UAB Digital Repository of Documents 26 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
1.
10 p, 298.0 KB Predictive factors of the psychological impact of the COVID-19 pandemic on university students : a study in six Ibero-American countries / Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Navarro, J. B (José Blas) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicobiologia i de Metodologia de Ciències de la Salut) ; Carmona Cervelló, Meritxell (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Reche-Camba, Elvira (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Lopez-Fernandez, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Mendez-Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona) ; Selva, Clara (Universitat Oberta de Catalunya) ; Sanz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Background/Objective: During Covid-19, high prevalences of anxiety and depression were reported among university students, suggesting that they may be at higher risk than the general population of developing psychological disorders in lockdown situations. [...]
Antecedentes/Objetivo: Durante el Covid-19, se informaron altas prevalencias de ansiedad y depresión entre estudiantes universitarios, lo que sugiere que pueden tener un mayor riesgo que la población general de desarrollar trastornos psicológicos en situaciones de encierro. [...]

2023 - 10.5093/ANYES2023A19
Ansiedad y Estres, Vol. 29 Núm. 3 (2023) , p. 153-162  
2.
12 p, 1.1 MB The Kids aren't Alright : A Brief Positive Psychological Intervention During the COVID-19 Pandemic in a Spanish Sample of Adolescents / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Tejada-Gallardo, Claudia (Universitat de Lleida. Departament de Psicologia) ; Illa, Júlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Gomà-i-Freixanet, Montserrat (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Méndez Ulrich, Jorge Luis (Universitat de Barcelona. Departament de Mètodes d'Investigació i Diagnòstic d'Educació) ; Chellew, Karin (Mount Holyoke College) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Previous studies have reported that adolescents were at higher risk for mental health disorders during and after the COVID-19 pandemic due to the characteristics of their developmental period and to the impact of social and mobility restrictions on their daily routines. [...]
2023 - 10.1007/s12310-023-09613-x
School mental health, Vol. 15 Núm. 4 (december 2023) , p. 1173-1184  
3.
16 p, 419.4 KB The Third Half : A Pilot Study Using Evidence-Based Psychological Strategies to Promote Well-Being among Doctoral Students / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Bonilla, Iván (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Tejada-Gallardo, Claudia (Universitat de Lleida. Departament of Psicologia) ; Jiménez-Villamizar, María Paola (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Cladellas, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Torregrossa, Miquel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Over the last few years, various studies have reported decreasing well-being levels among doctoral students, who show a higher risk of suffering from psychological distress than the general population. [...]
2022 - 10.3390/ijerph192416905
International journal of environmental research and public health, Vol. 19, (2022) , article number 16905  
4.
6 p, 110.4 KB Psicologia Evolutiva II [102549] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Arozarena Cañamares, Esther ; Muro Rodriguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos de canvi en els àmbits de socialització, desenvolupament emocional, cognitiu, d'identitat i de valors, des d'una perspectiva temporal . [...]
Contextualization The main objective of the subject is to provide theoretical and practical knowledge about the cyclical processes (of stabilization and change) in the fields of socialization, emotional, affective-sexual development, identity and moral values. [...]
Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents
5.
8 p, 120.5 KB Pràctiques Integrades [106401] / Barajas Vélez, Ana ; Balada, Ferran ; Edo Izquierdo, Silvia ; Fornieles Deu, Albert ; Guillazo Blanch, Gemma ; Lalueza Sazatornil, José Luis ; Nadal i Alemany, Roser ; Martinez Martinez, Luz Maria ; Cantera Espinosa, Leonor M ; Parra Lorenzo, Guillermo ; Faucha Hernández, Mireia ; Pretus Gomez, Clara-Helena ; Crespo-Puig, Neus ; Bonillo Martín, Albert ; Muro Rodriguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
La complexitat de factors que determinen la conducta dels individus i les poblacions fa necessari, més que mai, dotar a l'estudiantat d'habilitats que els permetin la integració dels coneixements i procediments d'una manera comprensible. [...]
The complexity of factors that determine the behaviour of individuals and populations makes it necessary, more than ever, to provide students with skills that allow them to integrate and apply their learning judiciously. [...]
La complejidad de factores que determinan la conducta de los individuos y las poblaciones hacen necesario, más que nunca, dotar al estudiantado de habilidades que les permitan la integración de los conocimientos y procedimientos de una manera comprensible. [...]

