UAB Digital Repository of Documents 18 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
9 p, 225.3 KB Qualitative evaluation of an intervention to reduce energy poverty Revista de Saúde Pública / Jacques-Aviñó, Constanza (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Dvorzak, José Luis (Hospital Universitari de Bellvitge) ; Marí-Dell'Olmo, Marc 1978- (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Rodriguez Arjona, Maria Dolors (Socióloga e investigadora social (autónoma)) ; Peralta Chiriboga, Alejandro Andrés (Agència de Salut Pública de Barcelona) ; Carrere, Juli 1988- (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Benach, Joan (Universitat Pompeu Fabra) ; Ramos, Cristina (Associació Ecoserveis) ; Plana Izquierdo, Mònica (Asociación Bienestar y Desarrollo) ; López Medina, María José (Institut d'Investigació Biomèdica Sant Pau) ; Universitat Autònoma de Barcelona
To evaluate the "Energía, la justa" program, aimed at reducing energy poverty in the city of Barcelona, from the point of view of the target population and the workers involved in the intervention. A qualitative, descriptive and exploratory pilot study was carried out, with a phenomenological approach. [...]
2019 - 10.11606/s1518-8787.2019053001212
Revista de saúde pública, Vol. 53 (2019) , p. 62  
2.
12 p, 717.5 KB Facebook : aplicaciones educativas de la red social para la enseñanza del lenguaje en educación básica en la Institución Educativa Técnca Industrial Villa María de Soledad-Colombia / Ramos Díaz, Cristina (Institución Villa María de Soledad (Colòmbia)) ; Tobón Ospino, Mairene (Universidad de los Andes (Bogotà, Colòmbia))
El presente artículo busca analizar las aplicaciones de Facebook que pueden ser empleadas para la enseñanza del lenguaje en estudiantes de educación básica en la Institución Educativa Técnica Industrial Villa María de Soledad, Departamento del Atlántico, Colombia. [...]
This article seeks to analyze the Facebook applications that can be used for language teaching in elementary school students of Institución Educativa Técnica Industrial Villa María in the municipality of Soledad, Department of Atlántico, Colombia. [...]

2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (Articles)  
3.
19 p, 9.6 MB A hyaluronic acid demilune scaffold and polypyrrole-coated fibers carrying embedded human neural precursor cells and curcumin for surface capping of spinal cord injuries / Elkhenany, Hoda (Department of Surgery. Alexandria University) ; Bonilla, Pablo (Centro de Investigación Príncipe Felipe (València)) ; Giraldo, Esther (Universitat Politècnica de València. Departament de Biotecnologia) ; Alastrue-Agudo, Ana (Centro de Investigación Príncipe Felipe (València)) ; Edel, Michael J (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Vicent, María Jesús (Polymer Therapeutics Laboratory) ; Gisbert Roca, Fernando (Universitat Politècnica de València) ; Marínez Ramos, Cristina (Universitat Politècnica de València) ; Rodríguez Doblado, Laura (Universitat Politècnica de València) ; Monleón Pradas, Manuel (Universitat Politècnica de València) ; Moreno Manzano, Victoria (Neuronal and Tissue Regeneration Laboratory)
Tissue engineering, including cell transplantation and the application of biomaterials and bioactive molecules, represents a promising approach for regeneration following spinal cord injury (SCI). We designed a combinatorial tissue-engineered approach for the minimally invasive treatment of SCI-a hyaluronic acid (HA)-based scaffold containing polypyrrole-coated fibers (PPY) combined with the RAD16-I self-assembling peptide hydrogel (Corning® PuraMatrix™ peptide hydrogel (PM)), human induced neural progenitor cells (iNPCs), and a nanoconjugated form of curcumin (CURC). [...]
2021 - 10.3390/biomedicines9121928
Biomedicines, Vol. 9 Núm. 12 (december 2021) , p. 1928  
4.
17 p, 130.6 KB La tutoría académica en el escenario europeo de la Educación Superior / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Guillamón Ramos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quinquer, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
Los cambios en el contexto donde opera la educación superior están obligando a redirigir el tipo de ofrecimiento que sobre orientación académica y apoyo al estudiante ofertan las instituciones universitarias europeas. [...]
Changes in the context within which higher education operates are obliging European institutions to address the provision of academic guidance and student support. Previous guidance models, and student counselling services are under review in many institutions. [...]

2004
Revista interuniversitaria de formación del profesorado, Vol. 49, Núm. 18.1 (Abril 2004) , p. 61-77  
5.
18 p, 2.2 MB La transición Secundaria-Universidad y la incorporación a la Universidad : la acogida de los estudiantes de primer curso / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Muñoz Moreno, José Luis 1980- (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guillamón Ramos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente estudio analiza los procesos de transición de secundaria a la universidad y la acogida por parte de esta de los estudiantes de primer año. El estudio de campo realizado en la Universidad Autónoma de Barcelona recoge las opiniones que, sobre estos procesos, tienen responsables institucionales, estudiantes de primer año, alumnos de secundaria y organizaciones de estudiantes, entre otros. [...]
This article aims at analyzing the process of transition from secondary education to higher education and the reception given by universities to first year students. The study is carried out in Universitat Autònoma de Barcelonaand gathers information about the opinions and perceptions that first year students, secondary students, students associations, and vice-deans and institutional managers have about the process. [...]

