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1.
10 p, 642.3 KB Proyecto colaborativo e interdisciplinario de la Facultad de Veterinaria y el Servei de Llengües de la UAB para la introducción del inglés en los estudios de grado / Solà Viñals, Silvia (Universitat Autònoma de Barcelona.) ; Servei de Llengües ; Martín Ibáñez, M. Teresa (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Biologia Cel·lular, de Fisiologia i d'Immunologia)
La Facultad de Veterinaria y el Servei de Llengües de la UAB han desarrollado un proyecto colaborativo e interdisciplinario para introducir la docencia en inglés en los estudios de grado con el objetivo de favorecer la competencia lingüística. [...]
The Faculty of Veterinary Medicine and the Language Service at the UAB have developed a collaborative and interdisciplinary project to introduce English Medium Instruction (EMI) in undergraduate degrees aimed at developing English competence among students. [...]

2016
Revista del Congrés Internacional de Docència, Núm. 3 (2016)  
2.
24 p, 347.0 KB Learning from the streets : a state-of-the-art review about Linguistic Landscapes and Global Citizenship Education / Parrança da Silva, Francisco (Universidade de Aveiro (Portugal))
In this article we discuss how Linguistic Landscapes (LL) as a pedagogical tool can be applied in the framework of Global Citizenship Education (GCE). We explore the pedagogical use of LL, which are the visible representation of multilingualism and diversity in public spaces, and their role for GCE practices. [...]
En aquest article, explorem la utilització dels paisatges lingüístics (PL) com a eina pedagògica dins el marc de l'educació per a la ciutadania global (ECG). Investiguem com els PL, que representen de manera visible el multilingüisme i la diversitat en espais públics, poden contribuir a les pràctiques d'ECG. [...]
En este artículo analizamos las aplicaciones de los Paisajes Lingüísticos (PL) como herramienta pedagógica en el marco de la Educación para la Ciudadanía Global (ECG). Exploramos la utilización pedagógica de los PL y su papel en las prácticas de la ECG. [...]
Dans cet article, nous examinons comment les paysages linguistiques (PL) en tant qu'outil pédagogique peuvent être appliqués dans le cadre de l'éducation à la citoyenneté mondiale (ECM). Nous explorons l'utilisation pédagogique des PL et leur rôle dans les pratiques d'ECM. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1294
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1294 (Articles)  
3.
10 p, 167.6 KB "All we do has humans at its heart" : linguistic Landscape's Value in Scholarship and Pedagogy / Morlan, Marguerite (University of California)
Four prominent Linguistic Landscape (LL) scholars reflect on the value of LL research and its utility in education. Elana Shohamy is a Professor Emerita in the Multilingual Education program at Tel Aviv University. [...]
Quatre experts en paisatge lingüístic (PL) reflexionen sobre el valor de PL per a la recerca i l'educació. Elana Shohamy és professora emèrita del programa d'Educació Multilingüe a la Universitat de Tel Aviv. [...]
Cuatro expertos en paisaje lingüístico (PL) reflexionan sobre el valor de PL para la investigación y la educación. Elana Shohamy es profesora emérita del programa de Educación Multilingüe en la Universidad de Tel Aviv. [...]
Quatre experts du paysage linguistique (PL) réfléchissent à la valeur de la PL pour la recherche et l'éducation. Elana Shohamy est professeure émérite du programme d'éducation multilingue à l'Université de Tel Aviv. [...]

2024 - 10.5565/rev/jtl3.1340
Bellaterra journal of teaching and learning language and literature, Vol. 17 Núm. 1 (2024) , p. e1340 (Interviews)  
4.
22 p, 309.4 KB Fraseología, semasiología y lingüística histórica en Ortega y en Coseriu / Carriazo Ruiz, José Ramón (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
En este trabajo se exponen los hitos fundamentales del concepto orteguiano de fraseología y las aplicaciones prácticas de la razón histórica o etimológica a la comprensión y conocimiento del discurso repetido, el significado lingüístico y la historicidad de las lenguas. [...]
This work presents the fundamental milestones of the José Ortega y Gasset's concept of phraseology and the practical applications of historical or etymological reason to the understanding and knowledge of "repeated discourse", i. [...]

2023 - 10.5565/rev/fraseolex.67
Fraseolex, Vol. 2 (2023) , p. 1-22 (Artículos)  
5.
19 p, 305.2 KB Estudio semántico de la metáfora en la fraseología del español : los cinco gustos del contexto gastronómico / Ye, Xiawei (Universitat Autònoma de Barcelona)
El presente artículo constituye un estudio semántico de la metáfora en la fraseología del español desde una perspectiva cognitiva, basándose en un corpus sobre unidades pluriverbales de los cinco gustos (salinidad, sabor picante, amargura, acidez y dulzor) en el contexto gastronómico. [...]
This article is a semantic study of metaphor in Spanish phraseology from a cognitive perspective, based on a corpus of pluriverbal units of the five tastes (saltiness, spiciness, bitterness, acidity and sweetness) in the gastronomic context. [...]

