UAB Digital Repository of Documents 18 records found  1 - 10next  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
15 p, 948.8 KB Implantación de un sistema eficiente de gestión de intervenciones de usuario / Caballer Jiménez, Eric ; Sareyan, Carolina Beatriz, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciències de la Computació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Escola d'Enginyeria
Este proyecto consiste en implantar un sistema de gestión de intervenciones, incidencias o consultas para resolver las solicitudes de los clientes de la empresa EXTOM Consulting S. L. en el entorno ERP de EKON. [...]
This project consists of implementing a management system for interventions, incidents or questions to resolve requests from customers of the company EXTOM Consulting S. L. in the EKON ERP environment. [...]
Aquest projecte consisteix a implantar un sistema de gestió d'intervencions, incidències o consultes per a resoldre les sol·licituds dels clients de l'empresa EXTOM Consulting S. L. en l'entorn ERP de EKON. [...]

2024
Enginyeria Informàtica [958]  
2.
85 p, 1.0 MB La identitat reflexiva de les docents d'Educació Infantil i Primària / Albella Gallego, Cristina ; Giralt Romeu, Mireia, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
La següent investigació té per finalitat descriure la competència reflexiva de diferents docents d'educació infantil i primària. Aquesta descripció es fa a partir dels incidents crítics que viuen a l'aula, els quals, els porten a engegar processos de reflexió que canvien la seua identitat docent; dels dispositius de reflexió que fan servir i dels nivells d'aprofundiment que desenvolupen. [...]
La siguiente investigación tiene por finalidad describir la competencia reflexiva de diferentes docentes de educación infantil y primaria. Esta descripción se hace a partir de los incidentes críticos que viven en el aula, los cuales, los llevan a poner en marcha procesos de reflexión que cambian su identidad docente; de los dipositivos de reflexión que usan y de los niveles de profundización que desarrollan. [...]
The following research aims to describe the reflexive competence of different teachers of primary and early childhood education. This description is based on the critical incidents that live in the classroom, which lead them to start reflection processes that change their teacher identity; the reflection devices they use and the levels of depth they develop. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Infantil [847]  
3.
29 p, 569.9 KB "Un Tsunami que et sobrepassa". Emocions de docents inclusius d'educació primària davant incidents crítics / Grajera Ortega, Maria ; Álvarez Valdivia, Ibis Marlene, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Aquest treball té l'objectiu de descriure les emocions que experimenten docents d'Educació Primària durant els incidents crítics sorgits arran de treballar amb infants amb necessitats educatives específiques a les seves aules. [...]
Este trabajo tiene como objetivo describir las emociones que experimentan docentes de Educación Primaria durante los incidentes críticos surgidos a raíz de trabajar con niños con necesidades educativas específicas en sus aulas. [...]
The aim of this study is to describe the emotions experienced by primary school teachers during critical incidents arising from working with children with special educational needs in their classrooms. [...]

Bellaterra : Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Grau en Educació Primària [1140]  
4.
45 p, 565.6 KB La pena de treballs en benefici de la comunitat : prevenció i gestió de les incidències en el seu compliment / Laha, Aicha ; Cid Moliné, Josep, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Ciència Política i de Dret Públic) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Dret
Aquest estudi té com a objectiu explorar la prevenció i gestió d'incidències que duen a terme els delegats d'execució de mesures per tal d'aconseguir un compliment efectiu, per part dels penats a TBC. [...]
This study aims to explore the prevention and management of incidents carried out by probation officers aimed at the effective compliance, by those sentenced to community service. Thus, the theoretical framework aims to address compliance in general in order to understand its importance from different perspectives as well as the elements that the scientific literature shows as difficulties in the compliance process. [...]

2021
Grau en Criminologia [805]  
5.
201 p, 6.0 MB Construction of identity of entrepreneur : implications for training / Valencia, Alina ; Monereo i Font, Carles, 1957-, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Actualmente la inestabilidad de la inversión en cosas materiales se hace evidente, la atención ha pasado a centrarse en el capital humano - las personas que crean y desarrollan negocios. Esta investigación propone un estudio profundo de la construcción y cambios de identidad de los emprendedores en base al análisis de su perfil personal y profesional y la influencia de incidentes críticos, siguiendo la "Dialogical Self Theory" lo que contribuirá a aumentar la calidad de vida de los empresarios y la eficacia en sus negocios. [...]
Nowadays, the instability of the investment into material things becomes evident, and the attention is focused on human capital - people who create and develop business. This research assumes the profound study of the construction and changes in the identity of entrepreneurs based on the analysis of their personal and professional way and the influence of critical incidents according to the Dialogical Self Theory (Hermans, Kempen, & van Loon, 1992) leading to increasing the quality of life for entrepreneurs and effectiveness of their business. [...]

