1.
|
|
2.
|
|
3.
|
24 p, 1.2 MB |
Estratègies de resistència creativa contra la gentrificació : perspectiva des del cas de Barranco
/
Rodríguez Gómez, Joan Campio (Universitat de Barcelona)
A través del cas peruà de Barranco, aquest article trasllada els debats actuals que estan tenint lloc a nivell global sobre gentrificació al context llatinoamericà. Concretament ho fa a partir de les particularitats que tenen lloc a Llatinoamèrica, per centrar-se, d'una banda, en les formes de resistència creativa que fan front a aquest procés, i on, destaca l'artivisme, i d'altra banda, en com sorgeixen aquestes en les estratègies de resistència al fenomen de la gentrificació. [...] Through the Peruvian case of Barranco, this article takes the current debates about gentrification in a globally level and moves it forward in the context of today's Latin American. Specifically, it is based on the particularities that show up in Latin America, to focus, on the one hand, on the forms of creative resistance that face gentrification process where artivism stands out as the main strategy that goes hand in hand with a political tool. [...]
2019 - 10.5565/rev/periferia.682
Perifèria : revista de recerca i formació en antropologia, Vol. 24 Núm. 1 (junio 2019) , p. 80-103 (Artículos)
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
27 p, 748.5 KB |
Diseño de políticas de sostenibilidad y prácticas ciudadanas : el caso del comercio y las agendas 21 locales
/
Espluga, Josep, 1964- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Boso i Gaspar, Àlex (Universidad de la Frontera (Temuco, Chile)) ;
Prades, Ana (Centro de Investigaciones Energéticas, Medioambientales y Tecnológicas (Espanya))
En el presente artículo, se analiza, en primer lugar, la distancia entre lo que la gente dice y lo que la gente hace en relación con la sostenibilidad en su vida cotidiana; en segundo lugar, se intenta conectar este conocimiento con el diseño y la elaboración de políticas de sostenibilidad. [...] En el present article s'analitza, en primer lloc, la distància entre el que la gent diu i el que la gent fa en relació amb la sostenibilitat en la seva vida quotidiana; en segon lloc, s'intenta connectar aquest coneixement amb el disseny i l'elaboració de polítiques de sostenibilitat. [...] This article first analyses the distance between what people say and what people do in relation to sustainability in their daily lives; and, secondly, it tries to connect this knowledge to the design and development of sustainability policies. [...]
2015 - 10.5565/rev/papers.2224
Papers : revista de sociologia, Vol. 100 Núm. 4 (octubre-desembre 2015) , p. 425-451 (Artículos de monográfico)
|
|
7.
|
|
8.
|
1 p, 148.3 KB |
Conversem per avaluar en Educació per a la Sostenibilitat
/
Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Aquesta experiència avaluadora s'ha realitzat en el marc del conveni de col·laboració entre la Universitat Autònoma de Barcelona (UAB) i l'àrea de Medi Ambient de l'ajuntament de Sant Cugat del Vallès, amb la finalitat d'avaluar les noves activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa (PDE), un programa educatiu que s'ofereix a les escoles de Sant Cugat. [...]
2010
Forum d'Educació Ambiental 2000+10. Tarragona, Catalunya, : 2010
|
|
9.
|
|
10.
|
11 p, 1.6 MB |
Trobant el propi camí cap a l'escola sostenible… (canviant el model d'Agenda 21 escolar)
/
Llerena del Castillo, Germán (Ajuntament de Sant Cugat del Vallès) ;
Grau Roca, Pere (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Amat, Arnau (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat) ;
Espinet, Mariona (Universitat Autònoma de Barcelona. Grup de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat, Escola i Comunitat)
Presentació de diapositives que va acompanyar la presentació oral a les Jornades de la Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat del 2010.
2010
L'Estat de la Recerca en Educació per a la Sostenibilitat. 'Xarxa de Recerca en Educació per a la Sostenibilitat'. Barcelona, Catalunya, : 2010
|
|