UAB Digital Repository of Documents 46 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 7.50 seconds. 
1.
22 p, 271.3 KB Implicancias teórico-clínicas de las prácticas psicoterapéuticas feministas o con perspectiva de género en Chile / Gonzalez Barrientos, Marcela (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Godoy, Denisse (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Herrera González, Carolina (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Campos, Tamara (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Rodríguez, María Ignacia (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile)) ; Baez, Teresa (Pontificia Universidad Católica de Valparaíso (Xile))
Este artículo tiene como objetivo comprender, mediante el análisis de 16 entrevistas semiestructuradas, las implicancias teórico-clínicas del posicionamiento con perspectiva de género o feminista en la práctica psicoterapéutica contemporánea en Chile, desde la perspectiva de consultantes y psicoterapeutas. [...]
This article aims to understand, through 16 semi-structured interviews analysis, the theoretical-clinical implications of the gender or feminist perspective in contemporary psychotherapeutic practice in Chile, from the perspective of consultants and psychotherapists. [...]

2024 - 10.5565/rev/qpsicologia.2010
Quaderns de psicologia, Vol. 26 Núm. 1 (2024) , p. e2010 (Artículos)  
2.
5 p, 230.2 KB Editorial del número especial "Jordi Domènech i la didàctica de les ciències" / Couso, Digna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; López Simó, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Navarro Palà , Maria (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Hernández Rodríguez, María Isabel ; Garrido Espeja, Anna ; Grimalt-Álvaro, Carme (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Simarro Rodríguez, Cristina (Universitat Politècnica de Catalunya. Institut de Ciències de l'Educació) ; Tena Gallego, Èlia (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
En aquest editorial repassem la trajectòria del Jordi Domènech com a autor de la nostra revista, destacant el seu gran impacte tant en número de cites com en número de descàrregues. Seguidament, presentem l'estructura del monogràfic i la diversitat d'autories que inclou, amb la voluntat de reflectir com de ric i variat el seu llegat.
In this editorial, we review Jordi Domènech's trajectory as an author for our journal, emphasizing his significant impact in terms of both citation numbers and download figures. Subsequently, we outline the structure of the monograph and the diversity of authorship it encompasses, aiming to reflect the richness and variety of his legacy.
En este editorial repasamos la trayectoria de Jordi Domènech como autor de nuestra revista, destacando su gran impacto tanto en el número de citas como en el número de descargas. Seguidamente, presentamos la estructura del monográfico y la diversidad de autorías que incluye, con la voluntad de reflejar como de rico y variado es su legado.

2024 - 10.5565/rev/ciencies.502
Ciències : revista del professorat de ciències de primària i secundària, Núm. 47 (2024) , p. 2-6 (Editorial)  
3.
25 p, 527.4 KB Las primeras mujeres periodistas que escriben a Miguel de Unamuno : inquietudes y preocupaciones intelectuales a través del estudio de su correspondencia / Rodríguez-Fidalgo, Mª Isabel ; Paíno-Ambrosio, Adriana (Universidad de Salamanca)
El inicio del siglo XX marcó el comienzo de la evolución en el modelo de mujer, dando lugar a una transformación en las relaciones de género que habían existido hasta ese momento. Poco a poco el "mundo femenino" se fue incorporando a facetas atribuidas al masculino, como es el caso de su presencia en las redacciones de los periódicos. [...]
El principi del segle XX va marcar l'inici d'una evolució en el model de dona que va donar lloc a una transformació en les relacions de gènere que havien existit fins aquell moment. De mica en mica, el "món femení" es va anar incorporant a esferes atribuïdes al masculí, com és el cas dels diaris i la premsa. [...]
The turn of the twentieth century witnessed the beginning of an evolution in the model of womanhood, giving way to a transformation in the gender relations that had existed up to that point. Little by little, the "feminine world" inserted itself into aspects of the masculine sphere, including the editorial staff at newspapers. [...]

