1.
|
|
2.
|
|
3.
|
18 p, 6.5 MB |
Value capture and embeddedness in social-purpose-driven ecosystems. A multiple-case study of European digital healthcare platforms
/
Pundziene, Asta (Kaunas University of Technology) ;
Gerulaitiene, Neringa (Kaunas University of Technology) ;
Bez, Sea Matilda (University of Montpellie) ;
Georgescu, Irène (University of Montpellie) ;
Mathieu, Christopher (Lund University) ;
Carrabina Bordoll, Jordi (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Microelectrònica i Sistemes Electrònics) ;
Rialp Criado, Josep (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ;
Nieminen, Hannu (Tampere University) ;
Varri, Alpo (Tampere University) ;
Boethius, Susanne (Lund University) ;
van Gils, Mark (Tampere University) ;
Giménez, Víctor (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ;
Narbón Perpiñá, Isabel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ;
Prior Jiménez, Diego (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ;
Vilutiene, Laura (Kaunas University of Technology)
We aim to answer the question of the effect of a social-purpose-driven ecosystem on value capture from digital health platforms. We call the social-purpose-driven ecosystem a phenomenon which seeks social impact before profits and aims to empower citizens for individual and collective well-being. [...]
2023 - 10.1016/j.technovation.2023.102748
Technovation, Vol. 124 (June 2023) , art. 102748
|
|
4.
|
|
5.
|
21 p, 197.2 KB |
Sentidos y experiencias juveniles sobre violencia y narcotráfico en Sinaloa : estudio de caso del Culiacanazo
/
Burgos Dávila, César Jesús (Universidad Autónoma de Sinaloa (Mèxic)) ;
Moreno Candil, David (Universidad Autónoma de Occidente (Mèxic)) ;
Almonacid Buitrago, Julián Alveiro (Universidad Pedagógica Nacional (Bogotà, Colòmbia))
El 17 de octubre de 2019 en Culiacán, Sinaloa se vivió una violencia desbordante tras el fallido operativo para capturar a Ovidio Guzmán López. El culiacanazo marcó un precedente en la historia del narcotráfico y la violencia en México. [...] On October 17, 2019, an overwhelming wave of violence was experienced in Culiacan, Sinaloa after the failed operation to capture Ovidio Guzmán López. The Culiacanazo, as it was later referred, set a precedent in the history of drug trafficking and violence in Mexico. [...]
2023 - 10.5565/rev/athenea.3233
Athenea digital : revista de pensamiento e investigación social, Vol. 23 Núm. 1 (2023) , p. e3233 (Artículos)
|
|
6.
|
10 p, 523.1 KB |
Brandwashing : análisis del caso NIVEA
/
Molina Osorio, Mario (Elisava) ;
Gené Salgado, Albert ;
Llopart Morgades, María
El brandwashing tiene la intención de efectuar un lavado de cara a ciertas marcas, para que su mercado tenga una mejor imagen de ella. Aún así, es posible que esta primera intención acabe derivando en buenos actos hacia la sociedad y el medioambiente, formando realmente una buena política empresarial. [...] Brandwashing is intended to create a good image for certain brands, so that their market has a better image of them. Even so, it is possible that this first intention ends up deriving in good acts towards society and the environment, forming a really good business policy. [...]
2022 - 10.5565/rev/qp.375
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 30 (2022) , p. 45-53 (Ensayos)
|
|
7.
|
|
8.
|
15 p, 144.2 KB |
Aprendizaje autodirigido en procesos de trabajo colaborativo en educación superior
/
Hernández-Sellés, Núria (Centro Superior de Estudios Universitarios La Salle)
El aprendizaje autodirigido implica la adopción de un rol activo por parte de los estudiantes, que autorregulan su adquisición de conocimientos en procesos que abarcan la cognición, la metacognición y la motivación. [...] L'aprenentatge autodirigit implica l'adopció d'un rol actiu per part dels estudiants, que autoregulen l'adquisició de coneixements en processos que abasten la cognició, la metacognició i la motivació. [...] Self-directed learning requires students to adopt an active role in self-regulating their learning process in processes that include cognition, metacognition and motivation. This study analyses these three dimensions of self-directed learning in a collaborative work process mediated by technologies in the field of higher education. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1525
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 389-403 (Monográfico)
|
|
9.
|
14 p, 133.2 KB |
Ecologías de aprendizaje de docentes de Ingeniería y Arquitectura : análisis de las huellas biográficas
/
Souto-Seijo, Alba (Universidade de Santiago de Compostela) ;
Estévez, Iris (Universidade de Santiago de Compostela) ;
González-Sanmamed, Mercedes (Universidade da Coruña)
La investigación en torno a los procesos de socialización nos permite comprender cómo a través de la biografía se va configurando el desarrollo personal y profesional de los docentes, así como sus concepciones y sus pautas de actuación. [...] La investigació al voltant dels processos de socialització ens permet comprendre com mitjançant la biografia es va configurant el desenvolupament personal i professional dels docents, com també les seves concepcions i pautes d'actuació. [...] Research into processes of socialisation helps us understand how the personal and professional development of teachers, as well as their views and modes of action, are shaped by their biographies. This study analyses the life experiences of excellent teachers of Engineering and Architecture, with the aim of identifying influences prior to their professional entry into the university environment that have contributed significantly to the development of their ecologies. [...]
2022 - 10.5565/rev/educar.1515
Educar, Vol. 58 Núm. 2 (2022) , p. 291-304 (Monográfico)
|
|
10.
|
|