UAB Digital Repository of Documents 4 records found  Search took 0.00 seconds. 
1.
5 p, 861.6 KB Llenguatges de la Física i recursos digitals dels docents / Gras-Martí, Albert (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Cano Villalba, Marisa (Universitat d'Alacant. Departament Física Aplicada) ; Milachay, Yuri (Universidad Peruana de Ciencias Aplicadas. Departamento Física) ; Sifredo, Carlos (Ministerio de Educación (Cuba)) ; Soler-Selva, Vicent ; Valdés, Pablo (Instituto Superior de Tecnologías y Ciencias Aplicadas (Cuba))
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
2.
5 p, 371.9 KB Applets para la enseñanza de elementos de relatividad / Alonso Sánchez, Manuel ; Soler Selva, Vicent
2005
Enseñanza de las ciencias, Núm. Extra (2005) , p. 1-5  
3.
15 p, 248.0 KB La relatividad en el bachillerato : una propuesta de unidad didáctica / Alonso Sánchez, Manuel (IES Leonardo da Vinci (Alicante)) ; Soler Selva, Vicent (IES Sixto Marco (Elx))
En este artículo se argumenta a favor del mantenimiento de la introducción a la relatividad en el bachillerato. Se enumeran deficiencias en la enseñanza tradicional y se exponen las características básicas de una propuesta alternativa. [...]
In this paper we argue in favor of keeping the introduction to the study of relativity in high school education. Deficiencies in the traditional teaching of the subject are noted and the basic characteristics of an alternative proposal are exposed. [...]

2006 - 10.5565/rev/ensciencias.3793
Enseñanza de las ciencias, V. 24 n. 3 (2006) p. 439-454  
4.
9 p, 454.3 KB Experimentació amb tecnologia ExAC des d'una orientació de l'ensenyament com a investigació / Soler-Selva, Vicent F. ; Gras Martí, Albert
Es proposa la integració d'experiments quantitatius en les classes de física o de química mitjançant l'experimentació assistida per calculadora gràfica (ExAC). Aquesta integració reforça el procés d'ensenyament-aprenentatge i encaixa amb l'orientació de l'ensenyament com a investigació dirigida. [...]
We propose to integrate the performance of quantitative experiments in the physics or chemistry lectures by means of ExAC (Experimenting with the Aid of a graphics Calculator). This integration reinforces the teaching-learning process and fits perfectly well into the framework of science teaching by guided research. [...]

2003 - 10.5565/rev/ensciencias.3950
Enseñanza de las ciencias, V. 21 N. 1 (2003) , p. 173-181  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.