UAB Digital Repository of Documents 82 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.04 seconds. 
1.
18 p, 1.1 MB The Effects of a Content-Based Language Course on Students' Academic Vocabulary Production / Navarro Gil, Noelia (Universidad Complutense de Madrid)
This study examines the effects of content-based language instruction (CBI)on the production of academic vocabulary in texts written in Englishby university learners enrolled in two different instruction settings, i. [...]
Aquest estudi examina els efectes de l'ensenyament de llengua basat en continguts (CBI per les seves sigles en anglès) en la producció de vocabulari acadèmic en una tasca escrita de classe. Els textos van ser redactats per estudiants universitaris de primer any inscrits en dues modalitats diferents, anglès com a mitjà d'instrucció (EMI per les seves sigles en anglès) i el mateix programa en la seva L1 (Català / Castellà), durant un semestre. [...]
Este estudio examina los efectos de la enseñanza de lengua basada en contenidos (CBI por sus siglas en inglés) en la producción de vocabulario académico en una tareaescrita de clase. Los textos fueron redactados por estudiantes universitarios de primer año inscritos en dos modalidades diferentes, inglés como medio de instrucción (EMI por sus siglas en inglés) y el mismo programa en su L1 (Catalán/Castellano), durante un semestre. [...]

2019 - 10.5565/rev/clil.30
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 2 Núm. 2 (2019) , p. 25-42 (Foundations & Research)  
2.
3 p, 285.3 KB A call for contributions from Content-Pedagogy Specialists / Escobar Urmeneta, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings section of CJ aims to become a forum where the role of PCK in CLIL can be explored collaboratively, thus helping to fill a gap in the field. With this purpose, The A-B-C invites content-area specialists and PCK-Language teacher tandems to make informed contributions about how best to approach the teaching and learning of their particular subject matter in language development settings such as CLIL and Immersion classrooms, or Language Reception programmes for newly arrived students with migration backgrounds.
La secció L'A-B-C de l'aprenentatge de continguts en contextos CLIL de CJ pretén convertir-se en un fòrum on es pot explorar el paper de CPC (Coneixement Pedagògic del Contingut) en AICLE de forma col·laborativa, ajudant així a omplir un buit en aquest camp. [...]
La sección El A-B-C del aprendizaje de contenidos en contextos AICLE de CJ pretende convertirse en un foro donde el rol de CPC (Conocimiento Pedagógico del Contenido) en CLIL pueda explorarse colaborativamente, ayudando así a llenar un vacío en el campo. [...]

2018 - 10.5565/rev/clil.7
CLIL : Journal of Innovation and Research in Plurilingual and Pluricultural Education, Vol. 1 Núm. 1 (2018) , p. 45-47 (The A-B-C of Content Learning in CLIL Settings)  
3.
21 p, 560.0 KB Emisoras infantiles en internet. Análisis de una oferta alternativa para el niño-oyente / Barbeito Veloso, Ma. Luz (María Luz) (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual) ; Perona Páez, Juan José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La progresiva desaparición de los programas infantiles en la radio generalista se está viendo compensada por una expansión de emisoras destinadas a los niños, la mayoría de las cuales operan básicamente a través de internet. [...]
Radio programs dedicated to children have suffered a gradual disappearance in the last years. This extinction has been overcome by the expansion of stations created especially for them, most of which operate basically through the internet. [...]

2018 - 10.7195/ri14.v16i2.1180
Icono 14, Vol. 16, Num. 2 (2018) , p. 100-120  
4.
24 p, 200.9 KB Modelos emergentes de sostenibilidad de procomunes audiovisuales / Berlinguer, Marco (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Martínez Moreno, Ruben (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Fuster Morell, Mayo, 1975- (Harvard University. Berkman Center for Internet and Society) ; Subirats, Joan (Subirats i Humet) (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Este articulo afronta un fenómeno emergente caracterizado por el continuo cambio y experimentación: la creación colaborativa y procomún de contenidos audiovisuales online. El análisis se centra en extraer cuales son los modelos de sostenibilidad de la creación colaborativa online. [...]
This paper addresses an emerging phenomenon characterized by continuous change and experimentation: the collaborative commons creation of audiovisual content online. The analysis wants to focus on models of sustainability of collaborative online creation, paying particular attention to the use of diferent forms of advertising. [...]

