1.
|
|
2.
|
3.1 MB |
La inclusió d'alumnes amb necessitats específiques de suport : percepció docent de les pràctiques educatives a educació infantil, primària i secundària
/
Centellas Comellas, Albert ;
Jurado de los Santos, Pedro, dir.
La inclusió educativa és un dels reptes actuals en els centres educatius. Per tant, aquest estudi es base en l'anàlisi de les pràctiques que els docents porten a terme en els centres educatius d'infantil, primària i secundària i com aquestes influeixen en l'atenció a l'alumnat analitzant la pròpia percepció de les estratègies portades a terme. [...] La inclusión educativa es uno de los retos actuales en los centros educativos. Por tanto, este estudio se basa en el análisis de las prácticas que los docentes llevan a cabo en los centros educativos de infantil, primaria y secundaria y cómo éstas influyen en la atención al alumnado analizando la propia percepción de las estrategias llevadas a cabo. [...] Educational inclusion is one of the current challenges in schools. Therefore, this study is based on the analysis of the practices that teachers carry out in children's, primary and secondary schools and how these influence attention to students by analyzing the own perception of the strategies carried out Currently, educational centers are in the process of changes, these entail reflection, coordination, among others. [...]
2023
|
|
3.
|
|
4.
|
|
5.
|
12 p, 275.4 KB |
Los paladines de la mujer : ética caballeresca y protofeminismo masculino en la España bajomedieval e ilustrada
/
Espinosa Gutiérrez, Jesús (Universidad Europea del Atlántico)
El propósito del presente artículo es examinar, bajo la óptica de género, los textos y tratados antimisóginos de autores masculinos que, desde la España cristiana bajomedieval, pasando por la renacentista, hasta la Ilustración, manifestaron un discurso defensor del honor y de la excelencia moral de la mujer. [...] El propòsit del present article és examinar, sota l'òptica de gènere, els texts i tractats antimisògins d'autors masculins que, des de l'Espanya cristiana baixmedieval, passant per la renaixentista, fins la Il·lustració, van manifestar un discurs defensor de l'honor i de l'excel·lència moral de la dona. [...] The purpose of this article is to examine from a gender perspective the anti-misogynist texts and treatises of male authors who, from late medieval and Renaissance Christian Spain to the Enlightenment, expressed a discourse defending the honor and moral excellence of women. [...]
2023 - 10.5565/rev/mitologias.1014
Mitologías hoy, Vol. 29 (2023) , p. 44-55 (Dossier)
|
|
6.
|
|
7.
|
140 p, 2.4 MB |
Análisis y propuesta de material de carácter divulgativo sobre comunicación para niños y niñas de 10 a 12 años
/
González Jiménez, Ana ;
Medina González, Marina ;
Torras Planas, Núria, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de la Comunicació
Com de necessari és que els menors disposin d'una educació en matèria de comunicació mediàtica a les escoles i com es podria dur a terme? Aquest projecte analitza les propostes didàctiques sobre comunicació del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO i la Càtedra de cultura audiovisual i alfabetització mediàtica d'RTVE, amb l'objectiu de conèixer els materials i la necessitat que existeix actualment de disposar d'una educació en matèria de comunicació mediàtica, enfocada en menors d'entre els 10 i 12 anys i, a partir d'aquesta anàlisi i recerca, juntament amb una sèrie de variables i recomanacions de professionals del sector, crear una proposta de millora. ¿Cómo de necesario es que los menores dispongan de una educación en materia de comunicación mediática en las escuelas y como se podría llevar a cabo? Este proyecto analiza las propuestas didácticas sobre comunicación del Consell Audiovisual de Catalunya (CAC), la UNESCO y la Cátedra de cultura audiovisual y alfabetización mediática de RTVE, con el objetivo de conocer los materiales y la necesidad que existe actualmente de disponer de una educación en materia de comunicación mediática, enfocada en menores de entre los 10 y 12 años de edad y, a partir de dicho análisis e investigación, junto con una serie de variables y recomendaciones de profesionales del sector, crear una propuesta de mejora. How necessary is it for minors to have an education in media communication in schools and how could it be carried out? This project analyzes the didactic proposals on communication of the Audiovisual Council of Catalonia (CAC), UNESCO and the Chair of audiovisual culture and media literacy of RTVE, with the aim of knowing the materials and the need that currently exists for an education in matter of media communication, focused on minors between 10 and 12 years of age and, based on said analysis and research, together with a series of variables and recommendations from professionals in the sector, create a proposal for improvement.
2023 Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]
|
|
8.
|
|
9.
|
6.5 MB |
La dimensión ética en la relación socioeducativa : una teoría fundamentada
/
Corbella Molina, Laura ;
Úcar, Xavier, dir.
Aquesta tesi doctoral presenta un estudi que caracteritza a nivell teòric i pràctic la dimensió ètica en la relació socioeducativa. Sorgeix de la necessitat expressada pels discursos acadèmics i professionals de desenvolupar les qüestions ètiques en l'educació social des d'una perspectiva pràctica i relacional. [...] Esta tesis doctoral presenta un estudio que caracteriza a nivel teórico-práctico la dimensión ética en la relación socioeducativa. Surge de la necesidad expresada por los discursos académicos y profesionales de desarrollar las cuestiones éticas en la educación social desde una perspectiva práctica y relacional. [...] This doctoral thesis presents a study that characterises at a theoretical-practical level the ethical dimension in the socio-educational relationship. It arises from the need expressed by academic and professional discourses to develop ethical issues in social education from a practical and relational perspective. [...]
2023
|
|
10.
|
75 p, 1.2 MB |
D'existències, perspectives i contextos
/
Pluvins De Frutos, Josep Maria ;
Riba Miralles, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filosofia) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Filosofia i Lletres
Aquest treball vol reivindicar unes humanitats de sabers interdisciplinars i integradors en les que l'existència de les persones són objecte d'estudis permanents i dependents de les diferents perspectives i dels contextos en els que són abordats. [...] Este trabajo quiere reivindicar el estudio de unas humanidades de saberes interdisciplinares e integradores en las que la existencia de las personas son objeto de estudios permanentes y dependientes de las diferentes perspectivas y de los contextos en los que son abordados. [...] This project wants to vindicate the humanities of interdisciplinary and inclusive knowledge in which the existence of people is the subject of permanent studies and depends on the different perspectives and contexts in which they are addressed. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Grau en Humanitats [1139]
|
|