1.
|
|
2.
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
16 p, 244.0 KB |
Explorar la interacció per entendre les polítiques lingüístiques practicades a l'aula
/
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona)
Què passa a les aules de Catalunya quan alumnat i docent s'ajunten per construir coneixement, aprendre llengües i alhora establir relacions socials i afectives? En aquest text oferim algunes eines sociolingüístiques i didàctiques per guiar l'observació del que Spolsky denomina les polítiques en les pràctiques a l'escola (o les polítiques practicades, en termes de Bonacina-Pugh). [...] What happens in classrooms in Catalonia when students and teachers come together to build knowledge, learn languages and at the same time establish social and emotional relationships? In this text we offer some sociolinguistic and didactic tools to guide the observation of what Spolsky calls language policy as practices at school (practiced language policies, in Bonacina-Pugh's terms). [...] ¿Qué ocurre en las aulas de Cataluña cuando alumnado y profesorado se juntan para construir conocimiento, aprender lenguas y al mismo tiempo establecer relaciones sociales y afectivas? En este texto ofrecemos algunes herramientas sociolingüísticas y didácticas para guiar la observación de lo que Spolsky denomina las políticas en las prácticas en la escuela (o las políticas practicadas, en términos de Bonacina-Pugh). [...] Que se passe-t-il dans les salles de classe en Catalogne lorsque les élèves et les enseignants se réunissent pour construire des connaissances, apprendre des langues et établir en même temps des relations sociales et affectives? Dans ce texte, nous offrons quelques outils sociolinguistiques et didactiques pour guider l'observation de ce que Spolsky appelle les politiques dans les pratiques à l'école (politiques linguistiques pratiquées, en de Bonacina-Pugh). [...]
2023 - 10.5565/rev/jtl3.1196
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 16 Núm. 1 (2023) , p. e1196 (Invited Authors)
|
|
7.
|
|
8.
|
|
9.
|
527 p, 10.5 MB |
Qualitative approaches to research on plurilingual education
/
Moore de Luca, Emilee, ed. ;
Dooly Owenby, Melinda, ed. ;
Antoniadou, Victoria ;
Borràs, Eulàlia (Universitat Politécnica de Catalunya. Escola d'Enginyeria d'Igualada) ;
Canals, Laia (Universitat Oberta de Catalunya) ;
Corona, Victor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Masats, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Pascual Calvo, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Patiño Santos, Adriana (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Unamuno, Virginia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Vallejo Rubinstein, Claudia (Universitat Autònoma de Barcelona)
This handbook is a guide for researchers in plurilingual education- It introduces notions of collaborative research, action-research, ethnography, conversation analysis and mediated discourse analysis. [...] Aquest manual és una guia per a la recerca educació plurilingüe. S'hi introdueixen conceptes de recerca col·laborativa, recerca-acció, etnografia, anàlisi de la conversa i an'laisi del discurs mediat. [...] Este manual es una guía para la investigación en educación plurilingüe. Se introduce conceptos de investigación colaborativa, investigación-acción, etnografía, análisis de la conversación y análisis del discurso mediado. [...]
Research-publishing.net, 2017 - 10.14705/rpnet.2017.emmd2016.9781908416476
|
|
10.
|
15 p, 244.3 KB |
Desafiaments i possibilitats per construir una escola lingüísticament i culturalment inclusiva : una conversa entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab
/
Llompart Esbert, Julia (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Nussbaum, Luci (Universitat Autònoma de Barcelona) ;
Lech-Hab, Siham
La conversa que es desenvolupa a continuació entre Luci Nussbaum i Siham Lech-Hab gira entorn de quins són, encara avui, els desafiaments i les possibilitats de la presència d'escolars d'origen migrant a l'escola de Catalunya, així com quines oportunitats ofereix aquesta realitat tant a les escoles com a la universitat. [...] The conversation that takes place below between Luci Nussbaum and Siham Lech-Hab revolves around what are, even today, the challenges and the possibilities of the presence of children with migrant family backgrounds in the school of Catalonia, as well as what opportunities this reality offers both in schools and in the university. [...] La conversación que se desarrolla a continuación entre Luci Nussbaum y Siham Lech-Hab gira alrededor de cuáles son, todavía hoy en día, los desafíos y las posibilidades de la presencia de escolares de origen migrante en la escuela de Cataluña, así como cuáles son las oportunidades que ofrece esta realidad tanto en las escuelas como en la universidad. [...] La conversation suivante entre Luci Nussbaum et Siham Lech-Hab tourne autour des défis et des possibilités de la présence d'élèves d'origine immigrée dans les écoles de Catalogne aujourd'hui, ainsi que des opportunités que cette réalité offre à la fois dans les écoles et à l'université. [...]
2022 - 10.5565/rev/jtl3.1125
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 15 Núm. 2 (2022) , p. e1125 (Interviews)
|
|