32.
|
|
33.
|
7 p, 114.8 KB |
Avaluació i Intervenció en Malalties Cròniques, Discapacitat i Envelliment [43421]
/
Limonero García, Joaquim T ;
Borràs, Xavier ;
Cuxart, Francesc ;
Font Guiteras, Antoni ;
Moix Queralto, Jenny ;
Sanz Ruíz, Antoni ;
Jódar Vicente, Mercè ;
Deus Yela, Juan ;
Chamarro Lusar, Andrés ;
Devi Bastida, Josep ;
Gómez-Romero, María José ;
Arenas i Guarch, Sergi ;
Mora Martínez, Martín ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
Un cop finalitzat el mòdul l'estudiant hauria de ser capaç de: Fer una anàlisi biopsicosocial de la cronicitat, l'envelliment, i la discapacitat Conèixer els diferents instruments i mètodes d'avaluació psicològics específics de la cronicitat, la discapacitat i l'envelliment . [...] The student should be able to do the following: Do a biopsychosocial analysis of chronicity, ageing and disability. Know the different instruments and methods of psychological evaluation specific to chronicity, disability and ageing. [...] Una vez finalizado el módulo el estudiante debería ser capaz de: • Hacer un análisis biopsicosocial de la cronicidad, el envejecimiento, y la discapacidad • Conocer los diferentes instrumentos y métodos de evaluación psicológicos específicos de la cronicidad, la 1 • Conocer los diferentes instrumentos y métodos de evaluación psicológicos específicos de la cronicidad, la discapacidad y el envejecimiento. [...]
2021-22 Màster Universitari en Psicologia General Sanitària [1272]
3 documents
|
|
34.
|
6 p, 116.0 KB |
Processos Psicològics: Motivació i Emoció [102576]
/
Sanz Ruíz, Antoni ;
Font Guiteras, Antoni ;
Limonero García, Joaquim T ;
Álvarez Moleiro, María ;
Mateo Canedo, Corel ;
Crespo-Puig, Neus ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la matèria de formació bàsica "Psicologia" que està ubicada al primer curs del Grau. Alhora, forma part d'un conjunt d'assignatures orientades a l'adquisició de competències relatives als processos psicològics bàsics que constitueixen la base del comportament humà: - Processos Psicològics: atenció i percepció (primer curs, primer semestre) - Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament (segon curs, primer semestre) 1 - Processos Psicològics: memòria (segon curs, segon semestre) - Processos Psicològics: pensament i llenguatge (tercer curs, segon semestre) Aquesta assignatura es planteja com a objectiu general que l'estudiant sigui capaç d'identificar i delimitar els processos motivacionals i afectius, adquirint eines d'anàlisi conceptual que l'ajudaran a interpretar el comportament humà des de l'evidència científica. [...] This course is part of the subject "Psychology" which is included in the first year of the Degree. It also forms part of a set of courses aimed at acquiring skills related to the basic psychological processes that form the basis of human behaviour: - Psychological Processes: attention and perception (first year, first semester) - Psychological Processes: learning and conditioning (second year, first semester) 1 - Psychological Processes: memory (second year, second semester) - Psychological Processes: thought and language (third year, second semester) The general aim of this course is for the student to be able to identify and delimit motivational and affective processes, acquiring conceptual analysis tools that will help him/her to make an interpretation of human behaviour evidence-based. [...] Esta asignatura forma parte de la materia de formación básica "Psicología" que está ubicada en el primer curso del Grado. Asimismo, forma parte de un conjunto de asignaturas orientadas a la adquisición de competencias relativas a los procesos psicológicos básicos que constituyen la base del comportamiento humano: - Procesos Psicológicos: atención y percepción (primer curso, primer semestre) 1 - Procesos Psicológicos: aprendizaje y acondicionamiento (segundo curso, primer semestre) - Procesos Psicológicos: memoria (segundo curso, segundo semestre) - Procesos Psicológicos: pensamiento y lenguaje (tercer curso, segundo semestre) Esta asignatura se plantea como objetivo general que el estudiante sea capaz de identificar y delimitar los procesos motivacionales y afectivos, adquiriendo herramientas de análisis conceptual que le ayudarán a efectuar una interpretación del comportamiento humano basada en la evidencia científica. [...]
2021-22 Grau en Psicologia [1485] Grau en Psicologia [954]
3 documents
|
|
35.
|
260 p, 4.7 MB |
Efectivitat d'un Protocol Terapèutic d'Activitats a la Natura en Pacients amb Fibromiàlgia (Estudi NAT-FM)
/
Serrat López, Mayte ;
Sanz Ruiz, Antoni, dir. ;
Luciano, Juan V, dir. ;
Méndez Ulrich, Jorge Luis, dir. ;
Rovira Faixa, Tatiana, dir.
