UAB Digital Repository of Documents 32 records found  1 - 10nextend  jump to record: Search took 0.00 seconds. 
1.
31 p, 1.9 MB Metodología para el aprovechamiento de la Estadística de Variaciones Residenciales y el Padrón Continuo en la reconstrucción de los itinerarios migratorios de población inmigrante en España : un estudio de caso sobre la población nacida en Colombia / Acosta Ortiz, Oscar Mauricio ; Recaño Valverde, Joaquín, dir. ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres ; Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia
Aquest article presenta una metodologia innovadora de construcció d'itineraris migratoris interns, aprofitant els registres del Padró municipal (PC) i el registre d'altes i baixes de l'Estadística de Variacions Residencials (EVR), que és administrat per Institut Nacional d'Estadística INE i que per reserves legals només lliura es anonimitzada. [...]
En este artículo se presenta una metodología innovadora de construcción de itinerarios migratorios internos, aprovechando los registros del Padrón municipal (PC) y el registro de altas y bajas de la Estadística de Variaciones Residenciales (EVR), que es administrado por Instituto Nacional de Estadística INE y que por reservas legales solo entrega anonimizada. [...]
This article presents an innovative methodology for constructing internal migration itineraries, taking advantage of the records of the Municipal Register (PC) and the registration of registrations and cancellations of the Residential Variations Statistics (EVR), which is administered by the National Institute of Statistics INE. [...]

Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona, 2023
Màster Universitari en Estudis Territorials i Planejament [1475]  
2.
74 p, 2.9 MB L'abandonament escolar. Una anàlisi sociològica a partir de la ETEFIL 2019 / Garcia Perez, Emma ; Merino Pareja, Rafael, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències Polítiques i de Sociologia
La següent recerca és una aproximació sociològica als processos d'abandonament escolar. A través d'una revisió teòrica i una anàlisi exploratòria a partir de l'Enquesta de Transició Educativa-Formativa i Inserció Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Institut Nacional de Estadística (INE), s'ha pogut veure de quina manera els factors demogràfics influeixen en l'abandonament escolar, els motius d'abandonament del sistema educatiu i també els itineraris formatius més comuns els 6 anys posteriors dels i les joves que abandonen la secundària el curs 2013-2014.
La siguiente investigación es una aproximación sociológica a los procesos de abandono escolar. A través de una revisión teórica y un análisis exploratorio a partir de la Encuesta de Transición Educativa-Formativa e Inserción Laboral 2019 (ETEFIL - 2019) del Instituto Nacional de Estadística (INE), se ha podido ver cómo los factores demográficos influyen en el abandono escolar, los motivos de abandono del sistema educativo y también los itinerarios formativos más comunes en los 6 años posteriores de los y las jóvenes que abandonan la secundaria en el curso 2013-2014.
The following research is a sociological approach to the processes of school dropout. Through a theoretical review and an exploratory analysis based on the Educational-Training Transition and Labor Insertion Survey 2019 (ETEFIL - 2019) of the National Institute of Statistics (INE), it has been possible to see how demographic factors influence dropout school, the reasons for dropping out of the education system and also the most common training itineraries in the 6 subsequent years of the young people who drop out of secondary school in the 2013-2014 academic year.

2022
Grau en Sociologia [819]
3 documents
3.
26 p, 3.2 MB Una propuesta de adaptación de la metodología docente al contexto online para la asignatura de Geomorfología Estructural / Ruiz-Fernández, Jesús (Universidad de Oviedo) ; Herrera Arenas, Daniel (Universidad de Oviedo) ; García-Hernández, Cristina (Universidad de Oviedo) ; Sevilla Álvarez, Juan (Universidad de Oviedo)
La situación excepcional vivida a raíz de la crisis sanitaria producida por la pandemia de COVID-19 ha planteado la necesidad de adaptar la enseñanza universitaria a un contexto formativo no presencial. [...]
La situació excepcional viscuda arran de la crisi sanitària produïda per la pandèmia de covid-19 ha plantejat la necessitat d'adaptar l'ensenyament universitari a un context formatiu no presencial. [...]
The exceptional situation experienced as a result of the health crisis produced by the Covid-19 pandemic has raised the need to adapt university teaching to a non-faceto- face context. Given this circumstance, virtual resources acquire high importance in reorganizing subjects in which field trips and fieldwork constitute an essential part of the teaching-learning processes. [...]

