UAB Digital Repository of Documents 11 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
103 p, 7.7 MB Supporting educational and social inclusion of youth early leavers and youth at risk of early leaving through mechanisms of orientation and tutorial action / Olmos Rueda, Patricia (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu) ; Gairín Sallán, Joaquín (Universitat Autònoma de Barcelona. Centre de Recerca i Estudis pel Desenvolupament Organitzatiu)
The Project "Apoyando la inclusión educativa y social de los jóvenes con riesgo de abandonar prematuramente a través de mecanismos de orientación y acción tutorial" ("Supporting the Educational and Social inclusion of Young People at Risk aof Leaving Prematurely Through Guidance Mechanisms and Tutorial Action") (Orienta4YEL: https://www. [...]
This work aims to be a synthesis of the Project and its most significant contributions, seeking to give an overview of everything carried out and achieved, while reporting on the mechanisms that enable access to accumulated knowledge. [...]

Bellaterra Universitat Autònoma de Barcelona. EDO-SERVEIS, 2022  
2.
46 p, 802.6 KB El Fenomen de la segregació escolar i els impactes que genera en la societat / Pujada Pérez, Cristian ; Montes Ruiz, Alejandro, dir. ; Kliczkowski Wladimirski, Florencia, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La segregació escolar és un dels fenòmens més preocupants dins del terreny de la investigació educativa i que donada l'amplitud d'àmbits que pot abordar ha estat objecte de nombrosos estudis. És un element present amb més vehemència en contextos de classe treballadora, com.
a conseqüència de les lògiques de tria de centre, entre d'altres, i conserva com a tret potencial l'habilitat d'engrandir l'escletxa de les desigualtats socials com el d'incrementar les estadístiques d'abandonament escolar prematur. [...]
La segregación escolar es uno de los fenómenos más preocupantes dentro del terreno de la investigación educativa, abarcando una gran cantidad de ámbitos que la han convertido en objeto de numerosos estudios. [...]
School segregation is one of the most troubling phenomena in the field of educational research, covering many areas that have made it the subject of numerous studies. It is a present element with greater vehemence in working-class contexts, because of plant selection strategies, among other causes, and retains as a potential characteristic the ability to widen the gap in social inequalities, but also to increase statistics of early school dropout. [...]

2021
Grau en Educació Primària [1140]
Grau en Educació Primària [896]  
3.
19 p, 533.4 KB La continuidad en el aula : el caso del alumnado de origen inmigrante en la transición hacia la educación posobligatoria en Cataluña / Bayona, Jordi (Centre d'Estudis Demogràfics) ; Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics)
La transición entre la educación obligatoria y la posobligatoria es clave en el recorrido educativo de los jóvenes, durante el cual se produce una parte importante del llamado abandono escolar prematuro. [...]
2021 - 10.5281/zenodo.4635761
Aposta, Núm. 89 (2021) , p. 123-141  
4.
O4YEL : conceptual framework for understanding the risks to early leaving / Brown, Ceri (University of Bath) ; Costas Batlle, Ioannis (University of Bath) ; Savvides, Nicola (University of Bath) ; Douthwaite, Alison (University of Bath)
Conceptual Framework for Understanding the Risks to Early Leaving/ NEEThood; This short video explains a conceptual model for understanding the risks to early leaving for young people, or what in the UK is referred to as being not in Employment, Education or Training (NEET). [...]
2020  
5.
46 p, 5.9 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Webtool description and usage / Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano) ; Fontana, Luigi (Politecnico de Milano) ; Paganoni, Anna Maria (Politecnico de Milano) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Morán, Antonio (Universidad de León) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Barbu, Marian (University of Galati)
This document is related to the Data Mining Tools for Academic Data Exploitation, and collects the overall architecture of the SPEET generated WEB-tool, the user manual for the use of WEB-tool and the overview of the output to establish clustering, dropout, and their dependency on students' characteristics. [...]
2019 (SPEET project Intellectual Outputs)  
6.
69 p, 4.8 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Publication Report on Engineering Students Profiles / Barbu, Marian (University of Galati) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Kawala-Janik, Aleksandra (Opole University of Technology) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano) ; Fontana, Luigi (Politecnico de Milano)
This document aims to reflect the results obtained at SPEET project by means of the application of the deployed data mining tools. More specifically, the application of the student performance tools on the engineering degrees by the participating institutions. [...]
2019 (SPEET project Intellectual Outputs)  
7.
39 p, 3.1 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Graphical Data analysis and Visualization / Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Morán, Antonio (Universidad de León) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Barbu, Marian (University of Galati) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Paganoni, Anna Maria (Politecnico de Milano) ; Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano)
This document aims to reflect the results obtained at SPEET project under the development of the data mining tools are presented. More specifically, two mechanisms have been developed: a clustering/classification scheme of students in terms of academic performance and a drop-out prediction system. [...]
2018 (SPEET project Intellectual Outputs)  
8.
57 p, 3.1 MB Data Mining Tool for Academic Data Exploitation : Selection of most suitable Algorithms / López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Bazzarelli, Manuela (Politecnico de Milano) ; Paganoni, Anna Maria (Politecnico de Milano) ; Spagnolini, Umberto (Politecnico de Milano) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Morán, Antonio (Universidad de León) ; Domínguez González, Manuel (Universidad de León) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Alves, P. (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Barbu, Marian (University of Galati)
This document aims to reflect the results obtained at SPEET project under the development of the data mining tools are presented. More specifically, two mechanisms have been developed: a clustering/classification scheme of students in terms of academic performance and a drop-out prediction system. [...]
2018 (SPEET project Intellectual Outputs)  
9.
55 p, 1.9 MB Data Mining tool for Academic Data Exploitation : Literature review and first arquitecture proposal / Barbu, Marian (University of Galati) ; Vilanova i Arbós, Ramon (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; López Vicario, José (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Telecomunicació i Enginyeria de Sistemes) ; Varanda, Maria João (Instituto Politecnico de Bragança) ; Popdora, Michal (Opole University of Technology) ; Prada Medrano, Miguel Ángel (Universidad de León) ; Torrebruno, Aldo (Politecnico de Milano) ; Marin, S. (University of Galati) ; Tocu, R. (University of Galati)
This document aims to reflect the necessary aspects implied into the characterisation of a student profile: pedagogical characteristics, teaching learning attitudes, description of the different situations that may reflect problems regarding a normal progress. [...]
2018 (SPEET project Intellectual Outputs)  
10.
12 p, 318.5 KB Versión española del Sistema de Observación del Clima Motivacional Multidimensional (MMCOS) : fiabilidad y evidencias de validez / Fabra López, Priscila (Universitat de València) ; Balaguer Solá, Isabel (Universitat de València) ; Tomás Marco, Inés (Universitat de València) ; Smith, Nathan (The University of Northampton) ; Duda, Joan L. (University of Birmingham)
En el presente trabajo se explora la fiabilidad y la validez de la versión española del Sistema de Observación del Clima Motivacional Multidimensional (MMCOS), un instrumento basado en metodología observacional para evaluar el clima motivacional creado por los entrenadores deportivos desde el modelo propuesto por Joan L. [...]
This article explores the reliability and validity of the Spanish version of the Multidimensional Motivational Climate Observation System (MMCOS), an instrument based on observational methodology in order to assess the coach-created motivational environment in sport from conceptualization proposed by Duda in 2013, which integrates the Achievement Goal Theory and the Self-Determination Theory. [...]

2018
Revista de psicología del deporte, Vol. 27 Núm. 1 (2018) , p. 11-22 (Artículos)  

UAB Digital Repository of Documents : 11 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.