1.
|
|
2.
|
4 p, 432.3 KB |
Club de Directores Creativos de Europa
/
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Es dona notícia de la celebració a Barcelona de la 32ª edició dels Premis Art Directors Club of Europe · ADCE. Aquesta organització treballa en el camp de la creativitat, la direcció d'art, el disseny i la publicitat. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...] Se da noticia de la celebración en Barcelona de la 32ª edición de los Premios Art Directors Club of Europe · ADCE. Esta organización trabaja en el campo de la creatividad, la dirección de arte, el diseño y la publicidad. [...] News is given of the celebration in Barcelona of the 32nd edition of the Art Directors Club of Europe · ADCE Awards. This organization works in the field of creativity, art direction, design and advertising. [...]
2024 - 10.5565/rev/qp.399
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 37-39 (Reseñas)
|
|
3.
|
10 p, 362.6 KB |
Escolas de Design como sistemas sociais e culturais de criatividade e inovação
/
Maia, Manuela (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
A resolução de problemas complexos, a flexibilidade e a criação de ideias são identificadas como competências profissionais para 2025. A criatividade é sobretudo um acontecimento cultural e social. [...] Solving complex problems, flexibility and creating ideas are identified as professional skills for 2025. Creativity is above all a cultural and a social event. For Csikszentmihalyi (2004), creativity arises from the interaction of three components: culture, the individual and the experts who recognize this creativity. [...] La resolución de problemas complejos, la flexibilidad y la creación de ideas se identifican como competencias profesionales para 2025. La creatividad es ante todo un hecho cultural y social. Para Csikszentmihalyi (2004), la creatividad surge de la interacción de tres componentes: la cultura, el individuo y los expertos que reconocen esta creatividad. [...] São reais as perdas para a automação, paralelamente a resolução de problemas complexos, a flexibilidade e a criação de ideias são competências profissionais para 2025. A cognição integral humana é determinante num futuro dominado pelo artificial com uma educação apostada no mundo das vivências reais. [...]
2024 - 10.5565/rev/qp.391
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 11-20 (Ensayos)
|
|
4.
|
32 p, 764.0 KB |
Machine vs Human Translation of Formal Neologisms in Literature : : Exploring E-tools and Creativity in Students
/
Noriega-Santiáñez, Laura (Universidad de Málaga) ;
Corpas Pastor, Gloria (Universidad de Málaga)
This article compares the output of three neural machine translation systems (Google Translate, DeepL, and Phrase TMS) and human translation (undergraduate level students, English into Spanish). It focuses on five formal neologisms extracted from literary texts, thus considering creativity, and technology adoption and training. Aquest article compara el resultat de tres sistemes neuronals de traducció automàtica (Google Translate, DeepL i Phrase TMS) i la traducció humana (estudiants de nivell universitari, de l'anglès al castellà). [...] Este artículo compara el resultado de tres sistemas neuronales de traducción automática (Google Translate, DeepL y Phrase TMS) y la traducción humana (estudiantes de nivel universitario, del inglés al español). [...]
2023 - 10.5565/rev/tradumatica.338
Tradumàtica, Núm. 21 (2023) , p. 233-264 (Tradumàtica dossier)
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
69 p, 2.0 MB |
Subtitles for the Deaf and Hard of Hearing : immersion through creative language [the Stranger Things case]
/
Garrido, Olga ;
Oncins Noguer, Estel·la, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
L'objectiu d'aquest estudi és explorar les característiques lingüístiques dels Subtítols per a Persones Sordes i amb Discapacitat Auditiva (SPS), posant un especial èmfasi en la seva creativitat. [...] El objetivo de este estudio es explorar las características lingüísticas de los Subtítulos para Personas Sordas y con Discapacidad Auditiva (SPS), poniendo un especial enfoque en su creatividad. En concreto, buscamos determinar cómo la creatividad lingüística de los SPS que describen música y efectos de sonido puede afectar la experiencia de disfrute. [...] The objective of this study is to explore the linguistic characteristics of Subtitles for the Deaf and Hard of Hearing (SDH) with a focus on its creativity. Specifically, the study aims to ascertain how the use of linguistic creativity in the description of music and sound effects affects enjoyment. [...]
Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023 Traducció Audiovisual [1349]
|
|
8.
|
|
9.
|
3 p, 352.1 KB |
Global Science Opera. STEAM Projects. Spain experience
/
Díez Calzada, Carmen
Global Science Opera the challenge to build STEM knowledge with Opera scenes. Eight anual editions arround world. Each scene of GSO complete the acquisition of 4C skills, discovering a STEM content and developing Artistic elements, with Interdisciplinarity, Inquiry Methodology and Open School work . [...] Global Science Opera el desafío de construir conocimiento STEM con escenas de Opera. Ocho ediciones anuales en todo el mundo. Cada escena de GSO completa la adquisición de habilidades 4C, descubriendo un contenido STEM y desarrollando elementos Artísticos. [...] Global Science Opera the challenge to build STEM knowledge with Opera scenes. Eight anual editions arround world. Each scene of GSO complete the acquisition of 4C skills, discovering a STEM content and developing Artistic elements, with Interdisciplinarity, Inquiry Methodology and Open School work . [...]
2023
Didáctica, innovación y multimedia, Núm. 41 (2023) (TIC, robòtica, STEAM, IA)
|
|
10.
|
|