UAB Digital Repository of Documents 12 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.01 seconds. 
1.
54 p, 1.4 MB Presència, ús i funció dels àlbums il·lustrats en les pràctiques literàries d'una escola d'Educació Primària / Pau Prat, Mònica ; Aliagas Marín, Cristina, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials
El present estudi se centra a analitzar la presència, ús i funció dels àlbums il·lustrats en les pràctiques literàries que es duen a terme a una escola d'educació primària de Catalunya. En la investigació, s'analitza el fons d'àlbums il·lustrats de què disposa l'escola i el tracte que reben en el seu Pla de Lectura de Centre (PLEC). [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2020  
2.
11 p, 240.8 KB Les transformacions de la lectura a l'aula / Colomer Martínez, Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
Aquest text reprodueix la conferència impartida per la Dra. Teresa Colomer a les jornades sobre L'ensenyament de la lectura i l'escriptura: recerca i innovació a l'aula organitzades pel Grup de recerca LLETRA (Barcelona, CaixaForum, 29/03/2019).
This text reproduces the conference given by Dr. Teresa Colomer as part of the seminar Teaching reading and writing: Research and innovation in the classroom organised by the LLETRA research group (Barcelona, CaixaForum, 29/03/2019).
Este texto reproduce la conferencia impartida por la Dra. Teresa Colomer en las jornadas sobre La enseñanza de la lectura y la escritura: investigación e innovación en el aula organizadas por el Grupo de investigación LLETRA (Barcelona, CaixaForum, 03/29/2019).
Ce texte reproduit la conférence donnée par Dra. Teresa Colomer au séminaire sur L'enseignement de la lecture et de l'écriture: recherche et innovation en classe organisé par le groupe de recherche LLETRA (Barcelone, CaixaForum, 29/03/2019).

2020 - 10.5565/rev/jtl3.817
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 11-21  
3.
20 p, 935.1 KB Reciclant Brossa : una experiència didàctica de poesia experimental en la formació inicial de mestres / Contreras Barceló, Elisabet (Universitat de Barcelona. Departament d'Educació Lingüística i Literària i de Didàctica de les Ciències Experimentals i la Matemàtica) ; Torrents Sunyol, Julieta (Universitat de Barcelona)
Aquesta investigació té l'objectiu d'explorar la concepció de la poesia i la seva didàctica que tenen els estudiants d'Educació Infantil i Infantil i Primària a través d'una experiència amb la poesia objecte de Joan Brossa. [...]
The aim of this research is to explore the concept of poetry and its didactics among students of Kindergarten and Primary Education through an experience with Joan Brossa's objectual poetry. First of all, there was the presentation of the author and his work and later on the students created an objectual poem and a related didactic proposal. [...]
Esta investigación tiene por objetivo explorar la concepción de la poesía y su didáctica en los estudiantes de Educación Infantil e Infantil y Primaria a través de una experiencia con la poesía objeto de Joan Brossa. [...]
Cette recherche vise à explorer la conception de la poésie et son enseignement que les élèves de la petite enfance et de l'enseignement primaire ont à travers une expérience avec le poème objet de Joan Brossa. [...]

