UAB Digital Repository of Documents 48 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.02 seconds. 
1.
75 p, 753.8 KB El despoblament rural a Catalunya : una perspectiva holística per a la seva comprensió i resolució / Lorenzo Martínez, Alex ; Rabadan Perea, Jose Vicente, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Mitjans, Comunicació i Cultura) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de la Comunicació
El treball té com a objectiu donar a conèixer la problemàtica del despoblament rural a Catalunya i proporcionar una mirada holística per entendre la situació i pensar en la seva reversió. Amb les visions i perspectives dels alcaldes de dos micropobles, habitants locals, membres de grups i iniciatives que lluiten contra el despoblament rural, així com del secretari de Govems Locals i de Relacions amb l'Aran, es buscarà comprendre la situació actual, les condicions de vida en aquests territoris i les qüestions que cal abordar per revertir la situació. [...]
El trabajo tiene como objetivo dar a conocer la problemática del despoblamiento rural en Catalunya y proporcionar una mirada holística para entender la situación y pensar en su reversión. Con las visiones y perspectivas de los alcaldes de dos micropueblos, habitantes locales, miembros de grupos e iniciativas que luchan contra el despoblamiento rural, así como del secretari de Governs Locals i de Relacions amb l'Aran, se buscará comprender la situación actual, las condiciones de vida en estos territorios y las cuestiones a abordar para revertir la situación. [...]
The project aims to raise awareness about the issue of rural depopulation in Catalunya and provide a holistic perspective to understand the situation and consider its reversal. With the visions and perspectives of the mayors of two micro-towns, local residents, members of groups and initiatives that fight against rural depopulation, as well as the secretari de Governs Locals i de Relacions amb l'Aran, the goal is to comprehend the current situation, the living conditions in these territories and the issues to be addressed in order to reverse the situation. [...]

2023
Grau en Comunicació de les Organitzacions [1422]  
2.
8 p, 608.9 KB Recull de propostes per minimitzar l'impacte negatiu de gènere del sistema de teletreball a l'Ajuntament de Barcelona / Moreno Colom, Sara, 1978- ; Borràs Català, Vicent ; Arboix Caldentey, Paula ; Riera Madurga, Mireia
El present document recull les propostes d'actuació contingues a l'estudi Propostes per minimitzar l'impacte negatiu de gènere del sistema de teletreball a l'Ajuntament de Barcelona realitzat pel Centre d'Estudis Sociològics sobre la Vida Quotidiana i el Treball (QUIT) de la Universitat Autònoma de Barcelona. [...]
2021  
3.
80 p, 1.9 MB Reptes i oportunitats de la internacionalització de la carrera dual de les esportistes : el cas del hockey herba / Galí Reyes, Mireia ; Badia i Perpinyà, Anna, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
Segons les Directrius de la UE sobre Dual Careers of Athletes (Comissió Europea, 2012), és a dir, sobre la carrera dual dels i les atletes, els i les joves esportistes d'alt nivell que entrenen i competeixen a tot Europa, s'enfronten a múltiples riscos i reptes, i molts d'ells perden l'oportunitat de tenir una educació i formació d'alta qualitat que els pugui ajudar a preparar-se per una carrera professional, després de la seva jubilació, en el cas que siguin professionals o durant la seva vida professional no esportiva si són amateurs. [...]
Según las Directrices de la UE sobre Dual Careers of Athletes (Comisión Europea, 2012), es decir, sobre la carrera dual de los y las atletas, los y las jóvenes deportistas de alto nivel que entrenan y compiten en toda Europa, se enfrentan a múltiples riesgos y retos, y muchos de ellos pierden la oportunidad de tener una educación y formación de alta calidad que les pueda ayudar a prepararse para una carrera profesional, tras su jubilación, en caso de que sean profesionales o durante su vida profesional no deportiva si son amateurs. [...]
According to the EU Directives on Dual Careers of Athletes (European Commission, 2012), that is, on the dual career of athletes, high-level young athletes who train and compete throughout Europe, they face multiple risks and challenges, and many of them lose the opportunity to have high quality education and training that can help them prepare for a professional career, after their retirement, if they are professionals or during their non-sporting professional life if they are amateurs. [...]

