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6 p, 242.4 KB Comunicación en colores / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
El uso del color puede ser intencionado o no serlo. Esto produce distintos grados de comunicación posible a través de los colores que son usados en los elementos de un mensaje visual, gráfico o audiovisual. [...]
The use of color may or may not be intentional. This produces different degrees of communication possible through the colors that are used in the elements of a visual, graphic or audiovisual message. [...]

2024 - 10.5565/rev/qp.400
Questiones publicitarias, Vol. 7 Núm. 33 (2024) , p. 5-10 (Editorial)  
2.
10 p, 1.9 MB Graphic design and public art : a comparative study in message communication / Lourenço, Maria Inês (Instituto Superior de Educação e Cièncias-ISEC (Lisboa, Portugal))
This article aims to reflect on the concepts of public art and graphic design. To facilitate their understanding, the framework is made from general to particular with meanings of the concepts: art, public art, design and graphic design. [...]
Este artículo pretende plantear una reflexión sobre los conceptos arte público y diseño gráfico. Para facilitar su comprensión, al inicio se realiza el encuadre de lo general a lo particular con los significados de los conceptos: arte, arte público, diseño y diseño gráfico. [...]

2023 - 10.5565/rev/grafica.290
Grafica, Vol. 12 Núm. 23 (2024) , p. 83-91 (Ensayos)  
3.
25 p, 692.8 KB Message anonymity on predictable opportunistic networks / Chen, D. (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Navarro-Arribas, Guillermo (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions) ; Pérez-Solà, Cristina (Universitat Oberta de Catalunya. Internet Interdisciplinary Institute (IN3)) ; Borrell i Viader, Joan (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament d'Enginyeria de la Informació i de les Comunicacions)
A Predictable Opportunistic Network (POppNet) is a network where end-to-end connectivity is not guaranteed, and node communication happens in an opportunistic manner, but the behavior of the network can be predicted in advance. [...]
2019 - 10.1007/s12652-019-01393-0
Journal of Ambient Intelligence and Humanized Computing, (July 2019)  
4.
30 p, 1.2 MB Vivaldi Dissemination Plan / CO2 Value Europe ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Acondicionamiento Tarrasense Associacion (LEITAT)
The Dissemination Plan focus on spreading VIVALDI results to a wide stakeholder base that is interested in VIVALDI's outcomes and are likely to use them in activities other than exploitation, including scientific diffusion and knowledge exchange. [...]
2021  
5.
21 p, 945.7 KB Vivaldi Communication Plan / CO2 Value Europe ; Universitat Autònoma de Barcelona ; Acondicionamiento Tarrasense Associacion (LEITAT)
The communication plan focuses on the promotion of all VIVALDI project's activities, ensuring an appropriate level of public engagement. In order to accomplish this, the communication plan:Sets the communication objectives, that are functional to reach the project's priorities. [...]
2021  
6.
12 p, 2.6 MB Transposable element polymorphisms improve prediction of complex agronomic traits in rice / Vourlaki, Ioanna-Theoni (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Ramos-Onsins, Sebastián E. (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Casacuberta i Suñer, Josep M 1962- (Centre de Recerca en Agrigenòmica) ; Perez-Enciso, Miguel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Patologia i de Producció Animals) ; Castanera, Raúl (Centre de Recerca en Agrigenòmica)
Key message: Transposon insertion polymorphisms can improve prediction of complex agronomic traits in rice compared to using SNPs only, especially when accessions to be predicted are less related to the training set. [...]
2022 - 10.1007/s00122-022-04180-2
Theoretical and Applied Genetics, Vol. 135, Issue 9 (September 2022) , p. 3211-3222  
7.
10 p, 222.5 KB Religión católica, nuevas tecnologías y redes sociales virtuales : ¿Configura populismo la comunicación del Papa Francisco en la era del Internet 2.0? / Corvalán Espina, Juan Manuel (Ecole des Hautes Etudes en Sciences Sociales de París)
El presente trabajo busca contribuir al estudio del populismo y el liderazgo. Se concentra en el proceso por medio del cual, una institución tradicional como la Iglesia Católica Apostólica Romana adapta sus mecanismos de comunicación a fin de ajustarse a los desafíos que presentan los desarrollos tecnológicos y la utilización de las redes sociales virtuales a nivel mundial. [...]
This work aims to make a contribution to the study of populism and leadership. It analyses the adaptation process of the communication mechanisms of the Roman Catholic Church, and how this traditional institution makes adjustments to cope with the communicational challenges that result from technological developments and the uses of social networks throughout the world. [...]

2019 - 10.35659/designis.i31p339-357
DeSignis, Núm. 31 (2019) , p. 339-357  
8.
8 p, 1.6 MB Taxonomía de la Representación Simbólica del sexo / Tena Parera, Daniel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Publicitat, Relacions Públiques i Comunicació Audiovisual)
En esta editorial abordamos la configuración de una taxonomía de la representación simbólica del mensaje gráfico en tanto que éste genera un código o representación simbólica de conceptos que permiten la comunicación. [...]
This editorial is the configuration of a taxonomy of Symbolic Representation the graphic message, in base of as it generates a code or symbolic representation of concepts that allow communication. The classification is based on the meaning-bearing and sens forms based on formal variables proposed in the Theory of Symbolic Representation.

2020 - 10.5565/rev/qp.356
Questiones publicitarias, Vol. 3 Núm. 26 (2020) , p. 5-11 (Editorial)  
9.
15 p, 138.2 KB Propuestas para la medición de la carga informativa de los mensajes audiovisuales y sus efectos / Morales Morante, Fernando (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Comunicació Audiovisual i Publicitat)
Este artículo efectúa una reflexión sobre los conceptos básicos que definen la gramática y estructura de los discursos audiovisuales y su funcionalidad en los nuevos procesos de comunicación dominados por la convergencia digital y la interactividad. [...]
This article offers a reflection about the validity of basic concepts that define the grammar and structure of audiovisual discourses and its functionality in current communication processes dominated by digital convergence and interactivity. [...]

2013
Orbis. Revista científica electrónica de ciencias humanas, Vol. 8 Núm. 24 (abril 2013) , p. 158-172  
10.
12 p, 749.3 KB Tipologías proyectuales en diseño gráfico : hacia una clasificación funcional / Gonzalez-Mardones, Sheila (Universitat de Barcelona)
El diseño gráfico se encuentra ante un nuevo paradigma. Superada la actividad, el oficio y la profesión nos encontramos ante la disciplina y con ella, la necesidad de ordenar, clarificar y definir términos se torna básica para su sólido asentamiento. [...]
Nowadays graphic design is facing a new paradigm. After overcoming the activity, overcoming the job and overcoming the profession, we are now just in front the discipline, and with it, the need to order, clarify and define terms becomes basic for its solid settlement. [...]

2020 - 10.5565/rev/grafica.172
Grafica, Vol. 8 Núm. 15 (2020) , p. 43-54 (Investigación)  

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