2023 - 10.5565/rev/dag.715
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 69 Núm. 1 (2023) , p. 159-183 (Articles)  
4.
176 p, 10.3 MB Disseny d'un itinerari d'educació ambiental pel Camí de Sant Ponç a la Vall d'Alinyà / Leafy Roads (Grup de recerca) ; Castro, Adrià ; Guart, Judit ; Moran, Eric ; Muñoz, Núria ; Maneja, Roser, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Molina Gallart, David, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Geografia) ; Oliver i Solà, Jordi, dir. (Universitat Autònoma de Barcelona. Institut de Ciència i Tecnologia Ambientals) ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Ciències
L'educació ambiental és una eina de canvi social que, nodrint-se de moltes disciplines, pretén proporcionar el coneixement necessari per a fer front a la complexitat actual mitjançant la identificació de les problemàtiques socioambientals i la proposta de solucions efectives. [...]
2018
Grau en Ciències Ambientals [959]  
5.
12 p, 128.2 KB Presentación del "Equip de Recerca en Antropologia Aplicada en Salut" (ERAAS) / Sanjuán Núñez, Lucía (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Lázare, Sarah (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Casado Aijón, Irina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Garcia Fernandez, Beatriz (Universitat Autònoma de Barcelona)
Presentamos en este Paper el ERAAS (Equip de Recerca en Antropologia Aplicada en Salut), grupo que nace a partir de la confluencia en planteamientos intelectuales y profesionales de un grupo de miembros del GRAFO que compartimos interés en la Antropología de la salud y en una manera específica de entender la Antropología aplicada. [...]
Presentem en aquest article l'ERAAS (Equip de Recerca en Antropologia Aplicada a Salut), grup que neix a partir de la confluència en plantejaments intel·lectuals i professionals d'un grup de membres del GRAFO que compartim interès en l'Antropologia de la salut i en una manera específica d'entendre l'Antropologia aplicada. [...]
We present in this Paper the ERAAS (Research Team in Applied Anthropology of Health in its Catalan acronym), a group constituted by the confluence of intellectual and professional approaches of a group of members of GRAFO who share an interest in the Anthropology of Health and in a specific way of understanding Applied Anthropology. [...]

2018 - 10.5565/rev/grafowp.35
GRAFO working papers, Vol. 7, Febrero 2018, p. 66-77  
6.
24 p, 173.3 KB Capacidades, hábitos y carácter : atribuciones docentes sobre el alumnado de Bachillerato y Formación Profesional / Tarabini-Castellani, Aina (Universitat Autònoma de Barcelona) ; Castejón, Alba (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Pedagogia Sistemàtica i Social) ; Curran, Marta (Universidad Complutense de Madrid. Departamento de Sociología Aplicada)
La división de los sistemas educativos en itinerarios diferenciados -académico y profesional- es uno de los elementos centrales para explicar las pautas de estratificación y desigualdad social en el ámbito internacional. [...]
La divisió dels sistemes educatius en itineraris diferenciats -acadèmic i professional- és un dels elements centrals per explicar les pautes d'estratificació i desigualtat social en l'àmbit internacional. [...]
The division of the educational systems into different tracks -academic and VET- represents one of the key elements in explaining social stratification and inequalities. Among the multiple factors that explain the relation between education tracks and social inequality, teachers' expectations are conceived as a crucial element in understanding the distribution of different students in each track. [...]

2020 - 10.5565/rev/papers.2778
Papers : revista de sociologia, Vol. 105 Núm. 2 (2020) , p. 211-234  
7.
17 p, 533.3 KB Itinerarios lectores para la educación poética en la ESO : del rap a la poesía canónica / Lleida Lanau, Enrique (Universidad de Zaragoza)
El presente artículo analiza la potencialidad educativa que pueda tener el rap para el aprendizaje de la poesía en la Educación Secundaria Obligatoria (ESO). Se ha utilizado una metodología etnográfica dentro del contexto educativo, que incluye entrevistas a profesores de secundaria y raperos vinculados con ámbitos de enseñanza formal e informal, un cuestionario a alumnos de 4º de ESO y el análisis y valoración de una intervención educativa. [...]
This paper analyzes the educational potential that rap can have for learning poetry in Educación Secundaria Obligatoria (ESO) (Compulsory Secondary School). An ethnographic methodology has been used within the educational context, which includes interviews with secondary school teachers and rappers linked to formal and informal education, a questionnaire to 4th year ESO students and the analysis and evaluation of an educational intervention. [...]
El present article analitza la potencialitat educativa que pugui tenir el rap per a l'aprenentatge de la poesia a l'educació secundària obligatòria (ESO). S'ha utilitzat una metodologia etnogràfica dins el context educatiu, que inclou entrevistes a professors de secundària i rapers vinculats amb àmbits d'ensenyament formal i informal, un qüestionari a alumnes de 4t d'ESO i l'anàlisi i valoració d'una intervenció educativa. [...]
Cet article examine le potentiel éducatif du rap pour l'apprentissage de la poésie dans l'Enseignement Secondaire Obligatoire (ESO). Une méthodologie ethnographique a été utilisée dans le contexte éducatif, y compris des entretiens avec des enseignants du secondaire et des rappeurs liés à l'enseignement formel et informel, un questionnaire aux élèves de quatrième année de l'ESO et l'analyse et l'évaluation d'une intervention éducative. [...]

