UAB Digital Repository of Documents 27 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
25 p, 2.6 MB Grups de comunicació / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Puig, Núria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Catalunya compta amb un sistema comunicatiu amb característiques pròpies però que es troba immers en les dinàmiques econòmiques de l'Estat espanyol i del mercat internacional. Això provoca que dins del mercat comunicatiu català hi actuïn grups de comunicació de procedència i àmbits diversos: internacional, estatal, autonòmic i, també, local-comarcal. [...]
Bellaterra (Cerdanyola del Vallès): Institut de la Comunicació de la Universitat Autònoma de Barcelona (InCom-UAB), 2000
Corominas, Maria; Moragas i Spà, Miquel de, eds: Informe de la comunicació a Catalunya 2000, 2000, p. 125-143  
2.
17 p, 175.9 KB Els mitjans de comunicació com a part del poder econòmic / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest article pretén ser una contribució crítica entorn del paper que tenen els mitjans de comunicació en la nostra societat. Una reflexió crítica en dos sentits: en relació amb el paper dels mitjans, però també, és clar, en relació amb el poder econòmic. [...]
The present article provides a critical perspective of the role played by the media in present-day society, especially regarding economic power. The first section is devoted to economic events of the past thirty years that have changed power relationships within our socioeconomic system; the second section deals with mechanisms —such as control of property and finance, and the logic of business management— by which political-economic power intervenes in the production of media discourse. [...]

2008
Treballs de comunicació, Núm. 25 (Desembre 2008) , p. 27-43  
3.
11 p, 195.3 KB Poder político, económico y comunicativo en la sociedad neoliberal / Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura)
El artículo analiza las relaciones entre poder económico, político y comunicativo en el modelo socioeconómico del capitalismo neoliberal. Se presentan primero las transformaciones en el poder económico para analizar después los distintos mecanismos que vinculan un poder económico en transformación con los medios de comunicación. [...]
The article analyses the relation between the economic, political and communicative power in the socioeconomic model named neoliberal globalisation. First, the transformations in the economic power are presented, to analyse then the mechanisms linking this economic power in transition with the media performance. [...]

2010
Revista latina de comunicación social, Núm. 65 (2010) , p. 244-254  
4.
13 p, 207.0 KB ¿Del conocimiento de las tecnologías a las tecnologías del conocimiento? : contexto, medios de comunicación y periodismo / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Becerra, Martín ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona)
Una de las incertidumbres con que se encuentran las facultades de periodismo y comunicación es cómo afrontar el desarrollo de nuevas tecnologías de la información y la comunicación, cómo incorporar estas tecnologías a la enseñanza y el estudio del periodismo y la comunicación. [...]
2007
Diálogos de la comunicación, Núm. 75 (2007) , p. 13-26  
5.
6 p, 59.3 KB Vint anys de ràdios municipals / Corominas, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Díez Jiménez, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Periodisme i de Ciències de la Comunicació)
Ara fa vint anys de la creació de les primeres ràdios municipals a Catalunya; un aniversari paral·lel, i intimament associat, al de la recuperació dels ajuntaments democràtics després de la dictadura. [...]
Cataluña cuenta en la actualidad con 189 emisoras municipales de radio. La calidad y la variedad de la oferta de programas, la escasa presencia de personal contratado, los problemas de financiación y de equipamientos provocan que las radios municipales se hallen en la situación más precaria cuando se trata de afrontar los nuevos retos.
At the moment, Catalonia has 189 municipal radio stations. These stations are in an extremely difficult position due to the quality and variety of programmes on offer, the limited number of employees, and problems related to financing and equipment.
La Catalogne compte aujourd'hui 189 radios municipales. La qualité et la variété de la programmation, le petit nombre du personnel salarié, les problèmes de financement et d'équipement sont autant de facteurs qui expliquent que ces radios, confrontées aux nouveaux défis, se trouvent aujourd'hui dans une situation plus que précaire.

1999
Quaderns del CAC, Núm. 4 (Abril 1999) , p. 51-56  
6.
11 p, 134.3 KB La producció informativa a la televisió / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sabater, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona)
L'article presenta els principals resultats d'una recerca que analitza, des de la perspectiva econòmica i financera, la producció d'informatius a la televisió. L'objectiu de la recerca era el d'analitzar quin tipus d'informació s'ofereix, i per a quin públic, a les televisions amb més consum a Catalunya –TVC, TVE, Telecinco i Antena 3 TV– i com es produeixen aquests continguts informatius. [...]
2007
Quaderns del CAC, Núm. 29 (setembre-desembre 2007) , p. 69-79  
7.
298 p, 1.9 MB Anàlisi econòmica i financera de TVE, Antena 3 TV, Telecinco i Canal Plus en el seu entorn industrial (1990-2000) : la mercantilització de la televisió espanyola / Bergés Saura, Laura ; Consell de l'Audiovisual de Catalunya
Estudi sobre l'economia i finançament de les principals cadenes generalistes entre els anys 1990 i 2000, els primers deu anys de televisió privada a Espanya.
2005  
8.
5 p, 768.0 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni ; Corbella, Joan ; Puig, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1994-95
Llicenciat en Periodisme [72]  
9.
5 p, 792.2 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni ; Puig, Núria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1995-96
Llicenciat en Periodisme [72]  
10.
4 p, 595.4 KB Projectes i Gestió de l'Empresa Informativa [20733] / Mateo, Rosario de (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Bergés Saura, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Giral, Eugeni ; Puig, Nuria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
1996-97
Llicenciat en Periodisme [72]  

UAB Digital Repository of Documents : 27 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.