1.
|
|
2.
|
162 p, 5.1 MB |
Les Qüestions socialment vives i l'ensenyament de les ciències socials
/
Pagès, Joan (Pagès Blanch) (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Santisteban, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Evans, Ronald W. ;
Tutiaux-Guillon, Nicole ;
Brusa, Antonio ;
Musci, Elena ;
Funes, Alicia Graciela ;
López Facal, Ramón ;
Anguera Cerarols, Carles ;
Gonzalez Valencia, Gustavo ;
Granados Sánchez, Jesús ;
Castañeda Meneses, Marta ;
Berlanga, Joan ;
Boixader i Corominas, Agnès ;
Espí, Vicent ;
Llusà i Serra, Juan ;
Garrigó Fullola, Margarida ;
Ortega, Jordi ;
Nomen Recio, Jordi ;
González-Monfort, Neus ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Unitat de Didàctica de les Ciències Socials ;
Jornades de Recerca en Didàctica de les Ciències Socials (7es : 2010 : Bellaterra, Catalunya)
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona. Servei de Publicacions, 2011 (Documents (Universitat Autònoma de Barcelona) ; 97)
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
10 p, 153.7 KB |
La contribución de la geografía de los niños y de las niñas a la enseñanza de la geografía
/
Malatesta, Stefano (Università degli Studi Milano Bicocca. Dipartimento di Scienze Umane per la Formazione "Riccardo Massa") ;
Granados Sánchez, Jesús (Universitat de Girona)
Una de las principales aportaciones de las geografías de los niños y de las niñas a la disciplina geográfica ha sido su inclusión como actores de creación o producción de espacio, ya que lo utilizan y lo viven según sus necesidades y sus criterios, y lo hacen de forma legítima. [...] Una de les aportacions principals de les geografies dels nens i de les nenes a la disciplina geogràfica ha estat la inclusió dels infants com a actors de creació o producció d'espai, ja que l'utilitzen i el viuen segons les seves necessitats i els seus criteris, i ho fan de manera legítima. [...] L'une des principales contributions des géographies des enfants à la discipline de la géographie est l'inclusion des enfants en tant qu'agents créant de l'espace, car les enfants utilisent et produisent de l'espace aussi bien que les adultes. [...] One of the contributions made by children's geographies to the field of geography is the inclusion of children as agents that create space, because children use and produce space as well as adults. We understand that schools should benefit from this knowledge and include it in the teaching of geography, so learners can better understand how they use space. [...]
2017 - 10.5565/rev/dag.483
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 631-640 (Estats de la qüestió)
|
|
6.
|
15 p, 345.5 KB |
La formulación de buenas preguntas en didáctica de la geografía
/
Granados Sánchez, Jesús (Universitat de Girona)
El conocimiento avanza a medida que se formulan nuevas y buenas preguntas. El presente texto pretende evidenciar la importancia de las preguntas en el avance tanto epistemológico como didáctico de la enseñanza de la geografía. [...] El coneixement avança a mesura que es formulen noves i bones preguntes. El present text pretén evidenciar la importància de les preguntes en l'avenç tant epistemològic com didàctic de l'ensenyament de la geografia. [...] Le savoir progresse au fur et à mesure que de nouvelles et bonnes questions sont soulevées. Cet article vise à montrer l'importance des questions dans le progrès épistémologique et pédagogique de l'enseignement de la géographie. [...] Knowledge advances through the formulation of new and wise questions. The purpose of this paper is to show the importance of questioning and enquiry in the epistemological and pedagogic advancement of geography education. [...]
2017 - 10.5565/rev/dag.495
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 63 Núm. 3 (setembre-desembre 2017) , p. 545-559 (Articles)
|
|
7.
|
|
8.
|
19 p, 247.5 KB |
Un modelo formativo para avanzar en la ambientalización curricular
/
Bonil, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ;
Calafell Subirà, Genina (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ;
Granados Sánchez, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ;
Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex) ;
Tarín, Rosa Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca Còmplex)
Se presenta una investigación de carácter cualitativo que pretende dar respuestas al diagnóstico compartido sobre el déficit en la formación de los equipos educativos en relación a la ambientalización curricular. [...] It is presented a qualitative research that aims to provide answers to the shared diagnosis of the lack of training of educative teams concerning Curriculum Greening. We present a training model that has been implemented in a training activity addressed to teachers from primary and secondary education, and also to consultants of Environmental Education who belong to the Xarxa d'Escoles per a la Sostenibilitat de Catalunya (Network of Schools for the Sustainability of Catalonia). [...]
2012
Profesorado, Vol. 16, N. 2 (mayo-agosto 2012) , p. 145-163
|
|
9.
|
18 p, 483.5 KB |
La recerca en l'ensenyament de la geografia per al desenvolupament sostenible
/
Granados Sánchez, Jesús
La geografia és una disciplina de síntesi que, mitjançant l'estudi de l'espai i els llocs, pot ajudar en les qüestions del desenvolupament sostenible, ja que integra coneixements de les ciències naturals, les ciències socials i les humanitats. [...] La geografía es una disciplina de síntesis que, mediante el estudio del espacio i los lugares, puede ayudar en las cuestiones del desarrollo sostenible, ya que integra conocimientos de las ciencias naturales, las ciencias sociales y las humanidades. [...] La géographie est une discipline de synthèse qui, à travers l'étude de l'espace et des lieux, peut être utile pour les questions sur le développement durable puisqu'elle intègre des connaissances des sciences naturelles, des sciences sociales et des humanités. [...] Geography seems to assume an inexorable function as a bridging discipline between nature and society. Geography's distinctive preoccupation with place, space and synthesis adds a new dimension to the analysis and pursuit of sustainable development. [...]
2010 - 10.5565/rev/dag.867
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 56, Núm. 2 (2010) , p. 339-356
|
|
10.
|
|