UAB Digital Repository of Documents 2 records found  Search took 0.02 seconds. 
1.
12 p, 91.1 KB El Problema de la cueva : elementos para un análisis didáctico de los problemas de probabilidad / Huerta Palau, Manuel Pedro
En este artículo pretendemos mostrar qué tipos de análisis pueden hacerse de los problemas de probabilidad que sean útiles para la formación de profesores de matemáticas. Usamos como herramientas de análisis elementos de un modelo de competencia en la resolución de problemas que pueden ser de utilidad para los problemas de probabilidad: herramientas heurísticas, destrezas heurísticas y métodos de resolución con contenido heurístico, al cual incorporamos la manera cómo se realizan los análisis; eso es, desde la introspección y desde la posición del resolutor ideal, la noción de sistema matemático de signos y la consideración de diferentes estratos de este sistema matemático de signos que permiten resolver el problema objeto de análisis.
In this report we intend to show what kinds of analysis can be made of problems of probability so as to make them useful for the training of mathematics teachers. As tools for the analysis we use elements of a pattern of competence in problem solving useful for problems of probability: heuristic tools, heuristic skills and solving methods with an heuristic content, to which we add the way how we make the analyses, which is, from the introspection and the position of the ideal solver, the notion of mathematical system of signs and the consideration of different strata of this mathematical system of signs that allow to solve the problems being analysed.

2002 - 10.5565/rev/ensciencias.3980
Enseñanza de las ciencias, V. 20 N. 1 (2002) , p. 75-86  
2.
19 p, 153.0 KB Los niveles de Van Hiele y la taxonomía solo : un análisis comparado, una integración necesaria / Huerta Palau, Manuel Pedro (Universitat de València. Departament de Didàctica de la Matemàtica)
In this paper we present a compared analysis of related aspects on van Hiele's theory and SOLO Taxonomy. We analyze the possibility of identifying learning cycles into van Hiele's levels of reasoning. [...]
1999 - 10.5565/rev/ensciencias.4093
Enseñanza de las ciencias, V. 17 N. 2 (1999) , p. 291-309  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.