UAB Digital Repository of Documents 5 records found  Search took 0.01 seconds. 
1.
59 p, 1.1 MB El català (no) mola? Anàlisi discursiu de les preferències i identificacions lingüístiques dels adolescents catalans / Codoñes Tapias, Emma ; Cardús i Ros, Salvador, 1954-, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
Informes estadístics recents assenyalen que l'ús social del català està perdent pes entre els adolescents, fins i tot com a llengua d'identificació dels que tenen el català com a llengua inicial, passant d'un 76% el 2006 a l'actual 47, 9%. [...]
Informes estadísticos recientes aseguran que el uso social del catalán está perdiendo peso entre los adolescentes, incluso como lengua de identificación de los que tienen el catalán como lengua inicial, pasando de un 76% en 2006 a un 47, 9% actualmente. [...]
Recent statistical reports state that the social use of Catalan is losing weight among adolescents, even as a language of identification for those who have Catalan as their first language, going from 76% in 2006 to 47. [...]

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
2.
27 p, 795.2 KB El judeoespañol, ¿una variedad olvidada? / Bürki, Yvette
A lo largo del análisis de tres contextos diferentes -el influjo de la cultura francesa en el Imperio Otomano, el encuentro con el senador Ángel Pulido y su descubrimiento filológico por la escuela pidalina-, en la siguiente contribución se plantea que el judeoespañol no ha sido una variedad olvidada, sino que los valores con los que se lo ha asociado han dependido de los lentes ideológicos a través de los cuales ha sido percibido. [...]
Throughout the analysis of three different contexts - the influence of French culture on the Ottoman Empire, the encounter with Senator Angel Pulido and its philological discovery by the pidaline school - the following contribution proposes the thesis that the Judeo-Spanish was not a forgotten variety. [...]

2016
Estudios de lingüística del español, Vol. 37 (2016) , p. 149-175 (Articles)  
3.
16 p, 681.9 KB El portuñol en la frontera Venezuela-Brasil : contacto, actitudes e ideologías lingüísticas / Chinellato Díaz, Alessio (Europa-Universität Flensburg)
Este artículo presenta una aproximación al estudio del contacto en la región fronteriza Venezuela-Brasil, especialmente en la ciudad venezolana de Santa Elena de Uairén, donde tienen lugar ciertas prácticas bilingües que hasta el momento no habían sido objeto de estudios sociolingüísticos. [...]
This paper depicts an approach to language contact study in the Venezuela-Brazil border region, particularly in Santa Elena de Uairén city (Venezuela), where certain bilingual practices occur which have not been analyzed until now in sociolinguistic studies. [...]

2016
Estudios de lingüística del español, Vol. 37 (2016) , p. 111-126 (Articles)  
4.
18 p, 288.4 KB "It's a pity that they have to choose between French and English" : Language ideologies at a Japanese overseas school in Belgium / Mogi, Yuta (University College London. Institute of Education)
This article is based on my doctoral research, a qualitative study of a nihonjingakkō in Belgium where students choose either English or French after primary 3rd year. Nihonjingakkō is a full-time day school for children of Japanese sojourners. [...]
Aquest article està basat en la meva recerca doctoral, la qual és un estudi qualitatiu d'un nihonjingakkō a Bèlgica, on els estudiants trien entre anglès o francès després del tercer any de primària. [...]
Este artículo está basado en mi investigación doctoral, la cual es un estudio cualitativo de un nihonjingakkō en Bélgica, donde los estudiantes eligen entre inglés o francés después del tercer año de primaria. [...]
Cet article est basé sur ma recherche doctorale, une étude qualitative d'un nihonjingakkō en Belgique où les étudiants choisissent d'apprendre soit l'anglais soit le français après la 3ème année primaire. [...]

2017 - 10.5565/rev/jtl3.735
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 10 Núm. 2 (may-june 2017) , p. 59-76 (Articles)  
5.
21 p, 3.3 MB Ideology, Access, and Status : Spanish-English Bilinguals in the Foreign-Language Classroom / Rolland, Michael E. (City University of New York. The Graduate Center)
Spanish language teaching in US higher education is today generally divided between 'foreign language' courses for novice learners and 'heritage language' courses for Hispanic/Latinx students with some knowledge of the language. [...]
L'ensenyament del castellà en els EE. UU. es divideix generalment entre cursos de 'llengua estrangera' per a aprenents sense coneixements previs de l'idioma i cursos 'de llengua d'herència' per a estudiants d'origen llatí /hispà que ja porten alguns coneixements de l'espanyol. [...]
La enseñanza del castellano en los EE. UU. se divide generalmente entre cursos de 'lengua extranjera' para aprendices sin conocimientos previos del idioma y cursos 'de herencia' para estudiantes de origen latino/hispano que ya traen algunos conocimientos del español. [...]
L'enseignement de la langue espagnole dans l'enseignement supérieur aux États-Unis de nos jours est généralement divisé sur les cours de la langue étrangère' pour les débutants et les cours de la 'langue d'héritage' pour les étudiants Hispaniques/Latinx avec un peu de connaissance de la langue. [...]

2016 - 10.5565/rev/jtl3.680
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 9 Núm. 2 (may-june 2016) , p. 94-114 (Articles)  

Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.