UAB Digital Repository of Documents 28 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
8 p, 117.8 KB Diferències i inclusió [102083] / Duran Gisbert, David 1963- ; Miquel Bertran, Ester ; De las Heras Barnadas, Elisabet ; Flores Coll, Marta ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Diferències i inclusió forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. [...]
Differences and Inclusion is part of the Basic Course: Learning and Personality Development (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). This is a basic and compulsory course, which is related with the basic courses of the context of Social and Juridical Sciences: Education and Psychology. [...]
La asignatura Diferencias e inclusión es parte de la materia Formación básica: desarrollo aprendizaje y personalidad (Orden Ministerial ECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, obligatoria, relacionada con las materias básicas en el área de conocimiento de ciencias sociales y jurídicas: educación y psicología. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
2.
8 p, 121.1 KB Aprenentatge i desenvolupament II [102084] / Morodo, Andy ; De las Heras Barnadas, Elisabet ; Flores Coll, Marta ; Donada Colomer, Susana ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura Aprenentatge i Desenvolupament II forma part de la matèria Formació Bàsica: Aprenentatge i desenvolupament de la personalitat (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). Es tracta d'una formació bàsica, de caràcter obligatori, relacionada amb les matèries bàsiques de l'àrea del coneixement de Ciències Socials i Jurídiques: Educació i Psicologia. [...]
Learning and Development II is part of the Basic Course: Learning and Personality Development (Ordre Ministerial ECI/3857/2007). This is a compulsory core course, which is related to the basic courses of the context of Social and Legal Sciences: Education and Psychology. [...]
La asignatura Aprendizaje y Desarrollo II forma parte de la materia Formación Básica: Aprendizaje y desarrollo de la personalidad (Orden MinisterialECI/3857/2007). Se trata de una formación básica, de carácter obligatorio, relacionada con las materias básicas del área de conocimiento de Ciencias Sociales y Jurídicas: Educación y Psicología. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
3.
12 p, 722.8 KB L'Observació entre iguals a la Xarxa de Competències Bàsiques. : Informe de resultats de la recerca 2020-2021 / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Corcelles Seuba, Mariona ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Ribosa Martinez, Jesus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Soler, Mireia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Generalitat de Catalunya. Departament d'Educació, 2022  
4.
12 p, 677.1 KB Potenciar la cooperació en l'aprenentatge basat en projectes / Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació) ; Miquel, Ester (Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació)
Malgrat que l‟aprenentatge basat en projectes es desenvolupa habitualment en grup, sabem que el simple fet d‟agrupar els alumnes no significa necessàriament que cooperin. Per això, sovint, un punt de millora en aquesta metodologia ha estat -i és- el repte de millorar el treball cooperatiu dels alumnes distribuïts en equips. [...]
Although project-based learning is usually carried out in groups, it is well known that simply grouping students does not necessarily mean that they will cooperate. For that reason, the challenge of improving the cooperative work of students distributed in teams has often been -and still is- a point of improvement in this methodology. [...]

2019 - 10.32093/ambits.vi51.1425
Àmbits de psicopedagogia i orientació, Vol. 51 (2019) , p. 113-124  
5.
16 p, 7.4 MB Disentangling diverse responses to climate change among global marine ecosystem models / Heneghan, Ryan (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Galbraith, Eric (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Blanchard, Julia (University of Tasmania. Institute for Marine and Antarctic Studies) ; Harrison, Cheryl (University of Texas. School of Earth Environmental and Marine Science) ; Barrier, Nicolas (Université Montpellier) ; Bulman, Catherine (Csiro) ; Cheung, William W. L. (The University of British Columbia) ; Coll, Marta (Institut de Ciències del Mar) ; Eddy, Tyler D. (Memorial University of Newfoundland. Fisheries and Marine Institute) ; Erauskin-Extramiana, Maite (Alianza Vasca de Investigación y Tecnología) ; Everett, Jason D. (The University of Queensland. School of Mathematics and Physics) ; Fernandes, Jose A. (Alianza Vasca de Investigación y Tecnología) ; Gascuel, Didier (Institut Agro) ; Guiet, Jérôme (University of Californi. Department of Atmospheric and Oceanic Sciences) ; Maury, Olivier (Université Montpellier) ; Palacios-Abrantes, Juliano (University of British Columbia. The Institute for the Oceans and Fisheries) ; Petrik, Colleen (Texas A&M University. Department of Oceanography) ; Pontavice, Hubert du (Institut Agro) ; Richardson, Anthony (The University of Queensland) ; Steenbeek, Jeroen (Institut de Ciències del Mar) ; Tai, Travis (University of British Columbia) ; Volkholz, Jan (Institute for Climate Impact Research) ; Woodworth-Jefcoats, Phoebe (National Oceanic and Atmospheric A dministration) ; Tittensor, Derek (Dalhousie University. Department of Biology)
Climate change is warming the ocean and impacting lower trophic level (LTL) organisms. Marine ecosystem models can provide estimates of how these changes will propagate to larger animals and impact societal services such as fisheries, but at present these estimates vary widely. [...]
