UAB Digital Repository of Documents 38 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
45 p, 120.3 KB A Dynamic Analysis of Intrafirm Diffusion : The ATMs / Fuentelsaz, Lucio ; Gómez, Jaime ; Polo, Yolanda ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2000 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 00/3)  
2.
49 p, 740.0 KB Estructura de propiedad en las grandes sociedades anónimas por acciones. Evidencia empírica española en el contexto internacional / Crespí, Rafel ; Jansson, Eva ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2004 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 04/3)  
3.
37 p, 691.6 KB A Literature Review on Entrepreneurial Universities : An Institutional Approach / Guerrero-Cano, Maribel ; Urbano, David ; Kirby, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
is now generally accepted that globalization process and internationalization have modified the roles of main agents of social and economic changes. In this case, Universities have been affected by new responsibilities such as regional economic and social development, the reduction of public funds, and the educational market competence. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2006 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 06/8)  
4.
43 p, 496.6 KB Longitudinal Analysis of entrepreneurship and competitiveness dynamics in Latin America / Amorós, José Ernesto ; Cristi, Oscar ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
This study analyzes the relationship between entrepreneurial dynamics in Latin-American countries and the level of competitiveness these countries show. Based on the research conducted by Wennekers et al. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2008 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 07/6)  
5.
36 p, 576.6 KB Entorno e iniciativa emprendedora : una perspectiva internacional / Alvarez, Claudia ; Urbano, David ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
El objetivo de este trabajo es analizar la influencia que tienen las instituciones en la actividad emprendedora, utilizando como marco teórico de referencia la Teoría Económica Institucional. A partir de un modelo de datos de panel y con información del Global Entrepreneurship Monitor (GEM), se demuestra estadísticamente el impacto que algunas instituciones tienen en la creación de empresas. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2008 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 08/7)  
6.
40 p, 1.1 MB SME's environmental CSR investment : evaluation, decision and implication / Muharam, Farrah Merlinda ; Tarrazón Rodón, Ma. Antonia ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa
Corporate social responsibility (CSR) is a voluntary yet competitive activity which affects business value. Together with growing concern towards CSR related to environmental issues such as climate change, environmental CSR has attracted many to involve especially small-and medium-sized enterprises (SMEs) as they are seen as the best entity to perform it compare to large corporations. [...]
Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa 2011 (Document de treball (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa) ; 11/7)  
7.
The Spanish airport system : a critical assessment of the impact of AENA's managerial decisions on airports' technical efficiencies. / Ripoll Zarraga, Ane Elixabete, autor. ; Portillo Pérez de Viñaspre, Fabiola, supervisor acadèmic. ; Prior Jiménez, Diego, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa.
Aquesta tesi aborda l'aplicació a la indústria aeroportuària d'enfocaments metodològics alternatius als models convencionals classificats com a mètodes no paramètrics i paramètrics. L'objectiu és estimar i confirmar la coherència de l'eficiència dels aeroports espanyols a través del temps. [...]
This Thesis addresses the application to the airport industry of alternative methodological approaches to the conventional models commonly classified as non-parametric and parametric methods. The aim is to estimate and to confirm the consistency of the Spanish airports' efficiency across time. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
8.
192 p, 1.8 MB Motivations and effects of the private contributions on public schools / Arbona Estrada, Alexei, autor. ; Prior Jiménez, Diego, supervisor acadèmic. ; Rialp Criado, Josep, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa.
Esta tesis se centra en el análisis de las contribuciones a la educación por parte de empresas privadas. Específicamente, se centra en las motivaciones que las originan y sus efectos en el desempeño educativo de los estudiantes que asisten a escuelas públicas en Colombia. [...]
This Thesis focuses on the analysis of contributions to education, by private companies. Specifically, it centers on the motivations that originate them, and their effects on the educational performance of students who attend public schools in Colombia. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
9.
190 p, 1.1 MB Behavioural finance in Islamic finance, a new approach / Kaakeh, Abdulkader, autor. ; Van Hemmen, Stefan Félix, supervisor acadèmic. ; Hassan, M. Kabir, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa.
Esta tesis evalúa los factores que afectan a la actitud y a la intención de los consumidores respecto a las finanzas islámicas en dos países diferentes. Asimismo, evalúa los factores que afectan a la autoeficacia y al rendimiento de los vendedores en los bancos islámicos, entre los que se incluye la exigencia del cliente. [...]
This Dissertation tests the factors affecting the attitude and intention of consumers toward Islamic finance in two different countries, it also tests the factors affecting the self-efficacy and performance of Salespersons in Islamic banks including customer demandingness. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  
10.
191 p, 2.5 MB Examining how segments based on motivation affect the relationship of destination personality in predicting tourist behavior: the case of Andorra / Turkeshi, Gezim, autor. ; Rialp Criado, Josep, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia de l'Empresa.
El comportament del client ha rebut gran atenció en la literatura de màrqueting; malgrat això, en l'àmbit del turisme encara hi ha alguns aspectes que mereixen atenció. Els objectius del present estudi són tres: (1) fer una segmentació de mercat basada en motivacions i demografia en una destinació turística subjecte a estacionalitat; (2) examinar la relació entre la personalitat del destí, la satisfacció amb el destí, l'afecció a la destinació i les intencions del comportament, mesurades a través de la lleialtat a la destinació; i (3) una anàlisi de l'efecte dels segments derivats en base a motivacions i demografia de les diferents temporades en les relacions entre la personalitat del destí, l'afecció, la satisfacció i la lleialtat al mateix. [...]
El comportamiento del cliente ha recibido gran atención en la literatura de marketing; sin embargo, en el ámbito del turismo todavía hay algunos aspectos que merecen atención. Los objetivos del presente estudio son tres: (1) realizar una segmentación de mercado basada en motivaciones y demografía en un destino turístico sujeto a estacionalidad; (2) examinar la relación entre la personalidad del destino, la satisfacción con el destino, el apego al destino y las intenciones del comportamiento, medidas a través de la lealtad al destino; y (3) un análisis del efecto de los segmentos derivados en base a motivaciones y demografía de las diferentes temporadas en las relaciones entre la personalidad de destino, el apego, la satisfacción y la lealtad. [...]
Customer behavior has gained vast attention in marketing literature, however in tourism there are still gaps to be studied. The objectives of this study are threefold: (1) develop a market segmentation approach based on motivations and demographics in a seasonal tourism destination; (2) to examine the relationship between destination personality, destination satisfaction, destination attachment, and behavioral intentions, measured through destination loyalty; and (3) an analysis of the segments derived based on motivation and demographics in different seasons on the relationships of destination personality, attachment, satisfaction, and loyalty. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.  

UAB Digital Repository of Documents : 38 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.