Dipòsit Digital de Documents de la UAB 78 registres trobats  inicianterior64 - 73següent  anar al registre: La cerca s'ha fet en 0.00 segons. 
64.
10 p, 1.4 MB Creació de vídeos de tècniques de bioquímica i de bases de dades de preguntes comentades / Sabrià i Pau, Josefa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Ortiz de Pablo, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Claro Izaguirre, Enrique (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Moreno, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Robles, Noemí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Lizcano de Vega, José Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Picatoste, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Aguilera, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Saura Antolín, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Unzeta López, Mercedes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Bioquímica i de Biologia Molecular) ; Castellano López, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Medicina) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El treball dut a terme s'emmarca en un objectiu general de producció de materials perquè s'utilitzin com a eines per afavorir l'autoaprenentatge en un entorn de docència semipresencial. S'han fet dos vídeos de dues tècniques experimentals fonamentals en bioquímica: la cromatografia i la fixació de radiolligands. [...]
El trabajo llevado a cabo se enmarca en un objetivo general de producción de materiales para que se utilicen como herramientas para favorecer el autoaprendizaje en un entorno de docencia semipresencial. [...]
The general objective of this project is the production of materials for use as toolsfor promoting independent learning in a semi-distance learning environment. Two videos were produced of two basic experimental techniques in Biochemistry: chromatography and radioligand binding. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 169-177
5 documents
65.
12 p, 1.5 MB Informatització i digitalització de casos de necròpsia reals com a base de l'autoaprenentatge en patologia veterinària / Marco Valle, Alberto (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Es descriu breument el procediment pel qual a partir dels casos de necròpsia remesos a un servei de diagnòstic públic de patologia veterinària es programa: 1. Un mòdul de pràctiques de necròpsia amb casos reals. [...]
Se describe brevemente el procedimiento por el cual a partir de los casos de necropsia remitidos a un servicio de diagnóstico público de patología veterinaria se programa: 1. Un módulo de prácticas de necropsia con casos reales. [...]
A brief description is given of the procedure by which the autopsy cases sent to a public veterinary pathology diagnostic service are used to programme: 1. A module of autopsy practical sessions carried out with real cases; 2. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 155-166
4 documents
66.
12 p, 1.5 MB Elaboració de recursos docents en línia per a l'ensenyament i l'aprenentatge de l'anatomia veterinària / López Plana, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; López Béjar, Manel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mayor Aparicio, Pedro Ginés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Garcia-Ispierto, Irina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Els atles d'anatomia adaptats a l'entorn web són eines de consulta permanent i de suport a l'estudi que permeten fer front als problemes de l'ensenyament tradicional de l'anatomia veterinària. En la preparació es va crear un banc d'imatges digitals a partir de proseccions de qualitat. [...]
Los atlas de anatomía adaptados en el entorno web son herramientas de consulta permanente y de apoyo al estudio que permiten hacer frente a los problemas de la enseñanza tradicional de la anatomía veterinaria. [...]
Anatomy atlases adapted to the web environment are tools for permanent consultation and support for study which enable the problems of traditional teaching onthe Veterinary Anatomy course to be overcome. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 143-154
4 documents
67.
6 p, 1.4 MB Elaboració d'un atles fotogràfic per a l'autoaprenentatge de l'anatomia del ratolí / Ruberte, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Carretero i Romay, Ana (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Navarro Beltrán, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Nacher García, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Ramos González, David (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; López-Luppo, Mariana (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Biotecnologia Animal i de Teràpia Gènica (CBATEG)) ; Melgarejo, Verònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sanitat i d'Anatomia Animals) ; Mendes, Luisa (Universidade Nova de Lisboa. Departament d'Anatomia) ; Espada, Yvonne (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La versemblança del genoma del ratolí i de l'home, com també el desenvolupament de les tècniques de mutagènesi, han convertit el ratolí en l'eina bàsica de recerca preclínica destinada a la comprensió de la fisiopatologia i el tractament de les malalties humanes. [...]
