21.
|
43 p, 1.2 MB |
El model alimentari del demà segons l'alumnat d'educació primària : la necessitat urgent d'educar pel futur
/
González Portero, Marta ;
Anguera Cerarols, Carles, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Didàctica de la Llengua i la Literatura i de les Ciències Socials) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Facultat de Ciències de l'Educació
Educar pel futur és una condició indispensable per a formar persones crítiques i responsables amb la societat del demà. La present investigació indaga en les imatges del futur de l'alumnat d'Educació Primària en referència al model alimentari, així com en la presència de l'educació pel futur a les aules i al currículum català. [...] Educar para el futuro es una condición indispensable para formar personas críticas y responsables con la sociedad del mañana. La presente investigación indaga en las imágenes del futuro del alumnado de Educación Primaria en relación con el modelo alimentario, así como en la presencia de la educación para el futuro en las aulas i en el currículo catalán. [...] Educating for the future is an indispensable condition to train critical and responsible persons centered on tomorrow's society. The inquest looks into the future images of Primary School students regarding the food choice model, as the presence of education for the future in classrooms and in the Catalan curriculum. [...]
Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2022 Grau en Educació Primària [1140]
|
|
22.
|
159 p, 14.5 MB |
Continual learning for hierarchical classification, few-shot recognition, and multi-modal learning
/
Wang, Kai ;
Weijer, Joost van de, dir. ;
Herranz, Luis, dir.
Aquest article investiga sobre "Aprenentatge continu per a classificació jeràrquica, reconeixement amb pocs exemples i aprenentatge multimodal. Este trabajo investiga sobre "Aprendizaje continuo para clasificación jerárquica, reconocimiento con pocos ejemplos y aprendizaje multimodal. This paper researches on "Continual learning for hierarchical classification, few-shot recognition, and multi-modal learning.
2022
|
|
23.
|
228 p, 15.1 MB |
Contribuciones metodológicas para una mejor comprensión del cambio global en la Península Ibérica. Aplicación al estudio de las tendencias de las series climáticas y de la expansión forestal
/
Padial-Iglesias, Mario ;
Pons, Xavier, dir. ;
Ninyerola i Casals, Miquel, dir. ;
Serra Ruiz, Pere, dir.
Actualment, els estudis sobre les dinàmiques del clima i dels canvis d'usos i cobertes del sòl són fonamentals per identificar tant la magnitud i la velocitat del que s'ha anomenat canvi global (CG) com les principals forces impulsores de canvi. [...] Actualmente, los estudios sobre las dinámicas del clima y de los cambios de usos y cubiertas del suelo son fundamentales para identificar tanto la magnitud y la velocidad de lo que se ha llamado cambio global (CG), como las principales fuerzas impulsoras de cambio. [...] Currently, studies on climate and land use and land cover change dynamics are fundamental to identify both the magnitude and speed of what has been called global change (GC), as well as the main driving forces of change. [...]
2022
|
|
24.
|
120 p, 16.9 MB |
Towards Practical Neural Image Compression
/
Yang, Fei ;
Herranz, Luis, dir. ;
Mozerov, Mikhail G., dir. ;
Cheng, Yongmei, dir.
Les imatges i els vídeos són pervasius en les nostres vides i comunicacions. Amb el avenços en dispositius portables i intel·ligents, xarxes de comunicació d'alta capacitat i cine d'alta definició, la compressió d'imatges i vídeos es més rellevant que mai. [...] Images and videos are pervasive in our life and communication. With advances in smart and portable devices, high capacity communication networks and high definition cinema, image and video compression are more relevant than ever. [...]
2021
|
|
25.
|
4 p, 242.4 KB |
La publicidad no vende, convence
/
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
Vender es un buen argumento para hacer publicidad. Sin embargo, la publicidad no vende. Uno de los objetivos del márquetin es aumentar las ventas de productos o servicios y a menudo, esta perspectiva traspasa el ámbito estricto del márqueting para polucionar la estrategia de la publicidad. [...] Selling is a good argument for advertising. However, advertising does not sell. One of the objectives of marketing is to increase the sales of products or services and often this perspective goes beyond the strict scope of marketing to pollute the advertising strategy. [...]