2019  
6.
26 p, 496.5 KB The Changes of the Entrepreneurial Identity : Case Study / Valencia, Alina (Universitat Autònoma de Barcelona)
This research assumes the study of the construction and the changes in the identity of entrepreneurs based on the analysis of their personal and professional way and the influence of critical incidents and its changes based on Dialogical Self Theory (Hubert Hermans, Harry Kempen, Rens van Loon) leading to increase the quality of life and effectiveness of their business. [...]
Esta investigación asume el estudio de la construcción y los cambios en la identidad de los em-prendedores con base en el análisis personal y profesional y la influencia de incidentes críticos y sus cambios basados en la Teoría del Self Dialogical (Hubert Hermans, Harry Kempen, Rens van Loon). [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1574
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1574 (Sección temática)  
7.
26 p, 418.2 KB Bumpy moments considered as critical incidents in dialogue : professional Identity of technical VET-teachers / Vloet, Kara (Fontys University of Applied Sciences) ; Klatter, Ellen (Hogeschool Rotterdam) ; Janssen, Sandra (Fontys University of Applied Sciences) ; Kessels, Giel (Car Academy (Eindhoven, Països Baixos))
Technology students need strong vocational education that supports both cognitive and career devel-opment in order to be adequately prepared for highly qualified jobs. The professional identity and underlying I-positions of teachers largely determine whether the quality of teaching meets these requirements. [...]
Los estudiantes de tecnología necesitan una sólida formación profesional que apoye tanto su desa-rrollo cognitivo como profesional, a fin de estar adecuadamente preparados para trabajos alta-mente cualificados. [...]

2020 - 10.5565/rev/qpsicologia.1573
Quaderns de psicologia, Vol. 22 Núm. 2 (2020) , p. 1573 (Sección temática)  
8.
17 p, 156.9 KB Identificación de incidentes críticos en maestros en ejercicio : propuestas para la formación permanente / Bilbao Villegas, Gilda (Universidad del Desarrollo, Chile) ; Monereo i Font, Carles 1957- (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació)
Dados los desafíos de la docencia en la actualidad, actividad marcada por la saturación informativa, los cambios tecnológicos y la heterogeneidad en las aulas, nos encontramos con maestros que experimentan cotidianamente, en la gestión de su clase, una serie de Incidentes Críticos (IC) que les generan incertidumbre y los desestabilizan emocionalmente. [...]
Given the challenges of teaching today-an activity marked by information overload, technological changes and heterogeneity in the classroom-we find teachers who experience day by day, in the management of their classes, a number of critical incidents (CI) which cause them uncertainty and emotional destabilization. [...]

2011
Revista electrónica de investigación educativa (REDIE), Vol. 13, Núm. 1 (2011)  
9.
29 p, 1.2 MB The power of teachers' identity towards the resolution of critical incidents. Primary and secondary educational backgrounds / Bejarano Sánchez, Granada ; Weise, Crista, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
Si es vol millorar la resolució d'incidents crítics a l'aula és fonamental treballar la identitat docent. Aquest estudi pretén reforçar la investigació sobre la connexió dialèctica que existeix entre la identitat docent i els incidents crítics. [...]
2017
Grau en Educació Primària [1140]  
10.
15 p, 328.8 KB Critical Incidents during the implementation of Project based learning and Inquiry based learning in Primary Education. Recommendations for their training and application / Hernández Borderas, Bàrbara ; Vall, Berta, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències de l'Educació
On the basis of PBL and IBL together with Bilbao and Monereo theories, the present study examines the different CI that teachers experience while the application of those methodologies, taking years of experience into account. [...]
Seguint les idees del ABP i ABI juntament amb les teories de Bilbao i Monereo, l'article que es presenta a continuació examina els diferents IC que experimenten els mestres mentre apliquen aquestes metodologies, tenint en compte els seus anys d'experiència. [...]

2016
Grau en Educació Primària [896]
Grau en Educació Primària [1140]  

UAB Digital Repository of Documents : 18 records found   1 - 10next  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.