UAB Digital Repository of Documents 74 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
28 p, 377.9 KB Europeanization and domestic governance of the RRF : the case of Italy and Spain / Legnani, Sara (Universitat Pompeu Fabra)
This article analyzes the governance mechanism chosen by Italy and Spain to implement their National Recovery and Resilience Plan. The focus is on two factors that are crucial when it comes to downloading and implementing EU policies, which are the political and administrative systems. [...]
En aquest article s'analitzen els mecanismes de governança elegits per Itàlia i Espanya per implementar el pla nacional de Mecanisme Europeu de Recuperació i Resiliència. L'atenció se centra en dos factors que es consideren crucials per implementar les polítiques de la Unió Europea, que són sistemes polítics i administratius. [...]
Este artículo analiza los mecanismos de gobernanza elegidos por Italia y España para implementar el plan nacional del Mecanismo Europeo de Recuperación y Resiliencia (MRR). La atención se centra en dos factores que se consideran cruciales para implementar las políticas de la Unión Europea, que son los sistemas políticos y administrativos. [...]

2024 - 10.5565/rev/quadernsiee.68
Quaderns IEE, Vol. 3 Núm. 1 (2024) , p. 34-61 (Estudis)  
2.
25 p, 620.2 KB Expectatives i creences docents en els diferents itineraris de Batxillerat : estudi de cas en un col·legi concertat de Lleida / Sabaté Ros, Alexandre ; Tarabini-Castellani, Aina, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest estudi pretén enfocar-se en l'educació post-obligatòria, a Catalunya, com a complex educatiu en el què entren en joc múltiples factors i desigualtats. Un context en què la via acadèmica marca la direccionalitat educativa i els seus respectius discursos, i la formació professional esdevé "allò a modificar". [...]
Este estudio pretende centrarse en la educación postobligatoria, en Cataluña, como un complejo educativo en el que entran en juego múltiples factores y desigualdades. Un contexto en el que la vía académica marca la direccionalidad educativa y sus respectivos discursos, y la formación profesional es "aquello a modificar". [...]
This study aims to focus on post-compulsory education in Catalonia as an educational complex in which multiple factors and inequalities come into play. A context in which the academic pathway marks the educational directionality and its respective discourses, and professional training is "that which needs to be modified". [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
89 p, 1.6 MB Noies universitàries i carreres masculinitzades, una anàlisi des de la perspectiva de gènere / González Santiago, Lara ; Troiano i Gomà, Helena, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Empresa) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Aquest treball té com objectiu analitzar quins factors tenen una clara influència en la presa de decisió de noies que trien carreres masculinitzades. Així com, exposar les seves respectives experiències universitàries per a determinar, a través del seu grau la seva integració social i acadèmica en un àmbit on predominen els homes. [...]
Este trabajo tiene como objetivo analizar qué factores tienen una clara influencia en la toma de decisión de jóvenes mujeres que eligen carreras masculinizadas. Así como exponer sus respectivas experiencias universitarias para determinar su integración social y académica en un ámbito predominado por hombres. [...]
The aim of this paper is to analyse which factors have a clear influence on the decision-making process of young women who choose masculinised careers. It also sets out their respective university experiences in order to determine their social and academic integration in a male-dominated field. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
4.
29 p, 548.7 KB Financing public education when agents have retirement concerns / Montolio, Daniel (Universitat de Barcelona. Departament d'Economia) ; Piolatto, Amedeo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Salvadori, Luca (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Economia i d'Història Econòmica) ; Institut d'Economia de Barcelona
We study, theoretically and empirically, the link between voters' support for public education and pensions. We show that the (inter-generational) redistributive component of the retirement system creates a link between current spending on education and future pensions. [...]
2022 (IEB Working Paper ; 2022/01)  
5.
28 p, 481.4 KB El papel de la experiencia residencial en la elección de entorno : trayectorias residenciales de centralización y suburbanización / Torrado, José Manuel (Universidad de Granada. Instituto de Desarrollo Regional) ; Duque Calvache, Ricardo (Universidad de Granada. Departamento de Sociología) ; Fuster, Nayla (Universidad de Granada. Instituto de Desarrollo Regional)
La importancia de la experiencia residencial de los sujetos en sus decisiones de movilidad es un hecho reconocido, sin embargo, apenas existen estudios al respecto que traten de cuantificar el efecto de dicho bagaje residencial, y aún menos que traten de analizar cómo puede modular las decisiones de movilidad. [...]
La importància de l'experiència residencial dels subjectes en les seves decisions de mobilitat és un fet reconegut; no obstant això, gairebé no existeixen estudis sobre aquest tema que tractin de quantificar l'efecte d'aquest bagatge residencial, i encara menys que tractin d'analitzar com pot modular les decisions de mobilitat. [...]
The importance of residential experiences in mobility decisions is a well-known fact. However, there are fewer studies quantifying the effect of this residential background, and even less analyzing how it modulates mobility decisions. [...]

