1.
|
197 p, 5.7 MB |
Els trastorns del neurodesenvolupament com predictors del baix rendiment acadèmic
/
Bosch, Rosa ;
Casas Brugué, Miquel, dir.
L'estimació de la prevalença dels Trastorns del Neurodesenvolupament (TND) és essencial per la planificació dels tractaments necessaris per a aquests col·lectius. No obstant això, la recerca epidemiològica ha mostrat una alta variabilitat en els resultats obtinguts arreu dels diferents països, inclosa Espanya. [...] La estimación de la prevalencia de los Trastornos del Neurodesarrollo (TND) es esencial para la planificación de los tratamientos necesarios para estos colectivos. Sin embargo, la investigación epidemiológica ha mostrado una alta variabilidad en los resultados obtenidos en los diferentes países, incluida España. [...] Prevalence estimates of Neurodevelopment disorders (ND) are essential for treatment planning. However, epidemiological research has yielded high variable rates across countries, including Spain. This variability could be explained by methodological issues and the presence of variables that may be related and have not always been taken into account. [...]
2022
|
|
2.
|
|
3.
|
212 p, 2.4 MB |
School autonomy with accountability reforms in Madrid : From instrumentation to policy enactment
/
Pages Martin, Marcel ;
Verger, Antoni, dir. ;
Ferrer-Esteban, Gerard, dir.
Aquesta tesis estudia les polítiques d'autonomia escolar amb rendiment de comptes (SAWA, pel seu acrònim en anglès), com un model de reforma global, traduït i re-contextualitzat en un context sub-nacional. [...] Esta tesis estudia las políticas de autonomía escolar con rendimiento de cuentas (SAWA, por su acrónimo en inglés), como un modelo de reforma global re-contextualizado en un contexto sub-nacional. [...] This thesis aims to study the recontextualisation of School Autonomy with Accountability (SAWA) reforms as a global education policy, translated and enacted in a subnational context. More specifically, the thesis analyses the instrumentation, impacts and enactments of SAWA policies in Spain, with a particular focus on the region of Madrid. [...]
2021
|
|
4.
|
|
5.
|
|
6.
|
|
7.
|
4 p, 1.3 MB |
El fracàs escolar dels descendents de la immigració a Catalunya : més que una assignatura pendent
/
Bayona, Jordi (Centre d'Estudis Demogràfics) ;
Domingo i Valls, Andreu, 1958- (Centre d'Estudis Demogràfics) ;
Centre d'Estudis Demogràfics
Els descendents dels immigrats internacionals i la seva integració social han de ser un dels objectius prioritaris per a la construcció de la cohesió social. No obstant, les dades estadístiques disponibles són poques, fragmentàries i clarament insuficients. [...] La integración social de los descendientes de los inmigrantes internacionales tiene que ser uno de los objetivos prioritarios en la construcción de la cohesión social. Sin embargo, los datos estadísticos disponibles actualmente son limitados, fragmentados y claramente insuficientes. [...] The descendants of international immigrants and their social integration must be among the priority focuses in the construction of social cohesion. However, the available statistical data are scanty, fragmentary, and clearly insufficient. [...]
Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2018 (Perspectives demogràfiques ; 011)
3 documents
|
|
8.
|
4 p, 1.0 MB |
La monoparentalitat suposa un risc pel rendiment escolar dels fills?
/
Boertien, Diederik (Centre d'Estudis Demogràfics) ;
Centre d'Estudis Demogràfics
Els pares segueixen diferents estratègies per garantir un bon futur pels seus fills. Inverteixen en les seves habilitats, educació, normes i valors. Hi ha estratègies que impliquen temps, com escollir una escola o llegir contes als nens. [...] Con el objetivo de asegurarles un buen futuro, los progenitores siguen varias estrategias para invertir en las habilidades, la educación, las normas y los valores de sus hijos. A ciertas estrategias, como escoger un colegio o leer cuentos a los niños, hay que dedicarles tiempo. [...] With a good future for their children in mind, parents follow several strategies to invest in their children's skills, education, norms and values. Some strategies, such as choosing a school or reading to children, require time commitments. [...]
Bellaterra : Centre d'Estudis Demogràfics, 2018 (Perspectives demogràfiques ; 010)
3 documents
|
|
9.
|
233 p, 1.8 MB |
El estudio de las funciones ejecutivas en una población colombiana de niños y niñas de 7 a 11 años : su valor predictivo en el rendimiento escolar
/
Marques, Daniela Filipa da Silva ;
Cladellas, Ramon, dir. ;
Jacinto, Gonçalo João Costa, dir. ;
Universitat Autònoma de Barcelona.
Departament de Psicologia Bàsica, Evolutiva i de l'Educació
Desde siempre el hombre ha requerido de las habilidades de funciones ejecutivas para enfrentar las demandas diarias. Las funciones ejecutivas son habilidades que posibilitan el razonamiento, planeación, resolución de problemas para lograr el adecuado manejo de las actividades cotidianas. [...] Man has always required the abilities of executive functions to face daily demands. The executive functions are skills that allow reasoning, planning, and problem solving to achieve the proper management of daily activities. [...]
[Bellaterra] : Universitat Autònoma de Barcelona, 2018.
|
|
10.
|
22 p, 336.8 KB |
El peso del origen social y del centro escolar en la desigualdad de resultados al final de la escuela obligatoria
/
Torrents Vilà, Dani (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Merino Pareja, Rafael (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
García Gracia, Maribel (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia) ;
Valls, Ona (Universitat Autònoma de Barcelona. Departament de Sociologia)
El debate sobre el efecto de los centros escolares ha sido ingente desde la aparición del informe Coleman. La desigualdad de rendimiento educativo entre el alumnado según el centro escolar al que acude es un hecho conocido tanto por científicos sociales como por muchas familias, que lo tienen en cuenta en sus estrategias de elección de escuela. [...] School effects have been a controversial issue since the publication of the Coleman report. Students' attainment varies depending on the school they attend; a fact that is well known in social scientific research as well as in families, who take these differences into account in their school choice strategies. [...] El debat sobre l'efecte dels centres escolars ha estat ingent des de l'aparició de l'informe Coleman. La desigualtat de rendiment educatiu entre l'alumnat segons el centre escolar al qual acudeix és un fet conegut tant per científics socials com per moltes famílies, que ho tenen en compte en les seves estratègies d'elecció d'escola. [...]
2018 - 10.5565/rev/papers.2300
Papers : revista de sociologia, Vol. 103 Núm. 1 (Gener-Març 2018) , p. 29-50 (Artículos)
|
|