2023-24
Grau en Psicologia [1485]
3 documents
6.
14 p, 349.7 KB Psychological benefits of Forest Bathing during the COVID-19 pandemic: a pilot study in a Mediterranean forest close to urban areas / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Feliu-Soler, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Clínica i de la Salut) ; Canals, Josep (Parc Natural de Sant Llorenç del Munt i l'Obac) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
The practice of Shinrin-Yoku or Forest Bathing is an outdoor therapeutic modality with mounting evidence suggesting positive effects on individuals' psychological wellbeing and overall health. However, its benefits have mainly been studied in Asian biomes and more research is needed to evaluate if its benefits are also generalizable to other regions such as European-Mediterranean forests. [...]
2022 - 10.1080/13416979.2021.1996516
Journal of Forest Research, Vol. 27 Num 1 (2022) , p. 71-75  
7.
14 p, 1016.2 KB Advancing the treatment of long-lasting borderline personality disorder : a feasibility and acceptability study of an expanded DBT-based skills intervention / Soler, Joaquim (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Casellas-Pujol, Elisabet (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Pascual Mateos, Juan Carlos (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Schmidt, Carlos (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Dominguez-Clave, Elisabet (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Cebolla Marti, Ausias (Universidad de Valencia. Departamento de Personalidad, Evaluación y Tratamientos Psicológicos) ; Alvear Morón, David (Universidad del País Vasco) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Elices, M. (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau)
Long-term follow-up studies in patients with borderline personality disorder (BPD) consistently show persistent impairment in psychosocial adjustment, although symptoms tend to decrease over time. Consequently, it might be better to deemphasize symptom-oriented interventions and instead promote interventions that incorporate patient perspectives on recovery. [...]
2022 - 10.1186/s40479-022-00204-x
Borderline personality disorder and emotion dysregulation, Vol. 9 (december 2022)  
8.
12 p, 977.7 KB Forest bathing and hiking benefits for mental health during the COVID-19 pandemic in Mediterranean regions / Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Mateo Canedo, Corel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Parrado Romero, Eva (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Subirana-Malaret, Montse (Universitat de Barcelona. Facultat de Psicologia) ; Moya, Montserrat (Cooperativa Sèlvans) ; Garriga, Adrià (School of Nature La Muntada Sant Llorenç Savall) ; Canals, Josep (Parc Natural de Sant Llorenç) ; Chamarro Lusar, Andrés (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Sanz Ruiz, Antoni (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Forest bathing (FB) has evidenced positive effects on individuals' mental health and well-being, but its benefits have mainly been studied in Asian biomes. The present study aimed to evaluate whether its benefits are also generalisable to other forests and biomes of the world, such as the Mediterranean. [...]
2023 - 10.1007/s10342-023-01531-6  
9.
24 p, 353.5 KB How time perspective, personality, and morningness contributed to psychological well-being during the Coronavirus lockdown / Castellà Mate, Judit (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muro Rodríguez, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona)
The exceptionality of the Coronavirus-related quarantines motivated the design of a longitudinal study aimed at exploring how the confinement can affect psychological well-being. 205 participants (81% female) took part in the study. [...]
La excepcionalidad de las cuarentenas relacionadas con el Coronavirus motivó el diseño de un estudio longitudinal destinado a explorar cómo el confinamiento puede afectar al bienestar psicológico. [...]

2022 - 10.5565/rev/qpsicologia.1752
Quaderns de psicologia, Vol. 24 Núm. 1 (2022) , p. e1752 (Artículos)  
10.
6 p, 111.9 KB Psicologia Evolutiva II [102549] / Castelló i Tarrida, Antoni ; Cladellas, Ramon ; Arozarena Cañamares, Maria Esther ; Muro Rodríguez, Anna ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Psicologia
Contextualització L'objectiu principal de l'assignatura és el de proporcionar uns coneixements teòrics i pràctics sobre els processos de canvi en els àmbits de socialització, desenvolupament emocional, cognitiu, d'identitat i de valors, des d'una perspectiva temporal . [...]
Contextualization The main objective of the subject is to provide theoretical and practical knowledge about the cyclical processes (of stabilization and change) in the fields of socialization, emotional, affective-sexual development, identity and moral values. [...]
Contextualización El objetivo principal de la asignatura es el de proporcionar unos conocimientos teóricos y prácticos sobre los procesos cíclicos (de estabilización y de cambios) en los ámbitos de socialización, de desarrollo emocional, afectivo-sexual, de identidad y de valores morales . [...]

2022-23
Grau en Psicologia [1485]
Grau en Psicologia [954]
3 documents

UAB Digital Repository of Documents : 26 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.