UAB Digital Repository of Documents 64 records found  previous11 - 20nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
11.
5 p, 335.8 KB Simple o ximple? Una reflexió sobre la poesia infantil / Munita, Felipe (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
2019
Faristol, Núm. 89 (2019) , p. 26-29  
12.
16 p, 115.3 KB Investigació, escriptores i educació literària : a propòsit d'Aurora Bertrana / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona)
Aquest text ofereix un estat de la qüestió de les edicions i els estudis relatius a Aurora Bertrana. L'objectiu és, d'una banda, ajudar a orientar possibles nous projectes editorials i derecerca, i de l'altra, contribuir a eradicar-ne dues fal·làcies recurrents: la falta de suport del seupare en la carrera literària de l'autora i l'oblit a què ha estat relegada en qualitat de dona escriptora.
2017
Els Marges, Núm. 112 (2017) , p. 54-69  
13.
371 p, 5.1 MB La Colección Semilla y la educación literaria para Básica Primaria en Colombia : currículo, libro álbum y formación docente / Valencia Leguizamón, Mariana ; Real Mercadal, Neus, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
Esta investigación integra tres campos de estudio -políticas curriculares, libros álbum y formación docente- articulados en el marco de la Didáctica de la literatura infantil y juvenil, y orientados por el objetivo de conceptualizar, diseñar, implementar y evaluar una propuesta de formación básica docente circunscrita al ámbito de la educación literaria, y dirigida al contexto de la formación de maestros de literatura en la Universidad del Quindío (UQ) (Colombia). [...]
This research integrates three fields of study - curricular policies, album books and teacher training - articulated within the Didactics of children's and juvenile literature framework, and oriented by the objective of conceptualizing, designing, implementing and evaluating a proposal for basic teacher training circumscribed to the field of literary education, and directed towards the context of literature teachers training at the University of Quindío (UQ) (Colombia). [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
14.
4 p, 324.2 KB Salut, Aloma! / Real Mercadal, Neus
2019
Serra d'or, Núm. 710 (2019) , p. 43-46  
15.
20 p, 533.1 KB La formación básica de docentes de educación infantil en lengua escrita y literatura. El caso de la Universidad Autónoma de Barcelona - UAB / Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Gil-Juan, Maria-Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El presente artículo expone los resultados de una investigación llevada a cabo en la Universidad Autónoma de Barcelona (UAB) para evaluar la formación básica en didáctica de la lengua escrita y la literatura del alumnado de educación infantil. [...]
O presente artigo expõe os resultados de uma pesquisa realizada na Universidade Autônoma de Barcelona (UAB) para avaliar a formação básica em didática da língua escrita e da literatura das crianças da educação infantil. [...]
This article presents the results of a research performed in the Autonomous University of Barcelona (UAB) to evaluate the basic training in didactics of written language and literature for students of early childhood education. [...]

2018 - 10.1590/0104-4060.62756
Educar em Revista, Vol. 34, núm. 72 (2018) , p. 131-150  
16.
7 p, 86.4 KB Treball de Fi de Màster [42960] / Manresa Potrony, Mireia ; Portell Rifa, Joan ; Munita, Felipe ; Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
El treball final de màster té com a objectiu principal aplicar els coneixements i habilitats desenvolupats durant el curs en el disseny, execució i defensa d'un projecte d'intervenció relacionat amb les biblioteques escolars i/o la promoció de la lectura. [...]
A master thesis aims at getting participants in the master programme to apply the knowledge and abilities acquired during the course so as to design, implement and present a project related to pedagogical interventions that can be carried out through the use of school libraries or through the organisation of activities to promote reading. [...]
El trabajo final de máster tiene como objetivo principal aplicar los conocimientos y habilidades desarrollados durante el curso en el diseño, ejecución y defensa de un proyecto de intervención relacionado con las bibliotecas escolares y / o la promoción de la lectura. [...]

