1.
|
38 p, 421.2 KB |
L'educació postobligatòria a Catalunya. Eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO
/
Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges)
2009
Quaderns d'avaluació, Núm. 14 (2009) , p. 6-42
|
|
2.
|
138 p, 1.1 MB |
L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO
/
Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges) ;
Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ;
Catalunya.
Departament d'Educació
El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. [...]
Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010 (Informes d'avaluació ; 15)
|
|
3.
|
14 p, 135.7 KB |
Polítiques reductores de les desigualtats educatives : la tensió entre les actuacions focalitzades i les actuacions universalistes
/
Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
En aquest text s'analitzen algunes de les principals potencialitats i limitacions de les actuacions focalitzades i de les actuacions universalistes en l'àmbit de l'educació. Sovint, les polítiques orientades a la reducció de les desigualtats educatives tendeixen a situar-se prioritàriament en el terreny de les actuacions focalitzades per abordar aquelles realitats escolars que presenten uns dèficits més extrems. [...] This chapter aims to analyse some of the main potentials and limits of focussed and universal interventions within the education field. Policies aimed at reducing educational inequalities often tend to be basically situated in the area of focussed actions, affecting just those school realities facing the most extreme deficits. [...]
Barcelona : Generalitat de Catalunya, Institut Català d'Assistència i Serveis Socials, 2010 (Inclusió social ; 2)
Polítiques d'inclusió social: recull dels continguts del Seminari permanent de formació i treball en xarxa, anys 2007 i 2008, realitzat en el marc del Programa per al desenvolupament de plans locals d'inclusió social del Departament d'Acció Social i Ciutadania, 2010, p. 131-144
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
221 p, 3.6 MB |
Lògiques d'accés escolar i processos de segregació social : mplicacions en el terreny de les desigualtats educatives
/
Benito Pérez, Ricard ;
Alegre, Miquel Àngel, 1975-, dir. ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- , dir. ;
Gallego, Raquel, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Sociologia
Aquesta tesi s'aproxima, des d'una perspectiva sociològica, a les implicacions de les dinàmiques de segregació escolar en el terreny de les desigualtats educatives. La tesi es presenta en format de compendi de publicacions (cinc articles i un capítol de llibre). [...] This doctoral dissertation approaches, from a sociological perspective, to the implications of the dynamics of school segregation in terms of educational inequalities. It is based on a compilation of publications (five articles and a book chapter). [...]
[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.
|
|
7.
|
76 p, 2.5 MB |
Silencis : les violències paral·leles a les forces armades
/
Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- ;
Adelantado Gimeno, José, 1956-2021 ed. ;
Rambla, Xavier, 1966- ed. ;
Mora, Montse ;
Gisbert, Tomàs ;
Noguera, Jose A
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 1999
|
|
8.
|
|
9.
|
22 p, 138.3 KB |
Joves adolescents i escolaritat obligatòria : sis contraarguments i una coda
/
Bonal, Xavier ;
Alegre, Miquel Àngel, 1975- ;
Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- ;
Herrera Aragón, Diego 1975- ;
Rovira, Marta, 1969- ;
Saurí, Enric
En els temps que corren topem massa sovint amb interpretacions múltiples del fracàs escolar. L'extensió de l'escolarització obligatòria fins als setze anys, l'arribada constant d'immigrants a les escoles i els instituts de Catalunya, la creixent violència juvenil a les aules, la desaparició dels valors tradicionals de la "família", són, a tall d'exemple, alguns dels factors que són assenyalats des de fonts diverses (i sovint de validesa qüestionable) com a causes principals de la disrupció i el fracàs dels joves adolescents. [...]
Barcelona Fundació Jaume Bofill 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 40)
Construint identitats. Espais i processos de socialització dels joves d'origen immigrat, 2004, p. 77-98
|
|
10.
|
|