2020 - 10.5565/rev/jtl3.802
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 13 Núm. 1 (february-march 2020) , p. 23-42  
4.
20 p, 815.1 KB La poesía musicalizada de Vinicius de Moraes en la educación literaria : análisis de A arca de Noé / Pereira Soares, Raquel (Universidade Federal de Uberlândia)
El artículo que se presenta forma parte de una investigación en curso, desarrollada por Tabernero y Soares (2018-2019). El objetivo de este estudio es analizar la obra A arca de Noé del poeta Vinicius de Moraes y sus aportaciones a la educación literaria y artística. [...]
This article is part of an ongoing research, developed by Tabernero and Soares (2018-2019). The aim of this paper is to analyze the work A arca de Noé, by poet Vinicius de Moraes and his contributions to literary and artistic education. [...]
L'article que es presenta forma part d'una investigació en curs, desenvolupada per Tabernero i Soares (2018-2019). L'objectiu d'aquest estudi és analitzar l'obra A arca de Noè del poeta Vinicius de Moraes i les seves aportacions a l'educació literària i artística. [...]
L'article présenté fait partie d'une enquête en cours, développée par Tabernero et Soares (2018-2019). L'objectif de cette étude est d'analyser l'œuvre A arca de Noé du poète Vinicius de Moraes et ses contributions à l'éducation littéraire et artistique. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.834
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 4 (november-december 2019) , p. 61-80 (Articles)  
5.
25 p, 618.3 KB Libro álbum y formación básica docente : un estudio de caso en la Universidad del Quindío / Valencia Leguizamón, Mariana (Universidad del Quindío) ; Real Mercadal, Neus (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials)
El artículo presenta una investigación con estudiantes de magisterio de la Universidad del Quindío (Colombia) para contrastar sus saberes y estrategias lectoras frente a un álbum ilustrado antes y después de un curso sobre este tipo de libros. [...]
This article presents a research carried out with schoolteaching students of the University of Quindío (Colombia) to contrast their knowledge and reading strategies when facing a picturebook before and after receiving training on this kind of books. [...]
L'article presenta una investigació amb estudiants de magisteri de la Universitat del Quindío (Colòmbia) per contrastar els seus sabers i estratègies lectores davant d'un àlbum il·lustrat abans i després d'un curs sobre aquesta mena de llibres. [...]
L'article présente une recherche menée avec des futurs enseignants de l'Université du Quindío (Colombie) pour confronter leurs connaissances et leurs stratégies de lecture d'un album de jeunesse avant et après un cours de formation sur ce type de livre. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.847
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 3 (august-september 2019) , p. 65-90 (Articles)  
6.
21 p, 425.5 KB La selección de obras para la investigación en LIJ digital : de la teoría a la recepción / Ramada Prieto, Lucas ; Turrión Penelas, Celia (Universitat Autònoma de Barcelona)
La ficción digital forma parte central en el consumo cultural de niños y adolescentes, y sin embargo la mediación a partir de obras digitales es aún escasa en el ámbito escolar. Este artículo reflexiona sobra la práctica de selección de obras de literatura digital para la formación de lectores infantiles y juveniles en el marco del actual proyecto de investigación del grupo GRETEL (UAB): "Enseñar a leer literatura digital". [...]
Digital fiction is a central part of children's and adolescents' cultural habits, and yet mediation based on digital works is still missing in the school. This article reflects on the practice of selecting works of digital literature for children and young people to train readers in the framework of the current research project of the GRETEL group (UAB): "Teaching to read digital literature". [...]
La ficció digital forma part central del consum cultural d'infants i adolescents, però, malgrat això, la mediació a partir d'obres digitals encara és escassa en l'àmbit escolar. Aquest article reflexiona sobra la selecció d'obres de literatura digital per a la formació de lectors infantils i juvenils, en el marc de l'actual projecte de recerca del grup GRETEL (UAB): "Ensenyar a llegir literatura digital". [...]
La fiction numérique est un élément central dans les pratiques culturelles des enfants et des adolescents ; cependant, la médiation basée sur des œuvres numériques est encore rare dans le milieu scolaire. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.839
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 3 (august-september 2019) , p. 44-64 (Articles)  
7.
59 p, 2.9 MB Les potencialitats de l'escriptura col·laborativa en línia / Masdeu Cañellas, Pol ; Sanz, Jesús (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball d'investigació posa el focus en els beneficis que aporta l'escriptura col·laborativa, mitjançant l'eina Google Drive, tant per als alumnes com per al docent, qui pot observar el procés d'aprenentatge dels estudiants en tot moment. [...]
This research project focuses on the benefits of collaborative writing through Google Drive for students as well as for teachers, who can observe the learning process of their students. Data analysis is taken over the didactic unit "Mulla't amb la dialectologia" in a 4th of ESO class, where students wrote an essay, in pairs or groups of three, about one controversial aspect of Catalan sociolinguistics. [...]

2019  
8.
79 p, 3.0 MB Creences de professors i alumnes sobre la creativitat literària / Martí Soteras, Montserrat ; Fontich Vicens, Xavier (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball d'investigació-acció sorgeix a partir d'una seqüència didàctica basada en una tasca de reescriptura de textos que van dur a terme els alumnes de 2n d'ESO de l'Institut Llobregat de Sallent. [...]
2019  
9.
18 p, 92.1 KB Lectura i escriptura a secundària : una wikillibreta de vacances / Fontich Vicens, Xavier (Escola Escaladei (Cerdanyola del Vallès))
L'article descriu un treball sobre el llibre de lectura que, a més d'aproximar-se al text per quatre camins diferents i complementaris, pretén explorar diversos gèneres escrits (des de l'exposició fins a la ressenya, passant per la narració, la sinopsi o l'entrevista) i incidir en quatre àmbits de l'acció didàctica: la reflexió-acció per al docent, el treball cooperatiu per a l'organització d'aula, la metacognició per a l'alumne i la dimensió significativa de la matèria.
2008
Articles de didàctica de la llengua i de la literatura, Núm. 44 (2008) , p. 41-58  
10.
57 p, 746.8 KB Translating the translator : translation and analysis of the book 'Me ve con el corazón', by Ángel Gómez Mesonero / Gómez Sentís, Oriol ; Rolph, Deborah, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Traducció i d'Interpretació
This TFG focuses on translation and reflexion. Oriol Gómez Sentís, blind since birth, translates the book that his father wrote. The book discusses many topics including feelings and emotions, education, blindness and other complications, as well as the good aspects. [...]
L'Oriol Gómez Sentís, invident des del seu naixement, tradueix a l'anglès el llibre que va escriure el seu pare. El llibre tracta temes com els sentiments i emocions, la educación, la ceguesa, complicacions, frustracions i els bons moments. [...]
Oriol Gómez Sentís, invidente desde nacimiento, traduce al inglés el libro que escribió su padre. El libro trata temas como los sentimientos y emociones, la educación, la ceguera, complicaciones y frustraciones y buenos momentos. [...]

2016
Grau en Traducció i Interpretació [1202]  

UAB Digital Repository of Documents : 12 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.