1.
|
|
2.
|
39 p, 775.7 KB |
Informe de resultats : triangulació dels resultats del projecte i proposta de model d'anàlisi
/
Úcar, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Montserrat, Carme (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Soler-Masó, Pere (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Corbella Molina, Laura (Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social) ;
Planas Lladó, Anna (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Iglesias Vidal, Edgar (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Crous Parcerisas, Gemma (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Llosada-Gistau, Joan (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Monseny Martínez, Myrte (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Trull Oliva, Carme (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Gallart, Judit (Universitat de Girona. Liberi: Grup de Recerca en Infància, Joventut i Comunitat) ;
Esteban Guitart, Moisès (Universitat de Girona) ;
Martí, Carolina (Universitat de Girona. Laboratori d'Anàlisi i Gestió del Paisatge) ;
Corbella Molina, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Teories de l'Educació i Pedagogia Social)
El projecte de recerca "Infants, joves i comunitats resilients: identificació i anàlisi de pràctiques socials i educatives des d'una perspectiva multidimensional i interseccional per a fer front a la pandèmia" té com objectiu general identificar les 'pràctiques resilients' que han sorgit durant el període d'estat d'alarma declarat a l'Estat Espanyol (març 2020-maig 2021) i aportar mesures específiques d'avaluació i promoció de processos de resiliència comunitària en situacions d'adversitat. [...]
Universitat de Girona, novembre 2022
|
|
3.
|
282 p, 15.5 MB |
Estrategias para la educación intercultural en la escuela a través de los recursos educativos de las industrias culturales
/
Bedoya Ospina, Rosa Yamile ;
Essomba Gelabert, Miquel Àngel, dir. ;
Iglesias Vidal, Edgar, dir.
L'estudi actual té com a objectiu específic identificar en equipaments i organitzacions culturals, elements que puguin integrar-se en l'organització escolar per generar processos d'aprenentatge que permetin aportar a l'diàleg intercultural i ampliar les maneres de crear, produir i distribuir la cultura. [...] El estudio actual tiene como objetivo específico identificar en equipamientos y organizaciones culturales, elementos que puedan integrarse en la organización escolar para generar procesos de aprendizaje que permitan aportar al diálogo intercultural y ampliar las maneras de crear, producir y distribuir la cultura. [...] The current study has the specific objective of identifying in cultural facilities and organizations, elements that can be integrated into the school organization to generate learning processes that allow to contribute to intercultural dialogue and expand the ways of creating, producing and distributing culture. [...]
2021
|
|
4.
|
|
5.
|
14 p, 181.5 KB |
Propuestas para el desarrollo de la interculturalidad en la educación en el tiempo libre de base comunitaria en Catalunya
/
Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Espona Barcons, Berta (Universitat Autònoma de Barcelona)
La educación en el tiempo libre de base comunitaria ha jugado un papel importante en la construcción de la cohesión social en Catalunya. En este artículo se pone en valor esta contribución, pero a su vez se señala como problemática la existencia de procesos de concentración y segregación educativa que pueden constituir un obstáculo para la interculturalidad. [...] INTRODUCTION. The educational programmes carried out during leisure time and with a community approach played an important role in the development of social cohesion in Catalonia. In this paper the value of this contribution is recognized, but at the same time, the existence of educational concentration and segregation dynamics is identified as a problem for interculturality. [...] INTRODUÇÃO. A educação em tempo livre de base comunitária teve um papel importante na construção da coesão social na Catalunha. Neste artigo o valor dessa contribuição se faz presente, mas também sinaliza como problemática a existência de processos de concentração e segregação educativa que podem constituir um obstáculo para a intercultural idade. [...]
2017 - 10.7179/PSRI_2017.30.10
Pedagogía social, Núm. 30 (2017) , p. 145-157
|
|
6.
|
232 p, 3.1 MB |
Modelo para la mejora del acceso y permanencia de grupos vulnerables en educación secundaria postobligatoria (APESE)
/
Armengol Asparó, Carme, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Castro Ceacero, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Barrera-Corominas, Aleix (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Díaz Vicario, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Manzanares Moya, María Asunción (Universidad de Castilla-La Mancha) ;
Suárez, Cecilia Inés (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Sánchez Romero, Cristina (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ;
Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Ramos Pardo, Francisco Javier (Universidad de Castilla-La Mancha) ;
Gómez-Jarabo, Inmaculada (Universidad Complutense de Madrid) ;
Del Arco Bravo, Isabel (Universitat de Lleida) ;
Sánchez Delgado, Primitivo (Universidad Complutense de Madrid) ;
Castillo Arredondo, Santiago (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya)) ;
Encinar Prat, Laia (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente documento es resultado del Proyecto 'Acceso y permanencia de grupos vulnerables en la educación secundaria no obligatoria. Creación y validación de un modelo de intervención' financiado por la convocatoria de I+D RETOS (EDU2013-47452-R). [...]
2016
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
5 p, 467.2 KB |
Creació i validació d'un model de competències transversals
/
Arnau-Sabatés, Laura, coord. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Jariot, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Urrea, Aida (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Ortega, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Agud Morell, Ingrid (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Sánchez Martí, Angelina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ;
Minguella, Lourdes (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Martín Díaz, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Ion, Georgeta (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Iglesias Vidal, Edgar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Tejada Fernández, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ;
Navío Gámez, Antonio (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
2018
|
|
10.
|
|