2022 - 10.5565/rev/qp.380
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 30 (2022) , p. 41-44 (Editorial)
|
|
26.
|
508.9 KB |
Detección de imágenes alteradas mediante el uso de un hash perceptual basado en CNNs
/
Giménez Pérez, Jorge Froilán ;
Sanjuan Gómez, Gemma, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Arquitectura de Computadors i Sistemes Operatius) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Con el reciente incremento en la distribución de fake news e imágenes ilegales/indeseadas a través de las redes sociales y las aplicaciones de mensajería ha quedado patente que técnicas simples para detectar este tipo de contenido ya no son suficientes a día de hoy. [...] With the recent urge on the distribution of fake news and illegal/damaging images through social media and messaging apps it has been proved that naive approaches to ban this kind of content may not be enough in today's world. [...] Amb l'augment recent de la distribució de fake news i imatges il·legals/no desitjades a través de xarxes socials i aplicacions de missatgeria, ha resultat evident que les tècniques senzilles per detectar aquest tipus de continguts ja no són suficients a dia d'avui. [...]
2022 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
27.
|
15 p, 1.3 MB |
Implementing from scratch an easy-to-use Deep Learning library and experimenting with the internal neural networks pipeline
/
García Romera, Abel ;
Lumbreras Ruiz, Felipe, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Escola d'Enginyeria
Deep Learning (DL) is acquiring more and more applications in the industry, but not all professionals who need it have knowledge on the topic. For this reason, I have developed my own DL library for Python that includes multilayer perceptrons and convolutional neural networks, completely from scratch and with the aim of being easy to use, as I have shown when it has been used by some students from my old high school. [...] El Deep Learning (DL) está siendo cada vez más usado en la industria, pero no todos los profesionales que lo necesitan tienen conocimientos sobre el tema. Por ello, he desarrollado mi propia librería de DL para Python que incluye perceptrones multicapa y redes neuronales convolucionales, completamente desde cero y con el objetivo de que sea fácil de usar, como he demostrado cuando la han utilizado algunos alumnos de secundaria de mi antiguo instituto. [...] El Deep Learning (DL) està sent cada vegada més utilitzat a la indústria, però no tots els professionals que ho necessiten tenen coneixements sobre el tema. Per això, he desenvolupat la meva pròpia llibreria de DL per a Python que inclou perceptrons multicapa i xarxes neuronals convolucionals, completament des de zero i amb l'objectiu que sigui fàcil d'usar, com he demostrat quan l'han fet servir alguns alumnes de secundària del meu antic institut. [...]
2021 Enginyeria Informàtica [958]
|
|
28.
|
154 p, 9.4 MB |
Estimating Light Effects from a Single Image : Deep Architectures and Ground-Truth Generation
/
Sial, Hassan Ahmed ;
Baldrich i Caselles, Ramon, dir. ;
Vanrell i Martorell, Maria Isabel, dir.
En aquesta tesi explorem com estimar els efectes de la llum que interactua amb els objectes d'una escena a partir d'una sola imatge. Per assolir aquest objectiu, ens centrem en la recuperació de components intrínseques com ara la reflectància, les ombres o altres propietats de la llum, com el color i la posició, tot això fent servir arquitectures de xarxes neuronals profundes. [...] En esta tesis se explora cómo estimar los efectos de la luz que interactúa con los objetos de la escena a partir de una sola imagen. Para lograr este objetivo, nos enfocamos en recuperar componentes intrínsecos como reflectancia, sombreado o propiedades de luz como el color y la posición utilizando arquitecturas de redes neuronales profundas. [...] In this thesis, we explore how to estimate the effects of the light interacting with the scene objects from a single image. To achieve this goal, we focus on recovering intrinsic components like reflectance, shading, or light properties such as color and position using deep architectures. [...]
2021
|
|
29.
|
6 p, 637.0 KB |
"Questiones Publicitarias" la historia de imágenes
/
Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
La amplitud de rango de significados que poseen algunas imágenes nos permite comunicar más allá de las palabras, ciertas emociones y dan contexto a los mensajes. Las imágenes utilizadas en las portadas de la revista científica "Questiones Publicitarias" dan significado al contenido de la revista y nos dibujan el marco de referencia contextual de la revista: la publicidad y la comunicación. [...] The wide range of meanings that some images have allows us to communicate beyond words, certain emotions and give context to the messages. The images used on the covers of the journal "Questiones Publicitarias" give meaning to the content of the journal and draw us the contextual frame of reference of the journal: advertising and communication. [...]
2022 - 10.5565/rev/qp.371
Questiones publicitarias, Vol. 5 Núm. 29 (2022) , p. 5-10
|
|
30.
|
|