La verosimilitud del genoma del ratón y del hombre, como también el desarrollo delas técnicas de mutagénesis, han convertido el ratón en la herramienta básica de investigación preclínica destinada a la comprensión de la fisiopatología y el tratamiento de las enfermedades humanas. [...]
The resemblance between the genomes of the mouse and the human being and the development of mutagenic techniques, have made the mouse the basic pre-clinical researchtool for understanding the physiopathology and treatment of human diseases. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 137-142
4 documents
68.
10 p, 1.4 MB Morfologia i funció del sistema immunitari : un exemple de docència integrada / Martí, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Palacio Cornide, José Ramón (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia) ; Rabanal Prados, Rosa Ma (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Pumarola i Batlle, Martí (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La interdisciplinarietat de les àrees de coneixement fa que en els programes docents existeixi un grau de solapament entre assignatures. En general, els professors plantegen els temes coincidents des del punt de vista de la seva pròpia disciplina. [...]
La interdisciplinariedad de las áreas de conocimiento hace que en los programas docentes exista un notable grado de solapamiento entre asignaturas. Ante esta situación, en gene-ral, los profesores optan por plantear los temas coincidentes desde el punto de vista de su propia disciplina. [...]
The multidisciplinarity of areas of knowledge means that there is some degree of overlap between courses in educational programmes. Generally speaking, professorsplan their courses in line with the point of view of their own discipline. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 125-134
4 documents
69.
12 p, 1.4 MB L'assignatura Cos Humà i Salut en la formació de mestres / Carrió, Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Barquinero, Joan Francesc, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El motiu pel qual s'ha escollit fer aquest projecte d'innovació docent en la formació dels futurs professionals de l'educació és que són els que treballaran per atendre a les noves realitats en el sector de la població infantil sobre, el qual actuen uns factors determinants de la salut (com els estils de vida i les influències socials), associats al fet que les edats del desenvolupament dels infants són un moment clau per a l'adquisició d'hàbits i actituds. [...]
El motivo por el que se ha decidido desarrollar este proyecto de innovación docenteen el ámbito de la formación del futuro profesional de la educación es que los maestros son los que trabajarán para atender las nuevas realidades en relación con la población infantil, sobre la que actúan una serie de factores determinantes de la salud, como son los estilos de vida y las influencias sociales. [...]
The reason why we decided to conduct this project on teaching innovation in thetraining of future education professionals is because they are the ones who have to tend to the new realities among our children, over which factors that determine health play a role, such as lifestyles and social influences associated with the fact that the childhood development years are a key point for the acquisition of habits and attitudes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 113-124
4 documents
70.
12 p, 1.4 MB Disseny i aplicació d'una proposta d'aprenentatge cooperatiu dels continguts de l'àrea d'ecologia mitjançant l'estudi de casos / Rodrigo Domínguez, Anselm (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Martínez Vilalta, Jordi, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Piñol i Pascual, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Lloret Maya, Francisco (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Ribas, Angela (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Retana Alumbreros, Javier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Es presenta una plataforma web (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) amb 13 casos d'estudi amb l'objectiu de millorar l'aprenentatge de continguts relacionats amb l'Ecologia en diversos estudis universitaris. [...]
En este trabajo se presenta una plataforma web (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) con trece casos de estudio cuyo objetivo es mejorar el aprendizaje de contenidos relacionados con la Ecología en diversos estudios universitarios. [...]
This article presents a web-based platform (http://www. creaf. uab. es/AprenEcologia/) containing 13 case studies with the goal of improving the learning of contents related to ecology in a variety of university degree programmes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 101-112
4 documents
71.
8 p, 1.4 MB Renovació dels mètodes docents en biologia animal i vegetal : adequació a l'EEES / Carrassón López de Letona, Maite (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Garcia-del-Pino, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Crespo, Sílvia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Santamaria, Sergi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Animal, de Biologia Vegetal i d'Ecologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
Les assignatures de primer cicle Biologia Animal i Vegetal (BAV), de la llicenciatura de Veterinària, Biologia III: la Vida Animal, de la llicenciatura de Ciències Ambientals, i BAV, de la llicenciatura de Biotecnologia, s'impartien fins al curs 2004-2005 amb una metodologia docent basada majoritàriament en la classe magistral. [...]