2022 - 10.1344/Lectora2022.28.2
Lectora : revista de dones i textualitat, Núm. 28 (2022) , p. 33-57 (Dossier I)  
4.
21 p, 5.7 MB Synthesis, In Vitro Profiling, and In Vivo Evaluation of Benzohomoadamantane-Based Ureas for Visceral Pain : A New Indication for Soluble Epoxide Hydrolase Inhibitors / Codony, Sandra (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Entrena, José M. (Universidad de Granada) ; Calvó-Tusell, Carla (Universitat de Girona) ; Jora, Beatrice (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; González-Cano, Rafael (Universidad de Granada) ; Osuna, Sílvia (Institució Catalana de Recerca i Estudis Avançats) ; Corpas, Rubén (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Morisseau, Christophe (University of California) ; Pérez, Belén (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Farmacologia, de Terapèutica i de Toxicologia) ; Barniol-Xicota, Marta (KU Leuven-University) ; Griñán-Ferré, Christian (Universitat de Barcelona) ; Pérez, Concepción (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Rodríguez-Franco, María Isabel (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya)) ; Martínez, Antón L. (Universidade de Santiago de Compostela) ; Loza, M. Isabel (Universidade de Santiago de Compostela) ; Pallàs, Mercè (Universitat de Barcelona) ; Verhelst, Steven H. L. (AG Chemical Proteomics) ; Sanfeliu i Pujol, Coral (Institut d'Investigacions Biomèdiques August Pi i Sunyer) ; Feixas, Ferran (Universitat de Girona) ; Hammock, Bruce D. (University of California) ; Brea, José (Universidade de Santiago de Compostela) ; Cobos, Enrique J. (Universidad de Granada) ; Vázquez, Santiago (Consejo Superior de Investigaciones Científicas (Espanya))
The soluble epoxide hydrolase (sEH) has been suggested as a pharmacological target for the treatment of several diseases, including pain-related disorders. Herein, we report further medicinal chemistry around new benzohomoadamantane-based sEH inhibitors (sEHI) in order to improve the drug metabolism and pharmacokinetics properties of a previous hit. [...]
2022 - 10.1021/acs.jmedchem.2c00515
Journal of Medicinal Chemistry, Vol. 65 (october 2022) , p. 13660-13680  
5.
286 p, 16.9 MB Trajectòries d'aprenentatge dels alumnes de 4t d'ESO (15-16 anys) sobre el model cineticocorpuscular avançat de matèria / Moltó Palomares, María Ángeles ; Pintó Casulleras, Roser, dir. ; Hernández Rodríguez, María Isabel, dir.
En aquesta recerca s'han estudiat les trajectòries d'aprenentatge d'un grup d'estudiants de 4t de l'ESO (15-16 anys) sobre un model cineticocorpuscular (CC) avançat de matèria. En aquest estudi s'ha definit el model escolar objectiu més adient pels alumnes d'aquest nivell a partir de la literatura existent del model cinetico corpuscular, el model CC avançat de matèria. [...]
En esta investigación se han estudiado las trayectorias de aprendizaje de un grupo de estudiantes de 4º de la ESO (15-16 años) sobre el modelo cineticocorpuscular (CC) avanzado de materia. En este estudio se ha definido un modelo escolar objetivo adecuado para los alumnos de este nivel a partir de la literatura del modelo cinetico corpuscular, el modelo CC avanzado de materia. [...]
In this research, it has been studied the learning trajectories on an advanced corpuscular kinetic model of matter in a group of 15-16 year old students. The study defined the most appropriate teaching approach targeted to students at this level, based on the existing literature in the field. [...]

2022  
6.
18 p, 379.7 KB Eficacia de los modelos inmersivos de comunicación y estructura de la información vinculados al compromiso social : estudio de caso de AJ Contrast / Rodríguez-Fidalgo, Mª Isabel (Universidad de Salamanca) ; Paíno-Ambrosio, Adriana (Universidad de Salamanca)
Los mecanismos que hacen posible la narración inmersiva se convierten en el centro de atención de este estudio. Partiendo de los modelos inmersivos de comunicación y estructura de la información, que plantean una reformulación de los parámetros clásicos comunicativos, se analiza su aplicación a los proyectos desarrollados por el laboratorio de innovación Al Jazeera Contrast, que desde hace años está apostando fuertemente por la utilización de dichas tecnologías dentro del campo del periodismo inmersivo. [...]
Els mecanismes que fan possible la narració immersiva són el centre d'atenció d'aquest estudi. Partint dels models immersius de comunicació i estructura de la informació, que plantegen una reformulació dels paràmetres clàssics comunicatius, s'analitza la seva aplicació als projectes desenvolupats pel laboratori d'innovació Al Jazeera Contrast, que des de fa anys aposta fortament per la utilització d'aquestes tecnologies dins del camp del periodisme immersiu. [...]
The mechanisms that make immersive storytelling possible are the focus of this study. Based on immersive models of communication and information structure, which propose a reformulation of traditional communicative parameters, we analyse their application to projects developed by the innovation laboratory Al Jazeera Contrast, which for years has been strongly committed to the use of these technologies in the field of immersive journalism. [...]
Anàlisi is a science journal published by the Journalism and Communication Sciences Department of the Autonomous University of Barcelona (UAB). The journal has been published by the UAB Journalism Department since 1980. [...]