2021 - 10.1016/j.pocean.2021.102659
Progress in Oceanography, Vol. 198 (November 2021) , art. 102659  
6.
22 p, 10.8 MB Next-generation ensemble projections reveal higher climate risks for marine ecosystems / Tittensor, Derek (Dalhousie University. Department of Biology) ; Novaglio, Camilla (University of Tasmania. Institute for Marine and Antarctic Studies) ; Harrison, Cheryl (University of Texas Rio Grande Valley) ; Heneghan, Ryan (Queensland University of Technology. School of Mathematical Sciences) ; Barrier, Nicolas (Université Montpellier) ; Bianchi, Daniele (University of California Los Angeles. Department of Atmospheric and Oceanic Sciences) ; Bopp, Laurent (Sorbonne Université. Ecole Polytechnique) ; Bryndum-Buchholz, Andrea (Dalhousie University. Department of Biology) ; Britten, Gregory (Massachusetts Institute of Technology) ; Büchner, Matthias (Potsdam-Institute for Climate Impact Research) ; Cheung, William W. L. (The University of British Columbia. Institute for the Oceans and Fisheries) ; Christensen, Villy (The University of British Columbia. Institute for the Oceans and Fisheries) ; Coll, Marta (Institut de Ciències del Mar) ; Dunne, Johan (Geophysical Fluid Dynamics Laboratory) ; Eddy, Tyler D. (Memorial University of Newfoundland. Fisheries and Marine Institute) ; Everett, Jason D. (The University of Queensland. School of Mathematics and Physics) ; Fernandes, Jose A. (Alianza Vasca de Investigación y Tecnología) ; Fulton, Elizabeth A. (University of Tasmania. Center for Marine Socio-ecology) ; Galbraith, Eric (McGill University. Department of Earth and Planetary Science) ; Gascuel, Didier (Institut Agro) ; Guiet, Jérôme (University of California Los Angeles. Department of Atmospheric and Oceanic Sciences) ; John, Jasmin G. (Geophysical Fluid Dynamics Laboratory) ; Link, Jason (Noaa Fisheries) ; Lotze, Heike K.. (Dalhousie University. Department of Biology) ; Maury, Olivier (Université Montpellier) ; Ortega-Cisneros, Kelly (University of Cape Town. Department of Biological Sciences) ; Palacios-Abrantes, Juliano (The University of British Columbia. Institute for the Oceans and Fisheries) ; Petrik, Colleen (Texas A&M University. Department of Oceanography) ; Pontavice, Hubert du (Institut Agro) ; Rault, Jonathan (Université Montpellier) ; Richardson, Anthony (The University of Queensland. School of Mathematics and Physics) ; Shannon, Lynne (University of Cape Town. Department of Biological Sciences) ; Shin, Yunne-Jai (Université Montpellier) ; Steenbeek, Jeroen (Ecopath International Initiative Research Association) ; Stock, Charles (Geophysical Fluid Dynamics Laboratory) ; Blanchard, Julia (University of Tasmania. Institute for Marine and Antarctic Studies)
Projections of climate change impacts on marine ecosystems have revealed long-term declines in global marine animal biomass and unevenly distributed impacts on fisheries. Here we apply an enhanced suite of global marine ecosystem models from the Fisheries and Marine Ecosystem Model Intercomparison Project (Fish-MIP), forced by new-generation Earth system model outputs from Phase 6 of the Coupled Model Intercomparison Project (CMIP6), to provide insights into how projected climate change will affect future ocean ecosystems. [...]
2021 - 10.1038/s41558-021-01173-9
Nature Climate Change, Vol. 11 (November 2021) , p. 973-981  
7.
153 p, 10.6 MB Aportación de la ecografía tridimensional en el diagnóstico del cáncer de endometrio / Simón Coll, Marta ; Carreras Collado, Ramón, dir. ; Graupera Nicolau, Betlem, dir.
L'objectiu d'aquesta Tesis constisteix en demostrar l'aportació que fa l'ecografia tridimensional a l'estudi del Càncer d'Endometri, tant en el diagnòstic com en la determinació de la infiltració miometrial i cervical. [...]
El objetivo de esta Tesis consiste en demostrar la aportación que hace la ecografía tridimensional en el estudio del Cáncer de Endometrio, tanto en el diagnóstico como en la determinación de la infiltración miometrial y cervical. [...]
The objective of this Thesis is to demonstrate the three-dimensional ultrasound contribution in the study of Endometrial Cancer for the diagnosis and determination of myometrial and cervical infiltration. [...]

2021  
8.