2019 - 10.5565/rev/jtl3.836
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 12 Núm. 4 (november-december 2019) , p. 44-60 (Articles)  
8.
26 p, 1.3 MB Creació d'una xarxa de rutes ciclista : Topologia, visualització i càlcul dels camins òptims / Estruch Blanco, Pau ; Alsina, Aitor ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El projecte fa referència a les xarxes i itineraris aptes pel ciclisme i els seus usuaris que s'hi poden trobar al portal web d'una entitat ciclista anomenada Cyclocat, que és la promotora de l'esmentat treball. [...]
El proyecto hace referencia a las redes e itinerarios aptos para el ciclismo y sus usuarios que se pueden encontrar en el portal web de una entidad ciclista llamada Cyclocat, que es la promotora de dicho trabajo. [...]
The project refers to networks and itineraries that are suitable for cycling and its users that can be found on the web portal of a cyclist called Cyclocat, which is the promoter of the mentioned work. [...]

2019  
9.
27 p, 2.3 MB Lefebvre en Barcelona : trialéctica e itinerarios industriales en Poblenou / Limón López, Pedro (Universidad Complutense de Madrid. Grupo de Investigación "Espacio y Poder") ; González García, Sergio Claudio (Universidad Complutense de Madrid. Grupo de Investigación "Espacio y Poder")
En los últimos años, la configuración de itinerarios ha sido una de las políticas urbanas más importantes en lo concerniente a los imaginarios y a las prácticas de aprendizaje de la ciudad. Así, la dimensión espacial es interiorizada como parte inextricable de la experiencia de socialización histórica del barrio. [...]
En els últims anys, la configuració d'itineraris ha estat una de les polítiques urbanes més importants pel que fa als imaginaris i a les pràctiques d'aprenentatge de la ciutat. Així, la dimensió espacial és interioritzada com una part inextricable de l'experiència de socialització històrica del barri. [...]
Ces dernières années, la configuration des itinéraires a été l'une des politiques urbaines les plus importantes concernant l'apprentissage et les pratiques des villes imaginaires. Ainsi, la dimension spatiale est internalisée dans le cadre inextricable de l'expérience de socialisation au sein des quartiers. [...]
In recent years, itineraries and urban routes have been one of the most important urban policies concerning the imaginaries and practices that depict the city. The spatial dimension is internalized as an inseparable part of the socialization experiences in the neighbourhood. [...]

2019 - 10.5565/rev/dag.490
Documents d'anàlisi geogràfica, Vol. 65 Núm. 2 (maig-agost 2019) , p. 245-271 (Articles)  
10.
80 p, 2.0 MB Disseny i desenvolupament d'una aplicació web basada en software lliure per a la gestió d'incidències de les Vies Verdes de Girona / Vergoñós Pascual, Laura ; Vargas García, Miguel Ángel ; Hernández, Toni ; Universitat Autònoma de Barcelona. Facultat de Filosofia i Lletres
El present document és la memòria descriptiva dels treballs realitzats per la Laura Vergoñós Pascual durant el projecte final del Màster en Tecnologies de la Informació Geogràfica, 12a edició, durant el transcurs del conveni de col·labració entre el Departament de Geografia i el SIGTE (Servei d'Informació Geogràfica i Teledetecció). [...]
2011  

UAB Digital Repository of Documents : 32 records found   1 - 10nextend  jump to record:
Interested in being notified about new results for this query?
Set up a personal email alert or subscribe to the RSS feed.