UAB Digital Repository of Documents 16 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
1.
280 p, 1.0 MB Construcció d'un dispositiu de diagnosi per determinar l'ajustament entre les competències acadèmiques i les professionals dels titulats del grau de disseny / Massaguer, Lluc, autor. ; Tejada Fernández, José, supervisor acadèmic. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada.
Els canvis en el perfil dels professionals i en el de les empreses, així com el contacte entre tots dos, empeny, en l'actualitat, a traçar línies i fer valoracions del que presenta el futur, tant en l'àmbit formatiu com en el professional. [...]
Los cambios en el perfil de los profesionales y en el de las empresas, así como el contacto entre ambos, empuja, en la actualidad, a trazar líneas y hacer valoraciones de lo que presenta el futuro, tanto en el ámbito formativo como en el profesional. [...]
Changes in the profiles of professionals and of businesses, and the contact between the two, now calls for the need to mark out lines and offer evaluations of what the future holds, both in terms of education and professionally. [...]

[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2019.  
2.
10 p, 1.1 MB Relació entre les competències acadèmiques i les professionals en el perfil de dissenyador/a gràfic/a / Massaguer, Lluc (EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona)
Estudi de cas a EINA Centre Universitari de Disseny i Art de Barcelona que es formalitza en la construcció d'un sistema de diagnosi que identifiqui el nivell d'ajustament entre les competències acadèmiques impartides en el centre universitari i les competències professionals requerides en l'àmbit professional del disseny gràfic. [...]
Case study EINA Centre Universitari de Disseny i Art, that is formalized on the construction of a system of diagnosis that identifies the level of adjustment between the implemented academic competences of the University and the required professional competences, in demand within the graphic design sector. [...]

2017 - 10.5565/rev/grafica.86
Grafica, Vol. 5 Núm. 10 (2017) , p. 95-103 (Investigación)  
3.
49 p, 475.5 KB Are we wasting our talent? Overqualification and overskilling among PhD graduates / Di Paolo, Antonio ; Mañé Vernet, Ferran ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
Drawing on a very rich data set from a recent cohort of PhD graduates, we examine the correlates and consequences of qualification and skills mismatch. We show that job characteristics such as the economic sector and the main activity at work play a fundamental direct role in explaining the probability of being well matched. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-06)  
4.
48 p, 692.6 KB Job accessibility, employment and job-education mismatch in the metropolitan area of Barcelona / Di Paolo, Antonio ; Matas i Prat, Anna ; Raymond Bara, José Luís ; Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP)
This paper analyses the effect of job accessibility by public and private transport on labour market outcomes in the metropolitan area of Barcelona. Beyond employment, we consider the effect of job accessibility on job-education mismatch, which represents a relevant aspect of job quality. [...]
Xarxa de Referència en Economia Aplicada (XREAP) 2014 (XREAP ; 2014-05)  
5.
8 p, 205.2 KB Percepción de las competencias profesionales de los graduados en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte / Campos Izquierdo, Antonio (Universidad Politécnica de Madrid) ; Martín Acero, Rafael (Universidad de A Coruña. Facultad de Ciencias del Deporte y la Educación Física)
Este estudio analiza el nivel de importancia que perciben las personas que trabajan en funciones laborales de actividad física y deporte en España sobre las competencias profesionales específicas, incidiendo principalmente en los Graduados en Ciencias de la Actividad Física y del Deporte. [...]
This study analyzes the level of importance perceived by individuals who work in physical activity and sport occupations in Spain on specific professional competences, mainly Graduates in Science of Physical Activity and Sport. [...]
Este estudo analisa o nível de importância que percebem as pessoas que trabalham em funções laborais de actividade física e desporto em Espanha sobre as competências profissionais específicas, incidindo principalmente nos Licenciados em Ciências da Actividade Física e desporto. [...]

2016
Revista de psicología del deporte, Vol. 25 Núm. 2 (2016) , p. 339-346 (Actividad Física, Deporte y Salud)  
6.
16 p, 251.0 KB Balanç de competències professionals / Martínez Muñoz, Màrius (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Badillo Jiménez, Edelmira Rosa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Marbà Tallada, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals) ; Mas Torelló, Óscar (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Aplicada) ; Martínez Valero, Joan Josep ; Nicolich Salvat, Marc ; Sabaté Gómez, Elena ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
L'orientació de l'estudiant universitari del Grau d'Educació Primària (GEP) en el context actual no pot ser només una xerrada informativa sobre les sortides professionals d'un mestre. Cal afrontar el futur professional com a graduats superiors amb un conjunt de competències sòlidament desenvolupades que permetin a la persona que es gradua encarar el seu futur professional de manera proactiva i decidida. [...]
2014  
7.
23 p, 256.8 KB Un análisis de la gestión de las competencias en el trabajo : el caso de los mandos intermedios de una factoría de carrocería y montaje de automóviles / Massó, Matilde (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Lozares Colina, Carlos (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
En este artículo se analizan aquellas orientaciones teóricas y prácticas de management basadas en la noción de competencia. En él se muestra que si bien la utilización de las competencias se sitúa claramente en la línea de la individualización de las relaciones laborales, en la práctica, la omisión de su carácter social y construido es susceptible de acentuar los efectos perversos de dicha individualización, minando en consecuencia la búsqueda de equidad salarial que supuestamente persiguen las empresas con la aplicación de este tipo de prácticas. [...]
This article analyse the theoretical perspectives and managerial practices focused on a competence based approach. We show that managerial uses of competencies increase the process of individualisation of industrial relations. [...]

