UAB Digital Repository of Documents 5 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
17 p, 389.2 KB Automatic assessment of prosodic quality in down syndrome : analysis of the impact of speaker heterogeneity / Corrales Astorgano, Mario (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Martínez Castilla, Pastora (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ; Escudero, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática)
Prosody is a fundamental speech element responsible for communicative functions such as intonation, accent and phrasing, and prosodic impairments of individuals with intellectual disabilities reduce their communication skills. [...]
2019 - 10.3390/app9071440
Applied sciences (Basel), Vol. 9, núm. 7 (january 2019) , p. 1440  
2.
5 p, 144.9 KB Applying a fuzzy classifier to generate Sp ToBI annotation : preliminar results / Escudero, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Gutiérrez-González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
One of the goals of the Glissando research project1 is to enrich a radio news corpus [1] with Sp ToBI labels. In this paper we present the application of the automatic predictions of a fuzzy classifier to speed up the labeling process. [...]
2014 - 10.21437/speechprosody.2014-78
Social and Linguistic Speech Prosody. Proceedings of the 7th International Conference on Speech Prosody, Vol. 7 (2014) , p. 457-461  
3.
5 p, 195.5 KB Automatic assessment of non-native prosody by measuring distances on prosodic label sequences / Escudero, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Estebas-Vilaplana, Eva (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya). Departamento de Lenguas Extranjeras y sus Lingüísticas)
The aim of this paper is to investigate how automatic prosodic labeling systems contribute to the evaluation of non-native pronunciation. In particular, it examines the efficiency of a group of metrics to evaluate the prosodic competence of non-native speakers, based on the information provided by sequences of labels in the analysis of both native and non-native speech. [...]
2017 - 10.21437/Interspeech.2017-366
Interspeech, 2017, p. 1442-1446  
4.
2 p, 240.5 KB The magic stone : a video game to improve communication skills of people with intellectual disabilities / Corrales Astorgano, Mario (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Escudero, David (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Gutiérrez-González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola) ; Flores Lucas, Valle (Universidad de Valladolid. Departamento de Psicología) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid. Departamento de Informática) ; Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
'The Magic Stone' is a video game whose main aim is to help people with Down syndrome to improve communication skills that have been affected due to their disability, especially those related with prosody. [...]
2016
Interspeech, 2016, p. 1565-1566  
5.
10 p, 227.3 KB La piedra mágica : un videojuego educativo orientado a la mejora de las habilidades comunicativas orales como ventana a la inclusión social / Aguilar, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gutiérrez-González, Yurena María (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Adell, Ferran (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Escudero, David (Universidad de Valladolid) ; González-Ferreras, César (Universidad de Valladolid) ; Cardeñoso Payo, Valentín (Universidad de Valladolid) ; Corrales Astorgano, Mario (Universidad de Valladolid) ; Sinobas, Patricia (Universidad de Valladolid) ; Flores Lucas, Valle (Universidad de Valladolid)
"La piedra mágica" es, un videojuego que se ha diseñado como herramienta educativa dirigida al alumnado con Necesidades Específicas de Apoyo Educativo y, en particular, a personas con síndrome de Down. [...]
"La piedra mágica" is a video-play designed as an educational tool for students with special needs, including children with Down syndrome. It is aimed at enhancing communication skills by improving prosody (fluency, tone, etc. [...]

2015
Revista Síndrome de Down, Vol. 127, Núm. 32 (2015)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.