2019-06-13
Grau en Humanitats [1139]  
4.
28 p, 558.4 KB Oportunitats educatives i la visió ampliada del dret a l'educació. Estudi comparatiu entre Ciutat Vella i Sarrià-Sant Gervasi / Jover i Pujol, Andrea ; Bonal, Xavier, dir. ; López-Roldán, Pedro, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
El dret a l'educació, element bàsic i indispensable de l'Estat de Benestar, cal entendre'l des d'una visió ampliada que permeti estudiar, d'una banda, si aquest dret està realment garantit dins del marc escolar i, de l'altra, la presència d'elements que van més enllà de l'escolarització i els quals influeixen en les oportunitats educatives del conjunt de l'alumnat. [...]
2018  
5.
38 p, 421.2 KB L'educació postobligatòria a Catalunya. Eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO / Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ; Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges)
2009
Quaderns d'avaluació, Núm. 14 (2009) , p. 6-42  
6.
138 p, 1.1 MB L'Educació postobligatòria a Catalunya : eixos de desigualtat en les trajectòries formatives més enllà de l'ESO / Subirats, Joan (Subirats i Humet) dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Gonzàlez Balletbò, Isaac 1944- (Universitat Oberta de Catalunya) ; Albaigés, Bernat (Síndic de Greuges) ; Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu (Catalunya) ; Catalunya. Departament d'Educació
El sistema educatiu català (i també l'espanyol) presenta un nombre de joves que acaben l'ensenyament secundari obligatori (ESO) sense graduació, així com també un desinterès de bona part d'aquest jovent a continuar formant-se posteriorment. [...]
Barcelona : Consell Superior d'Avaluació del Sistema Educatiu, 2010 (Informes d'avaluació ; 15)  
7.
21 p, 114.9 KB Com valoren les famílies estrangeres l'educació preescolar? El paper de l'educació preescolar en l'increment de les oportunitats educatives per als fills i les famílies d'origen immigrant / Benito Pérez, Ricard (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Chela Alvarez, Xenia (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques) ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Govern i Polítiques Públiques)
Diversos autors han situat l'educació preescolar com una de les etapes educatives d'especial importància en l'assoliment d'una major equitat, en tant que instrument capaç d'atenuar els efectes que l'origen familiar provoca sobre el desenvolupament social i cognitiu de l'alumne. [...]
Des nombreux auteurs ont souligné l'importance de l'éducation préscolaire en ce qui concerne l'équité et en tant qu'instrument capable de diminuer les effets de l'origine familiale sur le développement social et cognitif des élèves. [...]
A number of authors have underlined the importance of preschool education in achieving greater equity as a means of attenuating the effect of family background on a student's social and cognitive development. [...]
Son varios los autores que han situado la educación preescolar como una de las etapas educativas de especial importancia en la búsqueda de una mayor equidad, en tanto que instrumento capaz de atenuar los efectos que el origen familiar provoca sobre el desarrollo social y cognitivo de los alumnos. [...]

Barcelona : Generalitat de Catalunya. Departament de Benestar Social i Família, 2011 (Ciutadania i Immigració ; 6)
Recerca i immigració III : Convocatòria ARAFI-2007, 2011, p. 113-133  
8.
306 p, 3.3 MB Les famílies davant l'elecció escolar : dilemes i desigualtats en la tria de centre a la ciutat de Barcelona / Alegre, Miquel Àngel, 1975- coord. ; Benito Pérez, Ricard ; González Motos, Sheila ; Chela Alvarez, Xenia ; Fundació Jaume Bofill
Aquest llibre aprofundeix en les motivacions que guien les famílies a l'hora de triar un centre on escolaritzar els seus fills o filles a P3 o bé a l'ESO. Analitza el pes de factors com el capital social i cultural de les famílies en l'elaboració de discurs i en la concreció de la tria; i estudia la incidència de determinats factors institucionals, més concretament, de la realitat de la xarxa i les polítiques d'accés escolar que delimiten les opcions d'elecció.
Barcelona : Fundació Jaume Bofill, 2010 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 72)  
9.
113 p, 3.1 MB Anàlisi de dades. Document de base 2 per a l'informe Oportunitats educatives a Barcelona 2016 / González Motos, Sheila (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sanchez Gelabert, Albert (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Sintes, Elena, coord. ; Albaigés, Bernat, col. ; Alegre, Miquel Àngel, 1975- col. ; Bonal, Xavier, col. ; Martínez, Miquel, col. ; Tarabini-Castellani, Aina, col. ; Institut Infància i Adolescència
Barcelona 2016  
10.
289 p, 1.1 MB Política educativa i igualtat d'oportunitats : prioritats i propostes ; Primera edició / Ferrer i Julià, Ferran, coord. ; Bonal, Xavier, coord. ; Essomba Gelabert, Miquel Àngel, coord. ; Fundació Jaume Bofill
Barcelona : Fundació Jaume Bofill : 2004 (Polítiques (Fundació Jaume Bofill) ; 42)  

UAB Digital Repository of Documents : 48 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.