UAB Digital Repository of Documents 7 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
546 p, 4.5 MB El pensamiento musical de Felip Pedrell (1841 - 1922) / Álvarez Losada, Cristina, autor. ; Gregori i Cifré, Josep M., dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia.
Basta asomarse ligeramente al estudio de la figura de Felip Pedrell para darse cuenta de la gran complejidad que supone intentar abarcar el análisis de una sola de sus facetas. En el presente trabajo definimos las bases del modelo historiográfico musical de Pedrell, y determinamos cuáles son las líneas vertebradoras de su pensamiento musical de Pedrell a través del análisis de su Por nuestra música, exponiendo el proceso de cambio y desarrollo de dichas ideas a través del tiempo. [...]
It is enough to look slightly at the study of the figure of Felip Pedrell to realize the great complexity of trying to encompass the analysis of only one of its facets. In the present work we define Pedrell 's musical historiographic model, and determine what are the backbone of Pedrell' s musical thought through the analysis of Por nuestra música, exposing the process of change and development of these ideas. [...]

[Barcelona] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2017.  
2.
26 p, 785.4 KB El procés d'estrena del «Pròleg» d'«Els Pirineus» de Felip Pedrell a Venècia l'any 1897 / Godoy López, Anna (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de l'Expressió Musical, Plàstica i Corporal)
El català Felip Pedrell (1841-1922) i l'italià Giovanni Tebaldini (1864-1952), tots dos compositors i musicòlegs, es van cartejar durant gairebé vint-i-cinc anys en l'època en què el tortosí cercava de poder veure representada la seva gran trilogia lírica: Els Pirineus. [...]
Der Katalane Felip Pedrell (1841-1922) und der Italiener Giovanni Tebaldini (1864-1952), beide Komponisten und Musikwissenschaftler, unterhielten über fast fünfundzwanzig Jahre hinweg einen Briefwechsel, und zwar in einem Zeitraum, in dem Pedrell darum bemüht war, seine große lyrische Trilogie Els Pirineus aufführen zu können. [...]
The Catalan Felip Pedrell (1841-1922) and the Italian Giovanni Tebaldini (1864-1952), both composers and musicologists, wrote to each other for nearly twenty five years at the time when the Tortosa-born Pedrell was trying to see his great lyrical trilogy Els Pirineus performed. [...]
El catalán Felip Pedrell (1841-1922) y el italiano Giovanni Tebaldini (1864-1952), los dos compositores y musicólogos, se cartearon durante casi veinticinco años en la época en que el tortosino intentaba poder ver representada su gran trilogía lírica: Els Pirineus. [...]
Le Catalan Felip Pedrell (1841-1922) et l'Italien Giovanni Tebaldini (1864-1952), tous les deux compositeurs et musicologues, ont maintenu une correspondance pendant presque vingt-cinq ans à l'époque où le musicien de Tortosa cherchait à faire représenter sa grande trilogie lyrique, Els Pirineus. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 195-220 (Articles)  
3.
23 p, 477.3 KB La presència de Felip Pedrell en el projecte fundacional de la Societat Internacional de Musicologia (1899) / Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
L'any 1899, els professors Oskar Fleischer (1856-1933) i Max Seiffert (1868-1948) fundaren la primera societat internacional de musicologia a Berlín i sol·licitaren a Felip Pedrell que participés en el nou projecte científic. [...]
1899 gründeten die Professoren Oskar Fleischer (1856-1933) und Max Seiffert (1868-1948) die erste Internationale Musikgesellschaft in Berlin und baten Felip Pedrell um seine Mitarbeit bei dem neuen wissenschaftlichen Projekt. [...]
In 1889 the teachers Oskar Fleischer (1856-1933) and Max Seiffert (1868-1948) founded the first International Musicological Society in Berlin and invited Felip Pedrell to participate in the new scientific project. [...]
En 1899, los profesores Oskar Fleischer (1856-1933) y Max Seiffert (1868-1948) fundaron la primera sociedad internacional de musicología en Berlín y solicitaron a Felip Pedrell su participación en el nuevo proyecto científico. [...]
En 1899, les professeurs Oskar Fleischer (1856-1933) et Max Seiffert (1868-1948) fondèrent à Berlin la première société internationale de musicologie et ils demandèrent à Felip Pedrell de participer à ce nouveau projet scientifique. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 171-193 (Articles)  
4.
35 p, 523.5 KB Recepció de la música de Georg Friedrich Händel a la Barcelona del segle XIX / Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autónoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
La música de Händel sonà a Barcelona, més enllà de l'època en què va ser creada, a la recerca de l'interès cultural i artístic dels auditoris de mitjan segle XIX. L'aventura de la música händeliana a la Ciutat Comtal s'inicià el 12 de març de 1867, amb uns fragments de Rinaldo, i es va cloure a l'adveniment del segle XX, amb un repertori semblant, dirigit per Matthieu Crickboom. [...]
Die Musik Händels weckte um Mitte des 19. Jahrhunderts ein besonderes kulturelles und künstlerisches Interesse in den Auditorien von Barcelona. Das Bühnenabenteuer der Musik Händels in Barcelona begann am 12. [...]