2022 - 10.5565/rev/fraseolex.40
Fraseolex, Vol. 1 (2022) , p. 120-138 (Artículos)  
6.
29 p, 420.6 KB La metáfora bélica en el discurso político de Vox / Rodríguez de Mora, Samuel (Universidad Nacional de Educación a Distancia (Espanya))
El presente trabajo se centra en el análisis cualitativo de las metáforas bélicas que subyacen en el discurso del partido político Vox, con el objetivo de exponer la ideología que se esconde detrás de ellas. [...]
This paper focuses on the qualitative analysis of the war metaphors that underlie the discourse of the political party Vox, with the aim of exposing the ideology behind them. The study is carried out from the perspective of cognitive linguistics, through the application of conceptual metaphor theory (CMT) and blending theory that complements it. [...]

2023 - 10.5565/rev/fraseolex.57
Fraseolex, Vol. 2 (2023) , p. 122-150 (Artículos)  
7.
15 p, 452.8 KB Del corpus VAL.ES.CO. 3.0 a los futuros corpus diacrónicos orales : perspectivas de futuro / Pons Bordería, Salvador (Universidad de Valencia)
Este artículo presenta, de forma programática, las características que deben cumplir los futuros corpus diacrónicos orales, un nuevo tipo de corpus que debe combinar los requisitos de los actuales corpus orales con los requerimientos de los corpus diacrónicos. [...]
This article presents, in a programmatic way, the features to be met by future oral diachronic corpora. Oral diachronic corpora are a new type of corpus that combines the requirements of current oral corpora with the requirements of diachronic corpora. [...]

2023 - 10.5565/rev/scriptum.129
Scriptum digital, Vol. 12 (2023) , p. 39-53 (Articles)  
8.
9 p, 272.9 KB Lingüística de corpus e historias de las lenguas iberorrománicas : nuevas propuestas y últimos desarrollos / Bouzouita, Miriam (Humboldt-Universität zu Berlin) ; Primerano, Antoine (Universiteit Gent (Bèlgica))
Este artículo ofrece una introducción al número monográfico Lingüística de corpus e historias de las lenguas iberorrománicas: nuevas propuestas y últimos desarrollos, que contiene trabajos basados en contribuciones presentadas en el V Congreso Internacional de Corpus Diacrónicos en Lenguas Iberorrománicas (CoDiLI5), celebrado en la Universidad Libre de Bruselas (ULB) y coorganizado por la Universidad de Gante (UGent). [...]
This article offers an introduction to the thematic issue Corpus Linguistics and the Histories of the Ibero-Romance Languages: New Proposals and Recent Developments, which contains papers based on talks given at the V Congreso Internacional de Corpus Diacrónicos en Lenguas Iberorrománicas (CoDiLI5), held at the Free University of Brussels (ULB) and co-organised by Ghent University (UGent). [...]

2020 - 10.5565/rev/scriptum.102
Scriptum digital, Vol. 9 (2020) , p. 5-13 (Articles)  
9.
30 p, 290.0 KB Transmission of Japanese as a heritage language in the bilingual polity of Catalonia : A case study / Fukuda, Makiko (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Traducció i d'Interpretació i d'Estudis de l'Àsia Oriental)
This study explores the transmission of Japanese in Japanese-Catalan/Spanish speaking families in Catalonia from the perspective of Family Language Policy. Based on the data obtained through in-depth interviews with nine Japanese-speaking parents whose spouses are Catalan native speakers, we describe these families' language policies in terms of how they shed light on how parents cope with transmitting Japanese in such contexts. [...]
John Benjamins 2021 - 10.1075/japc.00064.fuk
Journal of Asian Pacific Communication, Vol. 31 Núm. 2 (2021) , p. 191-212  
10.
22 p, 428.2 KB Actitud lingüística y uso a través de la columna periodística «La punta de la lengua» de Álex Grijelmo / Sánchez Lancis, Carlos Eliseo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Filologia Espanyola)
En el presente trabajo se realiza un estudio de los principales temas lingüísticos que ha desarrollado cada semana, durante los últimos dos años y medio, el periodista Álex Grijelmo en la columna del periódico el País titulada «La punta de la lengua». [...]
En el present treball es fa un estudi dels principals temes lingüístics que ha desenvolupat cada setmana, durant els últims dos anys i mig, el periodista Álex Grijelmo en la columna del periòdic el País titulada «La punta de la llengua». [...]
This paper provides an analysis of the main linguistic problems discussed weekly by the journalist Álex Grijelmo for the last two years and a half in the column of the newspaper El País entitled "La punta de la lengua". [...]

2021 - 10.1344/AFEL2021.11.12
Anuari de Filologia. Estudis de Lingüística, Núm. 11 (2021) , p. 203-224  

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