25 p, 350.0 KB Twenty-first-century climate change impacts on marine animal biomass and ecosystem structure across ocean basins / Bryndum-Buchholz, Andrea (Dalhousie University. Department of Biology) ; Tittensor, Derek P. (Dalhousie University. Department of Biology) ; Blanchard, Julia (University of Tasmania. Center for Marine Socioecology) ; Cheung, William W. L. (University of British Columbia. Institute for the Oceans and Fisheries) ; Coll, Marta (Institut de Ciències del Mar) ; Galbraith, Eric (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Jennings, Simon (University of East Anglia. School of Environmental Sciences) ; Maury, Olivier (University of Cape Town. International Lab. ICEMASA) ; Lotze, Heike K.. (Dalhousie University. Department of Biology)
Climate change effects on marine ecosystems include impacts on primary production, ocean temperature, species distributions, and abundance at local to global scales. These changes will significantly alter marine ecosystem structure and function with associated socio-economic impacts on ecosystem services, marine fisheries, and fishery-dependent societies. [...]
2019 - 10.1111/gcb.14512
Global change biology, Vol. 25, issue 2 (Feb. 2019) , p. 459-472
6 documents
9.
6 p, 1.2 MB Global ensemble projections reveal trophic amplification of ocean biomass declines with climate change / Lotze, Heike K.. (Dalhousie University. Department of Biology) ; Tittensor, Derek P. (Dalhousie University. Department of Biology) ; Bryndum-Buchholz, Andrea (Dalhousie University. Department of Biology) ; Eddy, Tyler D. (Dalhousie University. Department of Biology) ; Cheung, William W. L. (University of British Columbia. Institute for the Oceans and Fisheries) ; Galbraith, Eric (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Barange, Manuel (University of Tasmania. Centre for Marine Socioecology) ; Barrier, Nicolas (University of Montpellier. Institut de Recherche pour le Développement) ; Bianchi, Daniele (University of California. Department of Atmospheric and Oceanic Sciences) ; Blanchard, Julia (University of Tasmania. Institute for Marine and Antarctic Studies) ; Bopp, Laurent (Institut Pierre Simon Laplace des sciences de l'environnement global) ; Büchner, Matthias (Potsdam Institute for Climate Impact Research) ; Bulman, Catherine (Commonwealth Scientific and Industrial Research Organization. Marine and Atmospheric Research (Hobart, Austràlia)) ; Carozza, David A. (McGill University. Department of Earth and Planetary Sciences) ; Christensen, Villy (University of British Columbia. Institute for the Oceans and Fisheries) ; Coll, Marta (University of Montpellier. Institut de Recherche pour le Développement) ; Dunne, Johan (Princeton University. National Oceanic and Atmospheric Administration. Geophysical Fluid Dynamics Laboratory) ; Fulton, Elizabeth A. (University of Tasmania. Centre for Marine Socioecology) ; Jennings, Simon (University of East Anglia. School of Environmental Sciences) ; Jones, Miranda C. (University of British Columbia. Institute for the Oceans and Fisheries) ; Mackinson, Steve (Sottish Pelagic Fishermen's Association. Heritage House) ; Maury, Olivier (University of Montpellier. Institut de Recherche pour le Développement) ; Niiranen, Susa (Stockholm University. RStockholm Resilience Centre) ; Oliveros-Ramos, Ricardo (Instituto del Mar del Perú) ; Roy, Tilla (University of Tasmania. Institute for Marine and Antarctic Studies) ; Fernandes, Jose A. (AZTI Tecnalia. Marine Research Division) ; Schewe, Jacob (Potsdam Institute for Climate Impact Research) ; Shin, Yunne-Jai (University of Montpellier. Institut de Recherche pour le Développement) ; Silva, Tiago A. M. (Centre for Environment, Fisheries and Aquaculture Science. Lowestoft Laboratory) ; Steenbeek, Jeroen (Ecopath International Initiative) ; Stock, Charles (Princeton University. Geophysical Fluid Dynamics Laboratory) ; Verley, Philippe (AMAP Montpellier) ; Volkholz, Jan (Potsdam Institute for Climate Impact Research) ; Walker, Nicola (Centre for Environment, Fisheries and Aquaculture Science. Lowestoft Laboratory) ; Worm, Boris (Dalhousie University. Department of Biology)
While the physical dimensions of climate change are now routinely assessed through multimodel intercomparisons, projected impacts on the global ocean ecosystem generally rely on individual models with a specific set of assumptions. [...]
2019 - 10.1073/pnas.1900194116
Proceedings of the National Academy of Sciences, Vol. 116, issue 26 (June 2019) , p. 12907-12912  
10.
14 p, 202.9 KB Tutoría entre iguales y comprensión lectora : ¿un tándem eficaz? Los efectos de la tutoría entre iguales sobre la comprensión lectora / Flores Coll, Marta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Duran Gisbert, David 1963- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Dada la relevancia de la lectura y la necesidad de encontrar formas complementarias para su enseñanza, el artículo investiga los cambios sobre la comprensión lectora durante la implementación de un programa basado en la tutoría entre iguales "Leemos en pareja" y los mecanismos causantes de dichos cambios. [...]
The purpose of this research is to examine the changes occurring in the development of reading comprehension during the implementation of a peertutoring programme "Leemos en pareja" and the mechanisms underlying these changes. [...]

2016 - 10.11144/Javeriana.upsy15-2.teic
Universitas Psychologica, Vol. 15, núm. 2 (2016) , p. 339-352  

UAB Digital Repository of Documents : 28 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.