2009
Revista española de pedagogía, Vol. 67, Núm. 242 (Enero-Abril 2009) , p. 27-44  
6.
23 p, 181.3 KB Las barreras y los obstáculos en el acceso de las profesoras universitarias a los cargos de gestión académica / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Guillamón Ramos, Cristina
Las instituciones universitarias no son pioneras en tener la mejor proporción posible de mujeres en cargos de gestión académica. Todo lo contrario, en el mundo empresarial se ha avanzado más. Las profesoras universitarias que ocupan cargos de gestión académica permanecen durante más tiempo ocupando cargos dentro de un mismo nivel en la estructura vertical de la organización que sus compañeros y muestran escaso interés por acceder a cargos de nivel superior en la escala jerárquica de la gestión universitaria. [...]
Universities are not pioneering in having the best proportion of women in the academic management positions. All the opposite, business enterprise has moved forward faster. Furthermore, it seems that female professors who have an academic management charge remain during more time occupying charges in the same vertical structure level of the organization than do their male colleagues, showing a scarce interest in accessing to superior charges in the hierarchical scale of the university management. [...]

2009
Revista de educación (Madrid), Num. 350 (Septiembre-Diciembre 2009) , p. 253-275  
7.
10 p, 123.9 KB La implicación de las profesoras en la gestión universitaria / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Guillamón Ramos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona)
En este artículo se exponen los principales resultados obtenidos al investigar como ejercen la participación las mujeres en los órganos de gobierno de la universidad. Partiendo de la aplicación de dos estrategias metodológicas, la observación sistemática categorial y la entrevista grupal, se concluye que existen ciertas diferencias de comportamiento entre géneros en las reuniones de toma de decisiones. [...]
This article highlights the main results obtained from research into the manner in which women participate in the university's governing bodies. Starting from the application of two methodological strategies, systematic categoric observation and group-based interview, the article concludes that there are certain behavioural differences between genders in meetings of a decision-taking nature. [...]

2009 - 10.7179/PSRI_2009.16.07
Pedagogía social, Núm. 16 (2009) , p. 95-104  
8.
17 p, 79.1 KB Profesoras universitarias y cargos de gestión / Tomàs i Folch, Marina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Duran-Bellonch, Mar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Guillamón Ramos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Lavié Martínez, José Manuel (Universidad de Sevilla)
En este artículo sintetizamos los hallazgos más relevantes de una investigación exploratoria que pretende estudiar la gestión universitaria en relación a la variable género. El estudio analiza el papel de las mujeres en las estructuras horizontales y verticales de gestión de cuatro universidades catalanas, prestando especial atención a sus expectativas y percepciones. [...]
In this article we summarize the most relevant findings from a research that purports to incorporate a gender perspective to the study of university management. The study analyzes the role of women in both horizontal and vertical management structures in four Catalan universities, paying attention to their expectations and perceptions. [...]

2008
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 11 (2008) , p. 113-129  
9.
22 p, 147.3 KB Elementos para la elaboración de planes de tutoría en la universidad / Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Feixas, Mònica (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Franch, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Medicina i Cirurgia Animals) ; Guillamón Ramos, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Quinquer, Dolors (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada)
La tutoría, entendida como conjunto de actuaciones dirigidas a apoyar el pleno desarrollo personal y académico del estudiante universitario, se considera, cada vez más, como un indicador de calidad. [...]
Tutorship, understood as a series of actions aimed at supporting the full personal and academic development of University students is increasingly considered as a quality indicator. If it is properly organized, it helps to improve the adjustment and performance of the students and also boosts the public image of the institution involved. [...]

2004
Contextos educativos : revista de educación, Núm. 6-7 (2003-2004) , p. 21-42  
10.
429 p, 1.5 MB La carrera investigadora de les professores universitàries / Guillamón Ramos, Cristina ; Tomàs i Folch, Marina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada
La finalitat de la tesi doctoral és analitzar els condicionants que influeixen en la carrera de les professores universitàries quant a investigadores i per a això s'han definit tres objectius: (a) descobrir les motivacions per les quals les dones investiguen; (b) copsar la percepció que les acadèmiques tenen respecte la seva carrera investigadora i (c) esbrinar els condicionants que les acadèmiques troben al llarg de la seva carrera investigadora per motius de gènere. [...]
The purpose of the Ph. D. thesis is to analyse and understand the constraints met by women researchers in academia. In order to achieve that, three objectives have been defined: (a) Understand why women are engaged in research activities; (b) Capture the perceptions that women researchers have regarding their research career and (c) Analyze which challenges they have to face because of their gender. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2012  

UAB Digital Repository of Documents : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.