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.