UAB Digital Repository of Documents 52 records found  beginprevious34 - 43next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
34.
4 p, 104.9 KB Propuestas para llegar al currículo / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Fonolleda Riberaygua, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Querol Palau, Maia (Agència Catalana del Consum)
La Agencia Catalana del Consumo pone a disposición de docentes y alumnado su saber técnico y legal sobre el consumo y los mecanismos que lo rodean. Así nace la Escola del Consum de Catalunya, un escenario con talleres, seminarios, publicaciones y proyectos educativos que invitan a conectar este fenómeno con las programaciones de aula de todos los niveles educativos.
2008
Cuadernos de pedagogía, Vol. 383 (2008) , p. 52-55  
35.
5 p, 1.9 MB Una propuesta para ambientalizar el currículum / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La escuela debe capacitar al alumnado para que comprenda el mundo desde una visión global y compleja. Para ello, en este artículo los autores nos presentan una propuesta fundamentada en lo que se denomina una idea vector, que orienta y vertebra la acción educativa y las esferas, elementos y estrategias que la concretan en la práctica.
2015
Cuadernos de pedagogía, Num. 460 (2015) , p. 56-60  
36.
3 p, 1.0 MB Transferencia entre universidad y aula / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La ambientalización del currículo presenta como reto la búsqueda de propuestas innovadoras y fundamentadas en la investigación para avanzar en su incorporación en los centros educativos. Este es el objetivo con el que nace el Grupo de Ambientalización Curricular. [...]
2015
Cuadernos de pedagogía, Núm. 460 (Octubre 2015) , p. 53-55  
37.
5 p, 78.4 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Calafell Subirà, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. [...]
2016-17
Grau en Ciències Ambientals [959]  
38.
6 p, 87.7 KB Didàctica del coneixement del medi natural i social en educació infantil I [101989] / Calafell Subirà, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Contextualització: Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en una didàctica específica compartida per dues àrees de coneixement: les ciències socials i les ciències experimentals. [...]
context: It is a compulsory third year focused on a specific teaching shared by two areas of knowledge: social sciences and experimental sciences. So from conception to implementation of the subject in the classroom, the two work areas based on an interdisciplinary structure. [...]
contextualización: Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso centrada en una didáctica específica compartida por dos áreas de conocimiento: las ciencias sociales y las ciencias experimentales. [...]

2016-17
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
39.
5 p, 30.4 KB Educació i Comunicació Ambiental [102826] / Calafell Subirà, Genina ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
Contextualització/objectius La investigació en educació ambiental i educació del consum constitueix una oportunitat per a reflexionar i avançar en el disseny de currículums, models formatius i propostes competencials que afavoreixin la formació d'una ciutadania capaç d'afrontar els reptes que ens demana un món globalitzat i complex. [...]
2015-16
Grau en Ciències Ambientals [959]  
40.
343 p, 3.7 MB Dibuixant cartografies competencials. Un perfil competencial que afavoreix la innovació d'equips educatius en contextos de ciència / Banqué, Neus ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell Subirà, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
La tesi doctoral Dibuixant cartografies competencials. Un perfil competencial que afavoreixi la innovació d'Equips educatius en contextos de ciència té la finalitat de proposar un marc de competències professionals per a la innovació dels Equips educatius de ciències (EeC), i alhora un instrument que permeti a aquests Equips educatius analitzar l'assoliment de competències en termes d'innovació. [...]
La tesis doctoral Dibujando cartografías competenciales. Un perfil competencial que favorece la innovación de Equipos educativos en contextos de ciencia tiene la finalidad de proponer un marco de competencias profesionales para la innovación de los Equipos educativos de ciencia (EeC), y a la vez un instrumento que permita a estos equipos analizar el logro de competencias en clave de innovación. [...]
The doctoral thesis Drawing competential cartographies. A competential profile that favours the educative teams' innovation in the education science has the aim of propose a framework of professional competences for the innovation in Science Education Teams (SET), as well as a tool that allow this Science Education Teams analyze their reach of competences in terms of innovation. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
41.
443 p, 10.1 MB El pensament sistèmic com una aportació des de la complexitat per avançar en l'ambientalització curricular. El cas d'una proposta educativa per a treballar els vectors ambientals a l'educació secundària / Gual Oliva, Marta ; Bonil, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Calafell Subirà, Genina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals
Aquesta investigació se situa en el marc dels processos d'ambientalització curricular dels programes educatius entesos com processos de canvi de les representacions sobre les causes, efectes i solucions dels fenòmens i per tant de canvis en els models interpretatius de l'alumnat, concretament es presenta el pensament sistèmic com una aportació a aquest procés des dels principis de la complexitat. [...]
This investigation is set in the context of the processes of curriculum greening understood as processes of change in the representations about the causes, effects and solutions of the world phenomena and therefore it implies changes in the interpretative models of the students. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2015  
42.
6 p, 144.0 KB Identificación de los elementos que favorecen la presencia del diálogo disicplinar en el desarrollo de un programa de la asignatura de didáctica de las Ciencias / Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
El currículum por competencias supone una oportunidad para reflexionar entorno a los procesos de enseñanza y aprendizaje. Planteando nuevos retos y formas de abordar la formación inicial de maestros como el modo de articular los conocimientos. [...]
2009
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2009) , p. 3047-3051  
43.
200 p, 2.9 MB Límits i oportunitats d'un grup de mestres que volen ambientalitzar el currículum / Roger Herreros, Albert ; Calafell Subirà, Genina, tut. (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
El treball pretén identificar i analitzar un grup de professors que volen ambientalitzar el currículum amb el model de les esferes (Bonil, et all 2012) dissenyat pel Grup de Recerca Cómplex de la UAB. [...]
Este TFG muestra los límites y oportunidades de un grupo de profesores que quieren ambientalizar el currículum con el modelo de las esferas (Bonil, et all 2012) diseñado por el GRC de la UAB. El TFG toma como muestra la grabación y la transcripción de 6 reuniones de trabajo de este grupo de maestros, y se quiere identificar (1) la presencia de las esferas y (2) las analiza según una perspectiva DAFO. [...]
This TFG shows the limits and opportunities of a group of teachers who want greening the curriculum. The model of the spheres (Bonil, et all 2012) designed by the GRC UAB . The TFG taken as a sample recording transcription and 6 meetings of this group of teachers and want to identify (1) the presence of spheres and (2) analyzes according to a SWOT perspective. [...]

2015
Grau en Ciències Ambientals [959]  

UAB Digital Repository of Documents : 52 records found   beginprevious34 - 43next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.