Händel's music could be heard in Barcelona beyond the time of its creation, in search of the cultural and artistic interest of mid-nineteenth century audiences. The adventure of Händel's music in Barcelona started on 12 March 1867 with some fragments of Rinaldoand ended at the turn of the twentieth century with a similar repertoire, directed by Matthieu Crickboom. [...]
La música de Händel sonó en Barcelona más allá de la época de su creación, en la búsqueda del interés cultural y artístico de los auditorios de mediados del siglo XIX. La aventura de la música händeliana en Barcelona se inició el 12 de marzo de 1867 con unos fragmentos de Rinaldo, y se cerró con el advenimiento del siglo XX, con un repertorio similar dirigido por Matthieu Crickboom. [...]
La musique de Händel continua à être jouée à Barcelone au-delà de l'époque de sa création, à la recherche de l'intérêt culturel et artistique des auditoriums de la moitié du XIXème siècle. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 47-81 (Articles de monogràfic)  
5.
8 p, 430.0 KB Cartes de Felip Pedrell conservades al Museu de les Arts Escèniques de Barcelona / López, Begoña (Escuela Superior de Arte Dramático. Instituto del Teatro)
Marcos Jesús Bertran fou un escriptor, musicòleg i crític musical que es distingí per les seves col·laboracions en diversos mitjans periodístics, com ara La Vanguardia i El Día Gráfico. Fou fundador i conservador del Museu del Teatre de Barcelona i publicà novel·les, llibrets de comèdies musicals, com ara Barnum, i diversos treballs d'art dramàtic. [...]
Marcos Jesús Bertrán Barcelona (1877-1934) war ein Schriftsteller, Musikwissenschaftler und Musikkritiker, der sich durch seine Beiträge in Tageszeitungen wie La Vanguardia und El Dia Gráfico hervorgetan hatte. [...]
Marcos Jesús Bertrán Barcelona (1877-1934) was a writer, a musicologist and music critic who gained distinction for his collaboration in various newspapers such as La Vanguardia and El Día Gráfico. [...]
Marcos Jesús Bertran (Barcelona, 1877 – Barcelona, 1934) fue un escritor, musicólogo y crítico musical que se distinguió por sus colaboraciones en diversos periódicos, como La Vanguardia y El Día Gráfico. [...]
Marcos Jesús Bertran (Barcelone, 1877 – Barcelone, 1934) fut un écrivain, musicologue et critique musical qui se distingua de par ses collaborations à divers journaux, tels que La Vanguardia et El Día Gráfico. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 269-276 (Articles)  
6.
47 p, 1.0 MB La correspondència de Cèsar Cui dirigida a Felip Pedrell (1893-1912) / Álvarez Losada, Cristina (Universitat Autònoma de Barcelona, Departament d'Art i de Musicologia)
La correspondència de Cèsar Cui (1832-1918) dirigida a Felip Pedrell (1841-1922) és un conjunt de 52 documents epistolars (43 cartes i 9 targetes postals) conservats a la Biblioteca de Catalunya amb la signatura M 964; escrites en francès, la seva cronologia abasta des del 8 de març de 1893 fins al 12 de febrer de 1912. [...]
La correspondencia de César Cui (1835-1918) dirigida a Felip Pedrell (1841-1922) es un conjunto de 52 documentos epistolares (43 cartas y 9 tarjetas postales) conservados en la Biblioteca de Catalunya con la signatura M 964; escritas en francés, su cronología abarca desde el 8 de marzo de 1893 al 12 de febrero de 1912. [...]
La correspondance de César Cui (1835-1918) adressée à Felip Pedrell (1841-1922) est un ensemble de 52 documents épistolaires (43 lettres et 9 cartes postales) conservés à la Biblioteca de Catalunya sous le signet M 964; écrites en français, leur chronologie s'étend du 8 mars 1893 au 12 février 1912. [...]
The correspondence of César Cui (1835-1918) addressed to Felip Pedrell (1841-1922) is a set of 52 epistolary documents (43 letters and 9 postcards) conserved in the Biblioteca de Catalunya with the signature M 964; written in French, their chronology covers the period from March 8, 1893 to February 12, 1912. [...]
Die Korrespondenz, die César Cui (1835-1918) an Felip Pedrell (1841-1922) gerichtet hat, besteht aus insgesamt 52 Dokumenten (43 Briefe und 9 Postkarten), die in der Biblioteca de Catalunya unter der Signatur M 964 aufbewahrt werden. [...]

2013
Recerca musicològica, Núm. 20-21 (2013) , p. 221-267 (Articles)  
7.
46 p, 1.2 MB Documents epistolars de Barbieri adreçats a Felip Pedrell / Bonastre, Francesc, 1944- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Art i de Musicologia)
El professor Dr. Francesc Bonastre ens presenta una compilació de 42 cartes inèdites de F. A. Barbieri (1823-1894), que completen la correspondència entre Pedrell i Bonastre publicada al quart volum (1984) de Recerca Musicològica. [...]
Professor Dr. Francesc Bonastre presents us a compilation of 42 unpublished letters by F. A. Barbieri (1823-1894), which completes Pedrell's correspondence with the above-mentioned composer, published in the fourth volume (1984) of Recerca Musicologica. [...]
Le Professeur Dr. F. Bonastre nous pésente un recueil de 42 lettres inédites de F. A. Barbieri, qui compkte la correspondance de Pedrell avec cet maitre, publiée au IV volume (1984) de Recerca Musicologica. [...]

1985
Recerca musicològica, N. 5 (1985) p. 131-177  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.