2018-19
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
17.
10 p, 103.7 KB Didàctica de la llengua escrita i la literatura en educació infantil [103680] / Real Mercadal, Maria Neus ; Fittipaldi, Martina ; Salas, Nayme Daniela ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'assignatura se centra bàsicament en els àmbits següents: a) el coneixement de les característiques de la llengua escrita i de les activitats de llegir i escriure; b) els processos d'aprenentatge de l'infant i, específicament, els que fan referència a la lectura i l'escriptura; c) els coneixements amb relació a l'ensenyament i l'aprenentatge del llenguatge escrit i els aspectes metodològics del treball a l'aula; d) les diferents finalitats de l'educació literària en aquestes edats, amb especial atenció al context d'immersió lingüística a l'escola; e) les característiques dels diferents tipus de llibres i literatura per a infants en els diferents formats i suports impresos i en pantalla; 1 impresos i en pantalla; f) els criteris de valoració i selecció escolar dels llibres infantils segons els objectius educatius i la manera d'utilitzar-los en la interacció amb els infants a l'aula. [...]
The course focuses mainly on the following areas: a) the features of written language discourse and the nature of reading and writing tasks; b) children learning processes, especially those concerned with the development of reading and writing skills; c) teaching and learning how to write and how to organise written tasks in the classroom; d) the different purposes of literary education at early ages, especially in the context of language immersion schools; e) the characteristics of children books and literature: types and formats of printed and digital books. [...]
La asignatura se centra básicamente en los siguientes ámbitos: a) el conocimiento de las características de la lengua escrita y de las actividades de leer y escribir; b) los procesos de aprendizaje del niño y, específicamente, los que hacen referencia a la lectura y la escritura; c) los conocimientos en relación con la enseñanza y el aprendizaje del lenguaje escrito y los aspectos metodológicos del trabajo en el aula; d) las diferentes finalidades de la educación literaria en estas edades, con especial atención al contexto de inmersión lingüística en la escuela; e) las características de los diferentes tipos de libros y literatura para niños en los diferentes formatos y soportes impresos y en pantalla; f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la 1 f) los criterios de valoración y selección escolar de los libros infantiles según los objetivos educativos y la manera de utilizarlos en la interacción con los niños en el aula. [...]

2018-19
Grau en Educació Infantil [847]
3 documents
18.
7 p, 91.5 KB Llenguatges i currículums [102076] / Margalló González, Ana María ; Fittipaldi, Martina ; Duran Pasola, Mireia ; Munita, Felipe ; Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La finalitat d'aquesta assignatura és l'adquisició de les bases per a l'ensenyament i l'aprenentatge de les llengües i el coneixement del currículum de llengües a l'Educació Primària, així com de coneixements i pràctiques educatives sobre els següents àmbits específics de didàctica de la llengua i la literatura: L'ensenyament i l'aprenentatge inicial de la llengua escrita. [...]
This course provides future primary school teachers with background knowledge on the processes of teaching and learning languages in formal settings. Participants will also become familiar with the Language Curriculum for Primary Education and with examples of good practices related to language and literature education, especially in the following areas: Teaching early writers. [...]
La finalidad de esta asignatura es la adquisición de las bases para la enseñanza y el aprendizaje de las lenguas y el conocimiento del currículo de lenguas en la Educación Primaria, así como de los conocimientos y prácticas educativas sobre los siguientes ámbitos específicos de didáctica de la lengua y la literatura: • La enseñanza y el aprendizaje inicial de la lengua escrita. [...]

2018-19
Grau en Educació Primària [896]
3 documents
19.
4 p, 79.7 KB Instruments d'Accés i Difusió Cultural [42963] / Real Mercadal, Maria Neus ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul relaciona la biblioteca escolar i les activitats de promoció lectora amb les formes socials d'accés cultural. Es dedica especial atenció a la pròpia formació dels mediadors a través de la participació en les activitats culturals (clubs de lectura, cinema fòrum, exposicions artístiques, representacions teatrals, audicions musicals, rutes literàries, etc. [...]
This module relates the pedagogical objectives of school libraries and the activities to enhance reading with the social forms of accessing culture. It particularly aims at training participants to become cultural mediators by encouraging them to take place in cultural activities (reading clubs, cinema forums, artistic exhibitions, theatre plays, concerts, literary routes, etc. [...]
Este módulo relaciona la biblioteca escolar y las actividades de promoción lectora con las formas sociales de acceso cultural. Se dedica especial atención a la propia formación de los mediadores a través de la participación en actividades culturales (clubes de lectura, cine foro, exposiciones artísticas, representaciones teatrales, audiciones musicales, rutas literarias, etc. [...]

2018-19
Màster Universitari en Biblioteca Escolar i Promoció de la Lectura [1166]
3 documents
20.
26 p, 326.7 KB Valorar la literatura infantil digital : propuesta práctica para los mediadores / Real Mercadal, Neus ; Correro Iglesias, Cristina 1974-
La literatura infantil digital supone un nuevo paradigma literario que requiere criterios específicos de valoración. A pesar de los avances académicos, no se ha desarrollado ni implementado aún una herramienta práctica de evaluación y selección de esta literatura en el ámbito social. [...]
Digital children's literature supposes a new literary paradigm that requires specific evaluation criteria. In spite of academic advances, a practical tool for evaluation and selection of this literature in the social field has not been developed or implemented yet. [...]

2018 - 10.17648/textura-2358-0801-20-42-3639
Textura, Vol. 20, núm. 42 (2018) , p. 8-33  

UAB Digital Repository of Documents : 64 records found   previous11 - 20nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.