UAB Digital Repository of Documents 69 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
7 p, 116.6 KB Valors i Diversitat a l'Escola: Investigar des de l'Art i l'Educació Física [43216] / Rifà Valls, Maria Montserrat ; Prat Grau, Maria ; Paris Romia, Gemma ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En aquest mòdul s'estudiaran les epistemologies, metodologies i processos d'investigació sobre diversitat i valors en l'educació de les arts visuals i l'educació física a l'escola. Es considerarà els contextos escolars de les investigacions que abarquen els diferents nivells dels sistemes educatius i també la formació docent, plantejant la idea de comunitat i canvi social des de les nostres àrees en relació amb la diversitat de participants (nens, joves, adults, dones, persones migrades, amb capacitats diverses) i les oportunitats d'aprenentatge Els objectius del mòdul són: a) promoure la reflexió i el debat per a repensar les arts i l'activitat física en la societat actual i en l'educació; b) analitzar críticament les desigualtats i formes d'exclusió en els discursos de l'escola i dels mitjans de comunicació; i c) promoure projectes i models d'investigació que incorporin la diversitat social, cultural i de gènere, i es basin en la intervenció educativa a través i per a les arts i l'activitat física. [...]
En este módulo se estudiarán las epistemologías, metodologías y procesos de investigación sobre diversidad y valores en la educación de las artes visuales y la educación física en la escuela. [...]

2019-20
3 documents
2.
12 p, 988.8 KB Pensament crític. Guia per a l'aprenentatge / Ruiz Bueno, Carme editor literari ; Basart, Josep Maria editor literari ; Álvarez, Maria ; Blanco, Asunción ; Corbella, Laura ; Garcia, Mar ; Marzo, Núria ; Montaña, Montserrat ; Mor-Mur, Montserrat ; Pla, Reyes ; Prat, Maria ; Puente, Silvia ; Quilabert, Edgar ; Urrea, Aida
Guia per a l'aprenentatge del pensament crític. La guia és el resultat d'una avaluació de l'impacte de propostes docents innovadores per al desenvolupament de les competències transversals pensament crític i compromís ètic.
Universitat Autònoma de Barcelona : Fundació Autònoma Solidària, 2019  
3.
2 p, 311.5 KB Cooperative Learning in Sports Initiation : a case study in Physical Education in a primary school / Carbonero Sánchez, Laura (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Ventura Vall-llovera, Carles (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Cooperative Learning (CL) is an educational methodology which promo-tes working in small and heterogeneous groups in which students work together to improve their own knowledge and skills and those of the other members of the group (Johnson, Johnson and Holubec, 1999; Velázquez Callado, 2013). [...]
2015
Revista Española de Educación Física y Deportes, Núm. 410, Supl. (2015) , p. 281-282  
4.
9 p, 123.5 KB Educació en el temps lliure de nens i joves [101683] / Valdivia Vizarreta, Paloma ; Prat Grau, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
a) Conèixer el marc actual de referència de l'educació del lleure. b) Estudiar les influències de la globalització i de les indústries de l'oci pel que fa a les propostes de lleure. c) Estudiar l'evolució històrica i conceptual del temps de lleure. [...]
a. Conocer el marco actual de referencia de la educación en el tiempo libre. b. Estudiar las influencias de la globalización y de las industrias del ocio con respecto a las propuestas de ocio. c. [...]

2019-20
Grau en Educació Social [827]
3 documents
5.
5 p, 106.4 KB Educació física en l'educació primària [102052] / Prat Grau, Maria ; Estrada Aguilar, Joan ; Galera Pérez, Antonio David ; Coral Mateu, Josep ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Comprendre els principis pedagògics de l'Educació Física (EF) que contribueixen a la formació personal, cultural i social. Assolir una concepció educativa que valori l'activitat física com a essencial per a la formació integral de la persona. [...]
- Comprender los principios pedagógicos de la Educación Física (EF) que contribuyen a la formación personal, cultural y social. - Lograr una concepción educativa que valore la actividad física como esencial para la formación integral de la persona. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
6.
14 p, 356.5 KB Perfiles pedagógicos del profesorado de Educación Física en una escuela multicultural / Flores, Gonzalo (Universitat de Vic) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo presenta una tipificación de los perfiles pedagógicos del profesorado de Educación Física en escuelas multiculturales a partir de sus percepciones, su intervención pedagógica y su trayectoria profesional. [...]
Este artigo apresenta uma classificação dos perfis pedagógicos dos professores de Educação Física de escolas multiculturais a partir de suas próprias percepções, de sua intervenção pedagógica e de sua trajetória profissional. [...]
This paper presents a categorization of pedagogical profiles of Physical Education teachers in multicultural schools, based on their perceptions, pedagogical interventions and professional histories. [...]