La complexitat de l'abordatge de la fibromiàlgia (FM), la seva alta prevalença i els alts costos personals i sanitaris que comporten són els que motiven i justifiquen la investigació que es descriu en aquesta tesi doctoral, requerint un abordatge tant multicomponent com interdisciplinar. [...] La complejidad del abordaje de la fibromialgia (FM), su alta prevalencia y los altos costes personales y sanitarios que conllevan son los que motivan y justifican la investigación que se describe en esta tesis doctoral, requiriendo un abordaje tanto multicomponente como interdisciplinar. [...] The complexity of the approaches to fibromyalgia (FM), its high prevalence, and the high personal and health costs involved are what inspired and justified the research described in this doctoral thesis, and which motivated research integrating a multicomponent and interdisciplinary approach. [...]
2020
|
|
36.
|
|
37.
|
24 p, 1.4 MB |
Effectiveness of a multicomponent treatment for fibromyalgia based on pain neuroscience education, exercise therapy, psychological support, and nature exposure (NAT-FM) : a pragmatic randomized controlled trial
/
Serrat, Mayte (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Musté, Marta (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Sanabria-Mazo, Juan P.. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ;
Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ;
Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ;
Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
A recent study (FIBROWALK) has supported the effectiveness of a multicomponent treatment based on pain neuroscience education (PNE), exercise therapy (TE), cognitive behavioral therapy (CBT), and mindfulness in patients with fibromyalgia. [...]
2020 - 10.3390/jcm9103348
Journal of clinical medicine, Vol. 9, núm. 10 (2020) , p. e3348
|
|
38.
|
|
39.
|
|
40.
|
6 p, 115.9 KB |
Processos Psicològics: Motivació i Emoció [102576]
/
Sanz Ruíz, Antoni ;
Font Guiteras, Antoni ;
Limonero García, Joaquim T ;
Álvarez Moleiro, María ;
Serrat López, Mayte ;
Mateo Canedo, Corel ;
Feliu-Soler, Albert ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Psicologia
Aquesta assignatura forma part de la matèria de formació bàsica "Psicologia" que està ubicada al primer curs del Grau. Alhora, forma part d'un conjunt d'assignatures orientades a l'adquisició de competències relatives als processos psicològics bàsics que constitueixen la base del comportament humà: - Processos Psicològics: atenció i percepció (primer curs, primer semestre) - Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament (segon curs, primer semestre) 1 - Processos Psicològics: aprenentatge i condicionament (segon curs, primer semestre) - Processos Psicològics: memòria (segon curs, segon semestre) - Processos Psicològics: pensament i llenguatge (tercer curs, segon semestre) Aquesta assignatura es planteja com a objectiu general que l'estudiant sigui capaç d'identificar i delimitar els processos motivacionals i afectius, adquirint eines d'anàlisi conceptual que l'ajudaran a interpretar el comportament humà des de l'evidència científica. [...] Esta asignatura forma parte de la materia de formación básica "Psicología" que está ubicada en el primer curso del Grado. Asimismo, forma parte de un conjunto de asignaturas orientadas a la adquisición de competencias relativas a los procesos psicológicos básicos que constituyen la base del comportamiento humano: - Procesos Psicológicos: atención y percepción (primer curso, primer semestre) 1 - Procesos Psicológicos: atención y percepción (primer curso, primer semestre) - Procesos Psicológicos: aprendizaje y acondicionamiento (segundo curso, primer semestre) - Procesos Psicológicos: memoria (segundo curso, segundo semestre) - Procesos Psicológicos: pensamiento y lenguaje (tercer curso, segundo semestre) Esta asignatura se plantea como objetivo general que el estudiante sea capaz de identificar y delimitar los procesos motivacionales y afectivos, adquiriendo herramientas de análisis conceptual que le ayudarán a efectuar una interpretación del comportamiento humano basada en la evidencia científica. [...]
2020-21 Grau en Psicologia [954]
3 documents
|
|
41.
|
15 p, 751.0 KB |
Efficacy of a Multicomponent Intervention for Fibromyalgia Based on Pain Neuroscience Education, Exercise Therapy, Psychological Support, and Nature Exposure (NAT-FM) : Study Protocol of a Randomized Controlled Trial
/
Serrat, Mayte (Escola Universitària d'Infermeria i de Fisioteràpia "Gimbernat") ;
Sanabria-Mazo, Juan P.. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ;
García-Troiteiro, Elna (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut) ;
Fontcuberta, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut) ;
Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut) ;
Almirall, Míriam (Hospital Universitari Vall d'Hebron) ;
Feliu-Soler, Albert (Parc Sanitari Sant Joan de Déu) ;
Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut) ;
Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup d'Investigació en Estrès i Salut) ;
Luciano, Juan V. (Parc Sanitari Sant Joan de Déu)
The study protocol of a prospective and randomized controlled trial for the assessment of the efficacy of nature activity therapy for people with Fibromyalgia (NAT-FM) is described. The primary outcome is the mean change from baseline in the Revised Fibromyalgia Impact Questionnaire (FIQR) score at post-treatment (12 weeks) and at 9 months of follow-up, and secondary outcomes are changes in the positive affect, negative affect, pain, fatigue, self-efficacy, catastrophising, and emotional regulation. [...]
2020 - 10.3390/ijerph17020634
International journal of environmental research and public health, Vol. 17 (january 2020)
|
|