Dipòsit Digital de Documents de la UAB 726 registres trobats  1 - 10següentfinal  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.01 segons. 
1.
2 p, 133.0 KB Preface / Rueda i Torres, Josep Maria (Museu d'Arqueologia de Catalunya (MAC))
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Departament de Cultura; Museu d'Arqueologia de Catalunya, 2018 (Monografies del MAC ; 1)
II Workshop on Late Neolithic Ceramics in Ancient Mesopotamia : pottery in context, 2018, p. 9-10  
2.
11 p, 1.8 MB Assess citizen science based land cover maps with remote sensing products : the Ground Truth 2.0 data quality tool / Maso, Joan (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Julià, Núria (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Zabala Torres, Alaitz (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Prat Carrió, Ester (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals) ; Van der Kwast, Johannes (IHE Delft Institute for Water Education, Department of Water Resources and Ecosystems) ; Domingo-Marimon, Cristina (Centre de Recerca Ecològica i d'Aplicacions Forestals)
One of the main concerns in adopting citizen science is data quality. Derived products inherit intrinsic limitations of the capture methodology as well as the uncertainties in observations. OpenStreetMap tools are designed to minimize uncertainties in positional accuracy by ensuring a good co-registration of the observations with imagery or direct use of GPS. [...]
2020 - 10.1117/12.2570814
Eighth International Conference on Remote Sensing and Geoinformation of the Environment (RSCy2020), Vol. 11524 (2020) , p. 586-595  
3.
20 p, 337.6 KB How easy are audio descriptions? Take 2 / Matamala, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Arias Badia, Blanca (Universitat Pompeu Fabra)
Easy-to-understand language has traditionally been used for written content, but there has been a recent interest in applying this concept to audiovisual content and access services. In this regard, the EASIT project addressed whether the hybridisation of easy-to-understand language with audio description could produce a new access service, following the path initiated by Pilar Orero and Rocío Bernabé-Caro. [...]
2022
Languages & the Media 2022. 14th International Conference and Exhibition on Language Transfer in Audiovisual Media. Berlín, Alemanya, 14è : 2022  
4.
14 p, 383.7 KB Ética de la investigación / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La investigación cualitativa, especialmente en los estudios en contextos educativos, plantea a menudo cuestiones éticas porque el diseño del estudio involucra a seres humanos, algunos de los cuales son menores de edad (por ejemplo, en el caso de datos recogidos en aulas de educación primaria). [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.635
Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 363-375  
5.
30 p, 1.9 MB Etnografia educativa en contextos d'aprenentatge mixt / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
En aquest capítol es pretén donar resposta a algunes de les preguntes que sorgeixen quan s'aplica l'etnografia educativa en un entorn d'aprenentatge mixt. Primer, explicarem breument com altres investigadors han desenvolupat i aplicat l'EV. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.631
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 264-292  
6.
28 p, 1.9 MB Educational ethnography in blended learning environments / Antoniadou, Victoria ; Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona)
This chapter aims to answer some of the questions that emerge when carrying out educational ethnography in a blended learning environment. We will first outline how VE has been developed and applied by other researchers. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.630
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 237-263  
7.
28 p, 668.2 KB Conversation analysis at the service of research in the field of second language acquisition (CA-for-SLA) / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
Learning a language in a formal context is not the same as learning a language in a natural setting, in that the goal of one of the participants in the communicative events that occur in the classroom, the teacher, is to teach a language. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.633
Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 321-347  
8.
13 p, 397.2 KB Research ethics / Dooly Owenby, Melinda (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Moore de Luca, Emilee (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
Qualitative research, especially studies in educational contexts, often brings up questions of ethics because the study design involves human subjects, some of whom are under age (eg data collected in primary education classrooms). [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.634
Qualitative approaches to research on plurilingual education / Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe / Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 351-362  
9.
29 p, 790.8 KB L'anàlisi de la conversa al servei de la recerca en el camp de l'adquisició de segones llengües (CA-for-SLA) / Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aprendre una llengua en un context formal no és el mateix que aprendre una llengua en un àmbit natural, perquè una de les persones que participa en els esdeveniments comunicatius que es donen a l'aula, el/la docent, té l'objectiu d'ensenyar llengua i, per aquest motiu, la majoria de les accions que es realitzen van encaminades a aconseguir aquesta fita. [...]
Research-publishing.net 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.632
Qualitative approaches to research on plurilingual education - Enfocaments qualitatius per a la recerca en educació plurilingüe - Enfoques cualitativos para la investigación en educación plurilingüe, 2017, p. 293-320  
10.
22 p, 326.9 KB Is Sinophone Malaysian Literature a Minor Literature? On How and Why Non-Western Traditions Should Enter the Field of Literary Theory / Paoliello, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona)
Published with the permission of Cambridge Scholars Publishing.
Newcastle Upon Tyne : Cambridge Scholars Publishing, 2012
Weaving New Perspectives Together: Some Reflections on Literary Studies, 2012, p. 236-254  

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 726 registres trobats   1 - 10següentfinal  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.