2022 - 10.5565/rev/analisi.3450
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Vol. 66 (2022) , p. 63-80 (Articles)  
7.
20 p, 580.7 KB Las lenguas artificiales musicales / Rodríguez Ponce, María Isabel (Universidad de Extremadura. Departamento de Filología Hispánica y Lingüística General)
Este trabajo intenta definir el lugar y el valor de las lenguas musicales dentro de una investigación en equipo sobre lenguas artificiales. En este recorrido se enfocará la permanente brecha entre ficción y no ficción en estos constructos lingüísticos y se establecerá un panorama histórico de lenguas. [...]
This paper tries to define the place and the value of the musical languages within a group research on artificial languages. In this path we will focus on the permanent gap between fiction and nonfiction in these linguistic constructs, and a historical panorama of languages will be established. [...]

2020
Estudios de lingüística del español, Vol. 41 (2020) , p. 149-168 (Artículos)  
8.
47 p, 2.2 MB Valoració de la utilitat i l'eficàcia de la unitat didàctica "Els nostres gens : un assumpte científic o social?" / Massa Gómez, Marc ; Hernández Rodríguez, María Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
En el present treball es pretén valorar la utilitat i l'eficàcia de nivell 2 de la unitat didàctica "Els nostres gens: un assumpte científic o social?". Per fer-ho s'han tingut en compte les valoracions dels qüestionaris KPSI realitzats pels alumnes tant a l'inici com al final de la unitat didàctica i les respostes dels alumnes a dues activitats avaluatives. [...]
juny 2019  
9.
6 p, 114.3 KB El Context en la Recerca sobre l'Ensenyament i l'Aprenentatge de les Ciències i de les Matemàtiques [43930] / Badillo Jiménez, Edelmira Rosa ; Sanmartí Puig, Neus ; Sala Sebastià, Gemma ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest mòdul abordarà de manera transversal alguns dels principals processos relacionats amb l'educació científica i matemàtica com son el treball pràctic, els projectes escolars, les tecnologies per a l'aprenentatge i la comunicació a l'aula, la resolució de problemes i l'avaluació. [...]
Este módulo abordará de manera transversal algunos de los principales procesos relacionados con la educación científica y matemática como son el trabajo práctico, los proyectos escolares, las tecnologías para el aprendizaje y la comunicación en el aula, la resolución de problemes y la evaluación. [...]

2019-20
Màster Universitari en Recerca en Educació [1169]
3 documents
10.
5 p, 108.2 KB Ensenyament i aprenentatge del coneixement del medi natural, social i cultural [102046] / Junyent i Pubill, Mercè ; Valdés Sánchez, Laura ; Domènech Casal, Jordi ; Canals Cabau, Maria Roser ; Hernandez Rodriguez, Maria Isabel ; Anguera Cerarols, Carles ; Gil Carmona, Francisco ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Analitzar el currículum d'Educació Primària en relació al Coneixement del Medi Natural, Social i Cultural. Interpretar el currículum en funció dels diversos criteris que es poden tenir en compte per seleccionar, organitzar o seqüenciar els continguts escolars relatius a l'estudi de la natura i la societat. [...]
Analizar el currículo de Educación Primaria relacionado con el Conocimiento del Medio Natural, Social y Cultural. Interpretar el currículo en función de los diversos criterios que se deben considerar para seleccionar, organizar o secuenciar los contenidos escolares relativos al estudio de la naturaleza y la sociedad. [...]

2019-20
Grau en Educació Primària [896]
3 documents

UAB Digital Repository of Documents : 46 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.