2021 - 10.5565/rev/papers.2865
Papers : revista de sociologia, Vol. 106 Núm. 3 (2021) , p. 413-439 (Artículos)  
6.
6 p, 234.2 KB Racionalitat limitada i "Guerres de la Racionalitat" en Ciències Socials / Rengel Rodes, Xavier ; Tena Sanchez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
En aquest treball faig un breu resum i comparo dos programes de recerca que tenien la intenció de reformar la TER: les "heuristics and biases" de Kahneman i les "fast and frugal heuristics" de Gigerenzer.
En este trabajo hago un breve resumen y comparo dos programas de investigaciónque tienen la voluntad de reformar la TER: las "heuristics and biases" de Kahneman y las "fast and frugal heuristics" de Gigerenzer.
In this paper I make a brief summary and compare two research programs that were intended to reform the TER: Kahneman's "heuristics and biases" and Gigerenzer's "fast and frugal heuristics".

2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents
7.
28 p, 299.6 KB Racionalitat, emocions i normes socials : quins factors expliquen el vot de la classe treballadora per l'extrema dreta en l'actualitat, racionals o emocionals? / Algaba Pi, Joan ; Tena Sanchez, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El següent treball tracta de respondre quins factors expliquen el vot a l'extrema dreta per part de la classe treballadora en l'actualitat, si ho poden explicar factors racionals o més aviat factors emocionals. [...]
2020
Grau en Sociologia [819]
3 documents
8.
49 p, 2.3 MB La dimensió subjectiva de la mobilitat a Catalunya. Anàlisi de 10 anys d'evolució (2008- 2018) / Pizarro Rubia, David ; Marquet Sardà, Oriol, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El treball de recerca pretén investigar i analitzar diferents percepcions de la població catalana segons el gènere, l'edat, l'ocupació i l'àmbit territorial envers la mobilitat els dies feiners (de dilluns a divendres no festius) de la població de 16 i més anys. [...]
El trabajo de investigación pretende analizar diferentes percepciones de la población catalana según el género, edad, ocupación y ámbito territorial referente a la movilidad los días laborables (de lunes a viernes no festivos) de la población de 16 y más años. [...]
This final degree project aims to investigate and analyze different perceptions of the Catalan population according to gender, age, occupation and territorial scope towards mobility on weekdays (from Monday to Friday, excluding public holidays), from the population of 16 and over years. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2020
Grau en Geografia i Ordenació del Territori [824]  
9.
19 p, 283.4 KB Efectos secundarios y motivaciones de las personas jóvenes para escoger Formación Profesional / Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Martínez García, José Saturnino (Universidad de La Laguna) ; Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El presente artículo analiza primero las expectativas que tienen las personas jóvenes en su último año de educación obligatoria respecto al camino a elegir después de su educación obligatoria, singularmente entre la opción académica y la opción profesional. [...]
Aquest article analitza primer les expectatives que tenen les persones joves en el seu últim any d'educació obligatòria respecte del camí que han de triar després de l'educació obligatòria, singularment entre l'opció acadèmica i l'opció professional. [...]
This article analyses young people's expectations in their last year of compulsory education regarding which path to choose after completing compulsory education, particularly between academic and professional tracks. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2776
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 259-277  
10.
306 p, 3.3 MB Les famílies davant l'elecció escolar : dilemes i desigualtats en la tria de centre a la ciutat de Barcelona / Alegre, Miquel Àngel, 1975- coord. ; Benito Pérez, Ricard ; González Motos, Sheila ; Chela Alvarez, Xenia ; Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre aprofundeix en les motivacions que guien les famílies a l'hora de triar un centre on escolaritzar els seus fills o filles a P3 o bé a l'ESO. Analitza el pes de factors com el capital social i cultural de les famílies en l'elaboració de discurs i en la concreció de la tria; i estudia la incidència de determinats factors institucionals, més concretament, de la realitat de la xarxa i les polítiques d'accés escolar que delimiten les opcions d'elecció.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 72)  

UAB Digital Repository of Documents : 74 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.