Las asignaturas de primer ciclo Biología animal y vegetal (BAV), de la licenciatura de Veterinaria; Biología III: la vida animal, de la licenciatura de Ciencias Ambientales; y BAV, de la licenciatura de Biotecnología, se impartían hasta el curso 2004-2005 con una metodología docente basada mayoritariamente en la clase magistral. [...]
Until academic year 2004-05 the courses in the first cycle of Animal and Plant Biology (APB) in the Veterinary Medicine program, Biology III: Animal Life from the Environmental Sciences degree programme, and APB from the Biotechnology degree programme were taught using a methodology based primarily on teacher-led classes. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 93-100
4 documents
72.
10 p, 1.4 MB Desenvolupament de problemes virtuals i interactius per a l'aprenentatge de la microbiologia / Llagostera Casas, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Esteve, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Barbé García, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Gaju, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Luquín Fernández, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Pybus, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Genètica i de Microbiologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
El web Microbiologia Interactiva promou l'aprenentatge de la Microbiologia a través de la resolució de problemes teòrics i pràctics. El material s'ha dissenyat per ser utilitzat a les classes presencials i també com a eina d'autoaprenentatge. [...]
La web Microbiología Interactiva promueve el aprendizaje de la Microbiología a través de la resolución de problemas teóricos y/o prácticos. El material se ha diseñado para ser utilizado en las clases presenciales y también como herramienta de autoaprendizaje. [...]
The Interactive Microbiology website promotes the learning of microbiology by resolving theoretical and/or practical problems. The material was designed to be used in the classroom, as well as for independent learning. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 83-91
4 documents
73.
12 p, 1.4 MB L'agenda virtual d'activitats d'aprenentatge com a eina educativa / Ribas i Xirgo, Lluís (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Velasco González, Antonio José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Valderrama-Vallés, Elena (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Oliver Malagelada, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Ferrer, Carles (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ; Toledo-Morales, Ricardo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Unitat d'Innovació Docent en Educació Superior
La metodologia docent impulsada per la creació d'un espai europeu d'educació superior comú implica tenir en compte el treball de l'estudiant. En aquest sentit, i per donar suport al procés d'aprenentatge dels alumnes, s'ha desenvolupat un procediment d'elaboració d'agendes d'activitats a partir de guies docents d'assignatures ja expressades en ECTS, és a dir, en les que es dóna informació de la dedicació dels estudiants tant a les tasques presencials com a les no presencials. [...]
La metodología docente impulsada por la creación de un Espacio Europeo de Educación Superior común implica tener en cuenta el trabajo del estudiante. En este sentido, y para dar apoyo al proceso de aprendizaje de los alumnos, se ha desarrollado un procedimiento de elaboración de agendas de actividades a partir de guías docentes de asignaturas ya expresadas en ECTS, es decir, en las que se ofrece información sobre la dedicación de los estudiantes tanto a las tareas presenciales como a las no presenciales. [...]
The teaching methodology being promoted via the creation of a common European Higher Education Area means taking the student's work into account. In this sense, and in order to support students' learning process, a procedure was developed that involved drawing up calendars of activities based on teaching guides for courses that are already expressed in ECTS, that is, in which information is provided on how much time students should spend on both classroom and independent learning tasks. [...]

IDES 2008
Experiències docents innovadores de la UAB en ciències experimentals i tecnologies i en ciències de la salut : cap a l'Espai Europeu d'Educació Superior (EEES), 2008, p. 69-79
4 documents

Dipòsit Digital de Documents de la UAB : 78 registres trobats   inicianterior64 - 73següent  anar al registre:
Us interessa rebre alertes sobre nous resultats d'aquesta cerca?
Definiu una alerta personal via correu electrònic o subscribiu-vos al canal RSS.