2013
Teknokultura, Vol. 10 Núm. 1 (2013) , p. 131-153  
5.
16 p, 187.8 KB Beyond Advertising Narratives : "Josefinas" and their storytelling products / Dias, Liliana (Universidade Católica Portuguesa) ; Dias, Patrícia (Universidade Católica Portuguesa)
In the last few years, advertising narratives have become increasingly important. Facing an environment of fierce competition and communication overload, brands needed to reinvent their communication strategies, and stories became protagonists, particularly in the digital environment. [...]
En els últims anys, la narrativa s'ha convertit en un component cada vegada més important de la publicitat. En un ambient de competència feroç i abundància de comunicació, les marques han necessitat reinventar les seves estratègies de comunicació. [...]
En los últimos años, la narrativa se ha convertido en un componente cada vez más importante de la publicidad. En un ambiente de competencia feroz y abundancia de comunicación, las marcas han necesitado reinventar sus estrategias de comunicación, y las narrativas se convertirán en protagonistas, sobre todo en el ambiente digital. [...]

2018 - 10.5565/rev/analisi.3118
Anàlisi : quaderns de comunicació i cultura, Núm. 58 (June 2018) , p. 47-62 (Articles)
2 documents
6.
200 p, 2.4 MB L'alfabetització informacional dels estudiants universitaris de Traducció i Interpretació a Espanya / Olea Martínez, Iris ; Perpinyà i Morera, Remei, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Catalana) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
Aquest treball té l'objectiu de descobrir el paper que se li atorga a la competència documental o informacional dins dels 23 graus de Traducció i Interpretació que existeixen actualment a Espanya. [...]
Este trabajo tiene como objetivo descubrir el papel que se le da a la competencia documental o informacional dentro de los 23 grados de Traducción e Interpretación que existen actualmente en España. [...]
This research aims to discover the role of the information literacy in the 23 Translation and Interpreting degrees that currently exist in Spain. To look it up, we'll read all the information offered by the syllabuses of every university: the competences, the learning results and the contents. [...]

2017
Traducció i Interpretació [1202]  
7.
21 p, 11.4 MB Una taxonomía estructural de la motricidad / Galera, Antonio D. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
Primera versión publicada de la Taxonomía Estructural de la Motricidad, original del autor.
Pamplona : Asociación Española de Investigación Social Aplicada al Deporte, 1996 (Investigación Social y Deporte)
La actividad física y el deporte en un contexto democrático (1976-1996), 1996, p. 265-283  
8.
4 p, 160.5 KB La enseñanza de la lengua : innovación y reforma / Zayas, Felipe ; Camps, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Innovación y reforma. En un discurso acerca de la innovación en la enseñanza de la lengua y de la literatura, no se puede obviar la referencia al nuevo marco curricular establecido en la reforma de la enseñanza. [...]
1993
Aula de innovación educativa, Num. 14 (1993) , p. 5-9  
9.
22 p, 535.3 KB Contenidos transmedia de las teleseries españolas: clasificación, análisis y panorama en 2013 / Rodríguez Ferrándiz, Raúl (Universidad de Alicante) ; Ortiz Gordo, Felix (Universidad de Alicante) ; Sáez Núñez, Virginia (Universidad de Alicante)
En este artículo analizamos los contenidos transmedia que tienen como "nave nodriza" las series programadas por las cadenas de televisión tanto nacionales (La 1, Antena 3, Telecinco) como autonómicas (TV3, ETB, TVG, Canal Sur) con producción propia y de estreno en 2013. [...]
This article analyses the transmedia contents created around 33 Spanish television series broadcast in 2013 by national and regional TV networks. The article reviews the TV series' official websites, in which the transmedia contents are made available, and organises the wide variety of transmedia formats created around the sample of TV series, based on the different touchpoint categories, which refer to any content or strategy that allow viewers to engage with a television brand through other media and platforms. [...]

2014
Comunicación y sociedad, Vol. 27 Núm. 4 (2014) , p. 73-94
2 documents
10.
9 p, 501.6 KB La representación de las mujeres trabajadoras en la ficción televisiva española / Lacalle Zalduendo, María Rosario (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Gómez Morales, Beatriz María (Universidad Internacional de La Rioja)
La reducida presencia de la mujer en la esfera pública durante los años sesenta y setenta se reflejaba en el limitado repertorio de roles (madre y esposa principalmente) que le atribuía la ficción televisiva. [...]
During the sixties and seventies the limited presence of women in the public sphere was reflected in the restricted repertoire of roles played by female characters in television fiction (mainly those of mothers and wives). [...]

2016 - 10.3916/C47-2016-06
Comunicar: revista científica de comunicación y educación, Vol. 24 Núm. 47 (Abril 2016) , p. 59-67
2 documents

UAB Digital Repository of Documents : 82 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.