2012 - 10.5209/rev_CRLA.2012.v30.n1.39121
Cuadernos de relaciones laborales, Vol. 30 Núm. 1 (2012) , p. 211-233  
8.
9 p, 250.0 KB Perceptions of fitness professionals regarding fitness occupations and careers : a phenomenological analysis / Rosado, António (Universidade de Lisboa. Faculty of Human Kinetics) ; Araújo, Duarte (Universidade do Porto. Faculdade de Ciências do Desporto e de Educação Física) ; Mesquita, Isabel (Universidade do Porto. Faculdade de Ciências do Desporto e de Educação Física) ; Correia, Abel (Universidade de Lisboa. Faculty of Human Kinetics) ; Mendes, Francisco (Instituto Politécnico de Viseu. Escola Superior de Educação.) ; Guillén García, Félix (Universidad de Las Palmas de Gran Canaria. Facultad de Ciencias de la Actividad Física y el Deporte)
The purpose of this study was to examine fitness professionals' perceptions of their profession and careers. Sixteen Portuguese fitness instructors (M age = 28 years old) took part in semi-structured interviews regarding their perceptions of their profession. [...]
El propósito de este estudio fue examinar las representaciones de los profesionales del fitness acerca de sus profesiones y carreras. Dieciséis instructores portugueses de fitness (M edad = 28 años) participaron en entrevistas semiestructuradas en relación a las representaciones sobre sus profesiones. [...]
O objectivo deste estudo foi examinar as representações dos profissionais de fitness acerca das suas profissões e carreiras. Dezasseis instrutores de fitness portugueses (M idade = 28) participaram em entrevistas semiestruturadas sobre as representações da sua profissão. [...]

2014
Revista de psicología del deporte, Vol. 23, Núm. 1 (2014) , p. 23-31  
9.
15 p, 267.5 KB Metodologías docentes : motivación y aprendizaje percibidos por los estudiantes universitarios / Cañabate Ortiz, Dolors (Universitat de Girona) ; Aymerich Andreu, Maria (Universitat de Girona) ; Falgàs, Margarida (Universitat de Girona) ; Gras Pérez, María Eugenia (Universitat de Girona)
La renovación metodológica en los estudios superiores es uno de los retos pendientes de la formación en España. El presente artículo analiza las metodologías docentes más utilizadas en el contexto universitario (clase magistral, análisis de casos, aprendizaje basado en problemas, aprendizaje basado en proyectos, aprendizaje cooperativo y aprendizaje realista y reflexivo); la motivación de los estudiantes respecto a ellas, y su percepción en cuanto a posibilidades de aprendizaje. [...]
La renovació metodològica en els estudis superiors és un dels reptes pendents que té la formació a Espanya. El present article analitza les metodologies docents més utilitzades en el context universitari (classe magistral, anàlisi de casos, aprenentatge basat en problemes, aprenentatge basat en projectes, aprenentatge cooperatiu i aprenentatge realista i reflexiu); la motivació dels estudiants respecte a aquestes metodologies, i la percepció que en tenen considerant les possibilitats d'aprenentatge que ofereixen. [...]
Methodological renewal in the university is one of the challenges for higher education in Spain. This paper examines: the most used teaching methods in the university context (master class, case analysis, problem-based learning, project based learning, cooperative learning and realistic / reflective learning), students' motivation regarding these methods, and their perceptions concerning learning opportunities. [...]

2014 - 10.5565/rev/educar.664
Educar, Vol. 50, Núm. 2 (Juliol-Desembre 2014) , p. 427-441  
10.
21 p, 463.0 KB Competencias profesionales en Educación para la Sostenibilidad: un estudio exploratorio de la visión de futuros maestros / Cebrián, Gisela (University of Southampton) ; Junyent i Pubill, Mercè (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Matemàtica i de les Ciències Experimentals)
La investigación que se presenta en este artículo se basa en un estudio exploratorio sobre la visión de un grupo de futuros maestros de educación primaria en relación a la Educación para la Sostenibilidad desde un punto de vista competencial. [...]
The research presented in this paper is based on an exploratory study on the views of a group of future primary education teachers in Education for Sustainability from a competence standpoint. First, we redefine a conceptual framework of professional competencies of teachers in Education for Sustainability. [...]

2014 - 10.5565/rev/ensciencias.877
Enseñanza de las ciencias, Vol. 32, Núm. 1 (2014) , p. 29-49  

UAB Digital Repository of Documents : 16 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.