Dipòsit Digital de Documents de la UAB 45 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
1.
1 p, 8.3 MB Voler és poder? : impacte de la Formació Professional Bàsica sobre l’autopercepció de capacitat acadèmica i expectatives de futur de l’alumnat / Gil Morales, Sara ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L’expansió de l’escola gratuïta i obligatòria va suposar i suposa una de les majors conquestes d’un país per les possibilitats que obre de desenvolupament intel·lectual i cultural de la seva població, cohesió social i creixement econòmic, entre molt altres beneficis. [...]
2018
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
2.
481 p, 3.7 MB Expectativas docentes, agrupamiento del alumnado y segregación escolar : una etnografía en entornos de alta complejidad social en Cataluña / Castejón, Alba, autor. ; Pàmies Rovira, Jordi, supervisor acadèmic. ; Tarabini-Castellani, Aina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social.
Esta tesis doctoral tiene como objetivo explorar las expectativas docentes y las prácticas pedagógico-organizativas de atención a la diversidad en educación secundaria –específicamente de agrupamiento del alumnado– para profundizar en la comprensión de las prácticas docentes y la experiencia del alumnado, y analizarlos en términos de desigualdad y justicia educativa. [...]
This doctoral dissertation studies teacher expectations and school organizational practices –specifically those related to student grouping– to understand teacher practices and students experiences, and analyse them in terms of inequalities and justice. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
3.
401 p, 1.9 MB ¿Qué lleva a los jóvenes a dejar los estudios? : explorando los procesos de (des)vinculación escolar desde una perspectiva de clase y género / Curran Fàbregas, Marta, autor. ; Tarabini-Castellani, Aina, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia.
El abandono escolar prematuro (AEP) representa uno de los principales problemas estructurales del sistema educativo catalán no tan solo por los efectos negativos que tienen para los jóvenes sino porque representa un desafío para el desarrollo social, económico y cultural del conjunto del país. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
4.
4 p, 128.0 KB La nueva agenda educativa global : límites y oportunidades / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El trabajo que se presenta a continuación pretende centrarse en una de las múltiples dimensiones de este proceso: la creciente convergencia entre regiones y países en el establecimiento de una agenda común de problemas, una agenda de actuación global que afecta a todos los países, independientemente de su contexto y situación.
2005
Aula de innovación educativa, Num. 141 (2005) , p. 10-14  
5.
20 p, 241.9 KB El repàs escolar com a complement de l’educació formal : un estudi segons la classe social i el capital emocional / López Sánchez, Alba ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
L’educació dels instituts conviu amb la pràctica privada de classes particulars de reforç educatiu. La falta d’eficiència del sistema educatiu impulsa al sector privat a resoldre la demanda d’alguns estudiants; s’individualitza el fracàs escolar com si fos quelcom que estudiants han de resoldre per continuar el ritme d’aprenentatge a les aules. [...]
2017
Graduat o Graduada en Sociologia [819]
2 documents
6.
26 p, 497.9 KB Focalización educativa y lucha contra la pobreza : un debate acerca de los límites y posibilidades del programa Bolsa Escola / Bonal, Xavier ; Tarabini-Castellani, Aina
Barcelona: Fundació CIDOB, 2006 (Interrogar la actualidad ; 13)
Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿Hacia una nueva agenda política?, 2006, p. 355-380  
7.
384 p, 1.5 MB Globalización, educación y pobreza en América Latina : ¿hacia una nueva agenda política? / Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Tedesco, Juan Carlos ; Arnove, Robert F. ; Rivero, José ; Filgueira, Fernando ; Bogliaccini, Juan ; Lijtenstein, Sergio ; Rodríguez, Federico ; López, Néstor ; Calero, Jorge, 1963- (Universitat de Barcelona) ; Escardíbul, Josep-Oriol ; García-Huidobro, Juan Eduardo ; Gerais, Minas ; Lazzarotti Costa, Bruno ; Raczynski, Dagmar ; Bracho, Teresa ; Mendieta, Giulianna ; Tarabini-Castellani, Aina
Barcelona : Fundació CIDOB, cop. 2006 (Interrogar la actualidad. América Latina)  
8.
17 p, 220.3 KB Documentos estratégicos de lucha contra la pobreza : analizando el vínculo hegemónico entre educación y pobreza / Jacovkis, Judith (Universidad Autónoma de Barcelona) ; Tarabini-Castellani, Aina (Universidad Autónoma de Barcelona)
Los Documentos Estratégicos de Lucha contra la Pobreza (DELP) son una herramienta política central para la articulación del Post-Consenso de Washington. Introducidos en 1999 por el Banco Mundial (BM) y el Fondo Monetario Internacional (FMI), han jugado un papel central a la hora de localizar la lucha contra la pobreza en el primer plano de las estrategias de desarrollo. [...]
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)
La Educación para Todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación, 2012  
9.
255 p, 4.8 MB La Educación para todos en América Latina. Estudios sobre las desigualdades y la agenda política en educación / Rambla, Francesc Xavier, 1966-, ed. (Universitat Autonònoma de Barcelona) ; Acedo, Clementina ; Couceiro López, Mariña ; Curran Fábregas, Marta ; Dávila Balsera, Paulí ; Dale, Robert ; Feldfeber, Myriam ; Ferrer, Ferran ; Gallego Duque, Liliana ; Jacovkis, Judith ; Mediavilla, Mauro ; Naya Garmendia, Luis M. ; Novelli, Mario ; Opertti, Renato ; Pereira, Rosângela ; Robertson, Susan ; Saforcada, Fernanda ; Serna, Miguel ; Tarabini-Castellani, Aina ; Verger, Antoni ; Villaseñor, Karla
Buenos Aires Miño y Dávila 2012 (Educación, Globalización y Desarrollo)  
10.
15 p, 207.0 KB Global Solutions for Global Poverty? : The World Bank Education Policy and the Anti-Poverty Agenda / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Bonal, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
During the last decades the World Bank (WB) has been without any doubt the most significant subject of globalisation processes in education and development. Political and economic transformations have transformed the Breton Woods institutions as actors with the ability to shape and even impose agendas to less developed countries. [...]
Rotterdam Sense Publishers 2009 (Educational Futures: Rethinking Theory and Practice ; 32)
Re-Reading Education Policies, 2009, p. 96-111  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 45 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Vegeu també: autors amb noms similars
40 Tarabini-Castellani, Aina
1 Tarabini-Castellani, Aina Universitat
6 Tarabini-Castellani, Aina,
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.