UAB Digital Repository of Documents 33 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
1.
22 p, 682.3 KB Still standing for elections? Political externalities and the determinants of party entry decisions / Guinjoan, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
According to the Duvergerian theories, only political parties expecting to achieve representation are predicted to stand for elections alone in the long run. However, the empirical evidence shows that throughout the world parties continue presenting candidacies when they are non-viable, thus calling into question Duverger. [...]  
2.
18 p, 611.9 KB Beaten ballots : Political participation dynamics amidst police interventions / Guinjoan, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Rodon, Toni (Universitat Pompeu Fabra)
What is the effect of violence on political mobilization? Taking the repression-mobilization nexus debate as a starting point, we study the effects of police interventions on political participation, focusing on the Spanish police crackdown on Catalonia's independence referendum on 1 October 2017. [...]
2021 - 10.1017/psrm.2020.48
Political Science Research and Methods, Vol. 10 Núm. 3 (2021) , p. 153-170  
3.
26 p, 708.1 KB A Scrutiny of the Linz-Moreno Question / Guinjoan, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rodon, Toni (Stanford University)
In this research note we delve into the Linz-Moreno question - one of the most employed measures of national and regional identity in political science - by analzsing three different assumptions that the indicator relies upon: First, we test whether this instrument captures a negative linear trend between identities. [...]
2016 - 10.1093/publius/pjv031
Publius, Vol. 46 Núm. 1 (2016) , p. 128-142  
4.
30 p, 628.1 KB How Perceptions of Inequality Between Countries Diminish Trust in the European Union : experimental and Observational Evidence / Guinjoan, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona)
In the context of increasingly salient economic disparities between member states, this article tests the novel theoretical claim that perceptions of inequality between European Union (EU) member states diminish citizens' trust in European institutions. [...]
2018 - 10.1111/pops.12541
Political Psychology, Vol. 39 Núm. 6 (2018) , p. 1289-1303  
5.
19.3 MB Anàlisi de les actuacions d'estudiants amb bons resultats en la resolució de problemes amb múltiples opcions de resposta i temps limitat / Guinjoan, Marc ; Fortuny, Josep M, dir. ; Gutiérrez Rodríguez, Ángel, dir.
El treball de tesis doctoral Anàlisi de les actuacions d'estudiants amb bons resultats en la resolució de problemes amb múltiples opcions de resposta i temps limitat contribueix a la recerca en Didàctica de les Matemàtiques en l'àmbit de la resolució de problemes. [...]
The doctoral thesis Analysis of the behavior of students with good results in problem solving with multiple choice options and limited time contributes to the research in Didactics of Mathematics in the field of problem solving. [...]

2022  
6.
8 p, 120.1 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Gorgorio Sola, Maria Nuria ; Guinjoan, Marc ; Tinoco Balongo, Juan Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar. Té com a finalitat consolidar el coneixement matemàtic fonamental a través de diverses metodologies: resolució de problemes, investigacions i projectes, entre d'altres. [...]
It is a basic subject of disciplinary content. Its purpose is to consolidate fundamental mathematical knowledge through various methodologies: problem solving, research and projects, among others. Consolidated progress in this subject should serve as a basis for the construction of of the teaching of mathematics throughout the degree. [...]
Es una asignatura básica de contenido disciplinar. Tiene como finalidad consolidar el conocimiento matemático fundamental a través de diversas metodologías: resolución de problemas, investigaciones y proyectos, entre otros. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
7.
6 p, 111.3 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Planas Raig, Nuria ; Guinjoan, Marc ; Clemente, Francisco ; Albarracín Gordo, Lluís ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctica i matemàtica, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que seran el punt de partida del disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i inclusives. [...]
Compulsory third year course that focuses on the development of skills of teaching and mathematical analyses, based on real situations of primary mathematics classrooms, to allow to design, manage and evaluate innovative, interdisciplinary and inclusive mathematical activities. [...]
Asignatura obligatoria de tercer curso centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que' permita el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias e inclusivas. [...]

2023-24
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
8.
6 p, 112.8 KB Gestió i innovació a l'aula de matemàtiques [102059] / Fortuny Aymemi, Josep Maria ; Vilalta Riera, Albert ; Guinjoan, Marc ; Clemente, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Es tracta d'una assignatura obligatòria de tercer curs que està centrada en el desenvolupament de competències professionals d'anàlisi didàctic i matemàtic, a partir de situacions reals de l'aula de matemàtiques a primària, que els permeti als estudiants el disseny, gestió i avaluació d'activitats matemàtiques innovadores, interdisciplinàries i diversificades en la seva futura tasca docent. [...]
It is a compulsory third year course that focuses on the development of skills of teaching and mathematical analysis, based on real situations of primary mathematics classroom, which allows students to design, manage and evaluate of innovative, interdisciplinary and diversified mathematical activities in their future teaching. [...]
Se trata de una asignatura obligatoria de tercer curso que está centrada en el desarrollo de competencias profesionales de análisis didáctico y matemático, a partir de situaciones reales del aula de matemáticas en primaria, que los permita a los estudiantes el diseño, gestión y evaluación de actividades matemáticas innovadoras, interdisciplinarias y diversificadas en su futura tarea docente. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
9.
6 p, 110.8 KB Matemàtiques per a mestres [102055] / Gorgorió Solà, Núria ; Guinjoan, Marc ; Albarracín Gordo, Lluís ; Tinoco Balongo, Juan Carlos ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
És una assignatura bàsica de contingut disciplinar. Té com a finalitat consolidar el coneixement matemàtic fonamental a través de diverses metodologies: resolució de problemes, investigacions i projectes, entre d'altres. [...]
It is a basic subject of disciplinary content. Its purpose is to consolidate fundamental mathematical knowledge through various methodologies: problem solving, research and projects, among others. Consolidated progress in this subject should serve as a basis for the construction of of the teaching of mathematics throughout the degree. [...]
Es una asignatura básica de contenido disciplinar. Tiene como finalidad consolidar el conocimiento matemático fundamental a través de diversas metodologías: resolución de problemas, investigaciones y proyectos, entre otros. [...]

2022-23
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1283]
Grau en Educació Infantil i Grau en Educació Primària [1363]
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
10.
28 p, 685.3 KB The Emotional Underpinnings of Populism : how Anger and Fear Affect Populist Attitudes / Rico, Guillem (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Guinjoan, Marc (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Anduiza Perea, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic)
Popular accounts of populist movements often point to negative emotions as a key motivating factor underlying their support. However, little systematic research has been devoted to examining differences in how distinct negative emotions affect levels of populism among voters. [...]
2017 - 10.1111/spsr.12261
Swiss political science review, Vol. 23 (2017) , p. 444-461  

UAB Digital Repository of Documents : 33 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.