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14 p, 1.8 MB Effect of HHP and UHPH High-Pressure Techniques on the Extraction and Stability of Grape and Other Fruit Anthocyanins / Morata, Antonio (Universidad Politécnica de Madrid. Department of Chemistry and Food Technology) ; del Fresno, Juan Manuel (Universidad Politécnica de Madrid. Department of Chemistry and Food Technology) ; Gavahian, Mohsen (National Pingtung University of Science and Technology. Department of Food Science) ; Guamis López, Buenaventura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments) ; Palomero, Felipe (Universidad Politécnica de Madrid. Department of Chemistry and Food Technology) ; López, Carmen (Universidad Politécnica de Madrid. Department of Chemistry and Food Technology)
The use of high-pressure technologies is a hot topic in food science because of the potential for a gentle process in which spoilage and pathogenic microorganisms can be eliminated; these technologies also have effects on the extraction, preservation, and modification of some constituents. [...]
2023 - 10.3390/antiox12091746
Antioxidants, Vol. 12 (september 2023)  
2.
6 p, 619.1 KB Use of UHPH to Obtain Juices With Better Nutritional Quality and Healthier Wines With Low Levels of SO / Morata, Antonio (Universidad Politécnica de Madrid) ; Guamis López, Buenaventura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Animal i dels Aliments)
Ultra-high pressure homogenization (UHPH) is a high pressure technique in which a fluid is pressurized by pumping at higher than 200 MPa and instantaneously depressurized at atmospheric pressure across a special valve. [...]
2020 - 10.3389/fnut.2020.598286
Frontiers in nutrition, Vol. 7 (december 2020)  
3.
6 p, 637.2 KB Conectado : concienciando contra el cyberbullying mediante un videojuego educativo / Calvo Morata, Antonio ; Fernández-Manjón, Baltasar (Universidad Complutense de Madrid)
Conectado es un juego educativo diseñado y desarrollado para concienciar sobre el cyberbullying en las escuelas a jóvenes de secundaria. Este juego trabaja las emociones y coloca al jugador en el papel de víctima durante 40 minutos que dura el juego para que pueda empatizar con las víctimas y ponerse en la piel de estas. [...]
2018
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 36 (Marzo 2018) (Bones pràctiques i Recursos)  

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1 Morata, A.
6 Morata, Alex
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