2019 - 10.22456/1982-8918.82139
Movimento. Revista de Educaçao Física da UFRGS, Vol. 25 (2019)  
7.
18 p, 210.5 KB El profesorado de educación física y su visión sobre los conflictos en una escuela multicultural / Flores Aguilar, Gonzalo (Universitat de Vic) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal) ; Soler Prat, Susanna (Institut Nacional d'Educació Física de Catalunya)
Este trabajo revela las opiniones del profesorado de educación física sobre la imagen social de una escuela multicultural, a nivel de conflictividad, a partir de sus más de cinco años de experiencia laboral en escuelas con un índice superior al 50% de alumnado de origen extranjero. [...]
Aquest treball mostra les opinions del professorat d'educació física sobre la imatge social d'una escola multicultural quant a conflictivitat, a partir dels seus cinc anys d'experiència laboral en escoles amb més del 50% d'alumnat d'origen estranger. [...]
This paper examines the opinions of physical education teachers regarding the social image of a multicultural school in terms of level of conflict. The teachers, who have more than five years of experience in primary schools with over 50% of foreign students, identify the conflicts that occur in the classroom and justify the main causes for them. [...]

2019 - 10.5565/rev/educar.975
Educar, Vol. 55 Núm. 1 (2019) , p. 183-200 (Monográfico)  
8.
12 p, 357.0 KB Violencia simbólica en la educación física escolar : un análisis crítico de las experiencias negativas del futuro profesorado de Educación Primaria / Camacho Miñano, María José (Universidad Complutense de Madrid) ; Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona)
Este estudio profundiza sobre las experiencias negativas de la Educación Física escolar cursada por el futuro profesorado de Educación Primaria, utilizándose para el análisis el concepto de violencia simbólica de Bourdieu. [...]
This is an in-depth study into future Primary Education teachers' negative experiences in Physical Education School, using Bourdieu's concept of symbolic violence. An analysis was conducted of 155 narratives of Primary Education teacher students in two Spanish universities. [...]
Este estudo aprofunda as experiências negativas da Educação Física Escolar cursada pelo futuro docente de Educação Primária, usando o conceito de violência simbólica de Bourdieu para a análise. [...]

2018 - 10.22456/1982-8918.79171
Movimento. Revista de Educaçao Física da UFRGS, Vol. 24, núm. 3 (2018) , p. 815-826  
9.
149 p, 2.6 MB L'Educació física des de l'aprenentatge per projectes : un estudi sobre la visió del professorat / Cortés Ferrero, Francisco ; Prat Grau, Maria ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En les primeres edats, la Psicomotricitat i després l'Educació Física, constitueixen la base que permet als alumnes assolir cert domini vers la seva motricitat i les seves capacitats cognitives front el seu desenvolupament. [...]
2014  
10.
20 p, 384.6 KB La voz del futuro profesorado de Educación Primaria sobre sus experiencias previas en Educación Fisica : de los contextos de participación a los de exclusión / Prat Grau, Maria (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Camacho Miñano, María José (Universidad Complutense de Madrid)
Este trabajo se centra en analizar las experiencias previas del futuro profesorado generalista de Educación Primaria (EP) en la asignatura de Educación Física (EF) cursada a lo largo de su escolarización obligatoria. [...]
This paper is focused on the analysis of the previous experience of future generalist Primary Education teachers in the Physical Education (PE) subject coursed throughout their compulsory schooling. Its interest is that these experiences are the lens or filter through which students make sense of their university learning, so it is necessary to give them a voice in order to help them in the reflecting and rethinking process about these pedagogical practices as a way to transform them. [...]

2018
Profesorado : revista de currículum y formación del profesorado, Vol. 22, núm. 3 (2018) , p. 433-452  

UAB Digital Repository of Documents : 69 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.